7 atomowych błędów w e-commerce!
5 (100%) 21 votes

Każdy właściciel nowo otwierającego sklepu internetowego myśli, że mając setki, a nawet tysiące produktów wygeneruje duży, lub wystarczający płynnej sprzedaży ruch z wyszukiwarek i poprawi widoczność strony, a nawet zbuduje mocną świadomość marki.

Niestety każdy właściciel nowo otwierającego sklepu się myli, a co lepsze jego mina końcowa jest bezcenna. Optymalizacja sklepu z setkami, tysiącami produktów jest niesamowicie pracochłonna, czego często nie rozumi każdy właściciel nowo otwierającego się sklepu, po otrzymaniu wyceny.

Błędy w e-commerce

 

Brak opisów produktów

Często spotykane w sklepach internetowych. Brak opisów produktów niszczy szanse zdobycia Top 10 na prostsze hasła z długiego ogona!

Częstym pytaniem jakie słyszymy to; jaką ilość treści powinien posiadać artykuł dla produktu. Dobrym sposobem na określenie długości jest w pierwszej kolejności wyszczególnienie najważniejszych fraz z długiego ogona, a następnie stworzenie pod te frazy treści.

Twórz tylko unikalne opisy dla produktów, ale pamiętaj:

  • publikuj tylko wysoko jakościową treść, która pomoże klientowi w podjęciu decyzji zakupu
  • nie idź na łatwiznę kopiując treści konkurencji, może równać się to filtrem Google
  • przetestuj słowa kluczowe. Wybierz generujące najlepszą konwersje.

Niesprzedający opis producenta

Większość nowo powstających e-sklepów importuje bazę produktów od producentów, z którymi współpracuje. Warto też wspomnieć, że wiele istniejących sklepów posiada też nie zmienione opisy producentów, z czym to się wiąże:

  • Beznadziejny tytuł, który nie sprzedaje,
  • Standardowy i krótki opis, lub brak opisu,
  • Duplikat treści na ” x ” stronach,
  • Brak unikalnych i wysoko jakościowych zdjęć,
  • Brak dopasowania słów kluczowych z długiego ogona.

Duplikat masowej treści na wielu stronach może doprowadzić do kary, ale co gorsze na takich opisach nie zyskasz kompletnie nic, a wręcz stracisz reputację sklepu. Czasami warto rozważyć użycie meta tagu „no index” na stronach produktów, dla których nie możesz napisać unikalnych treści.

Brak komentarzy produktu równy dużej utracie klientów

Prawie 70% kupujących on-line czyta opinie produktu przed dokonaniem zakupu. Oznacza to, że brak opinii, możliwości komentowania produktu w Twoim sklepie, przyczynia się w dużym stopniu do utraty większości klientów grupy docelowej.

Komentarze nie tylko pomagają w sprzedaży:

  • często rozwiązują problemy internautów,
  • stanowią nowe, unikalne treści dla produktu zupełnie za darmo,
  • nadają życie produktowi – czym większa dyskusja, tym większy ruch i sprzedaż.

Zdecydowana większość e-commerce nie prowadzi możliwości komentowania swoich produktów. Na 10 testowanych sklepów z różnych branż, możliwości komentowania była tylko na 40% e-sklepów. Bez dwóch zdań wskaźnik jest zabójczo niski.

Strony produktów niezoptymalizowane do wyszukiwań

Choć coraz więcej e-sklepów stawia na dobrą optymalizację, mimo to zawsze coś się znajdzie do poprawy. Upewnij się teraz, czy Twoja strona produktu jest całkowicie zoptymalizowana do wyszukiwań.  Kilka wskazówek:

  • Użyj numery modeli w tytule i nagłówku.
  • Użyj nazwy marek w tytule i nagłówku H1.
  • Uzupełnij tagi zdjęć.
  • Nie zalewaj strony słowami kluczowymi.
  • Jeśli to możliwe unikaj ramek.
  • Sprawdź adres Url – nie może być nasycony w wszystkie parametry produktu. Długie adresy, z wszystkimi parametrami produktu mogą stanowić zagrożenie dla sklepu.

Pozostałe wskazówki:

  • Brak przycisków społecznościowych – udostępnianie treści, produktu na portalach społecznościowych to już praktycznie codzienność większości internautów.
  • Brak optymalizacji wyszukiwarki – Wyszukiwarka produktów powinna być zoptymalizowana pod słowa kluczowe dla konkretnych grup produktów dostępnych w e-sklepie.

Brak wiedzy o klientach

Niestety jest to duży problem w wielu sklepach internetowych. Wdrożenie CRM wydaje się już niezbędne dla każdego sklepu. Dzięki CRM zyskasz szczegółowe informację na temat swoich klientów i odpowiednio spersonalizujesz kampanię, dopasowaną pod klienta.

CRM dostarczy między innymi danych:

  • wiek klienta,
  • płeć,
  • miejsce zamieszkania,
  • zainteresowania,
  • historie transakcji,
  • sposób poruszania się po e-sklepie,
  • i wiele więcej innych, niezbędnych informacji.

Warto zapoznać się z możliwościami oprogramowania jakie dostarcza nam rynek. Jednym z nich jest edrone który pozwala na:

– Ratowanie porzuconych koszyków
– Przypominanie o przeglądanych produktach
– Klienci kupowali również …
– Programy lojalnościowe
– Upselling i segmentacja
– Rekomendacje produktowe
– Newsletter, personalizacja treści
– Rekomendacje na podstawie kategorii
– Tagowanie, bestsellery.
– i wiele więcej.

Wdrożenie dla sklepu marketingautomation z całą pewnością podniesie sprzedaż i prawdopodobnie zmieni wiele w Twoim e-sklepie. Koszty narzędzi nie należą do tanich, ale biorąc pod uwagę mocny wzrost sprzedaży i możliwości jakie otrzymujesz, poniesione koszty zwracają się często wielokrotnie.

Konkurowanie z liderami branży

Wiele nowych, istniejących sklepów internetowych próbuje konkurować z liderami, co jest kolosalnym błędem. Nieustannie podążając za liderami i wprowadzanie tych samych akcji promocyjnych, marketingowych przyczyni się do szybkiego bankructwa Twojego e-sklepu. Warto jest adoptować nie które pomysły, nie mówię nie, ale lepiej jak się skupisz na:

  • strategi rozwoju Twojego e-commerce,
  • znalezieniu niszy, która oczekuje innego produktu, lepszej usługi,
  • odpowiednio dopasowanym Inbound marketingu,
  • pozostałym marketingu.

Jeśli już znajdziesz swoją niszę, docieraj skuteczniej od Twojej konkurencji, oferuj to coś czego nie robią inni konkurenci, np:

  • kupony zniżkowe,
  • punkty rabatowe,
  • lepsze i szybsze usługi,
  • wydłużona i bezpłatna gwarancja zwrotu,
  • ciekawy program lojalnościowy,
  • itd.

Zniechęcenie klienta do ponownego zakupu i polecenia

O doskonałej obsłudze i czasu wysyłki mówi się od dawna, a wręcz 90% sklepów spełnia dzisiejsze normy. Problem zaczyna się pojawiać podczas zwrotu towaru, a mianowicie:

  • płatny zwrot towaru, o czym klient nie został poinformowany podczas zakupu,
  • nie miła obsługa podczas reklamacji,
  • wydłużony czas oczekiwania,
  • brak reakcji na zapytania e-mail klienta,
  • brak informowania klienta o statusie reklamacji/zwrotu.

Nie ma sklepu, który lubi zwroty klientów, ale proces ten nie może prowadzić do przysłowiowego robienia klientowi ” pod górkę „. Proces zwrotu uregulowany jest prawnie i warto wydłużyć termin zwrotu od przepisowego, np. Darmowy zwrot do 30 dni.

Jak odnieść Sukces, zdeklasować konkurencję oraz zdobyć 1 pozycję w wyszukiwarce internetowej ? Jeśli jesteś spragniony skutecznej i sekretnej wiedzy, zostaw Mi swój e-mail.











 

(Visited 61 times, 1 visits today)

3 Comments

  1. SeoFaq 4 kwietnia 2017 at 10:28

    Dodałabym jeszcze kilka punktów, aczkolwiek najważniejsze zostały wymienione i jasno omówione. Czy w ogóle sprzeda się rzecz, która nie posiada żadnego opisu i zaledwie jedno, kiepskie zdjęcie? Niekiedy, jeśli rzecz jest używana, można poprosić sprzedającego o dokładniejsze dane i wysłanie kilku fotek. Ale sklep internetowy, sprzedajacy nowe, drogie rzeczy, powinien porządnie się przyłożyć do tworzenia opisów produktów.

    Reply
  2. Marta z Symultanicznie.pl 26 maja 2017 at 10:31

    Ciekawe – racja z komentarzami, zwłaszcza jeśli chodzi o generowanie unikalnego kontentu. Z drugiej strony nie dziwi mnie, że wiele sklepów rezygnuje z komentarzy – jeśli ruch jest niewielki, to brak komentarzy przy wielu produktach może robić na potencjalnym kliencie złe wrażenie (bo to informacja o skromnej popularności sklepu).

    Reply

Leave A Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *