Branding i pozycjonowanie w umyśle klienta
5 (100%) 8 votes

Branding nic kosztownego, nic skomplikowanego, a daje skuteczne rezultaty! Głównym celem brandingu jest polubienie Twojej osoby, firmy lub produktów i powiązaniu ciebie i firmy lub produktów ze skojarzeniami na których Ci zależy.

Idea brandingu opiera się na celach :

1. Wyróżnić się w taki sposób, aby klient Cię  zauważył i zechciał skorzystać z Twoich produktów i usług, oraz powracał do Twojego sklepu wielokrotnie.

2. Zapaść klientowi w pamięć w taki sposób, aby nas polubił i w przyszłości wybrał nasz produkt bez najmniejszego wahania i bez zastanawiania się, czy warto skorzystać gdzie indziej.

Typowy Branding sprowadza się bardzo często do budowania świadomości marki, a mianowicie robimy wszystko aby klienci wiedzieli kim jesteśmy. Ludzie w większości nie kupują od firm, które znają, ale od firm które lubią i dla których mają zaufanie.

„Branding to pozycjonowanie Twojej marki w umysłach klientów”

Klient który zetknął się z towarem, firmą czy stroną internetową wiąże w swoim umyśle pewne skojarzenia i To właśnie od ciebie zależy czy skojarzenia w umyśle klienta będą pozytywne i takie jakie sobie życzysz.

Jeśli każdy niezależny klient ma inne skojarzenie z Twoją firmą, to prawdopodobnie jest im wszystko jedno czy Ty rozwiążesz ich problemy czy Twoi konkurenci, ponieważ:

– Nie inwestujesz i nie dbasz o marketing
– Często zmieniasz styl promocji
– Nie promujesz cech i korzyści swoich produktów
– Masz słabą i ciężką do zapamiętania nazwę firmy
– Nie dbasz o jednolite kolory w firmie, np. papier firmowy, logo, strona ww itd.

Jak rozpocząć skuteczny branding ?

  • Musisz ustalić kim jest Twój idealny klient
  • Powinieneś ustalić na czym mu zależy, i na czym zależy mu najbardziej oraz czego szuka
  • Twoim zadaniem jest zbudować markę i przekaz internetowy oparty na materiałach na których zależy Twojemu klientowi najbardziej.

Aby skutecznie pozycjonować markę lub produkt, musisz działać konkretnie w czymś nieoczywistym z Twojej branży, zazwyczaj w tym czego nie robi konkurencja.

Każdy klient chce, żeby wybrana przez niego firma była najlepsza w tym co robi, ale nikt nie uwierzy firmie, która mówi, że jest najlepsza. Dlatego już dziś pomyśl co wyróżni Twoja firmę w umyśle klienta i zaplanuj unikalną strategię.

Przedstaw klientowi niezbite dowody, aby go przekonać, że Twoja firma jest najlepsza w tym co robi. Najlepiej jeśli będzie to charakteryzowała jedna cecha lub jedna korzyść, która wypozycjonuje ją w umyśle klienta wśród wielu innych firm.

Pozycjonowanie firmy lub marki nie jest niczym trudnym i wymaga tylko :

  • Określenia konkretnej grupy docelowej
  • Określenia cechy i korzyści, na której tej grupie zależy najbardziej
  • Skupienia się na tej korzyści w działaniach marketingowych
  • Prostego, jasnego i zrozumiałego komunikowania wybranej grupie docelowej.

Sam branding nie zagwarantuje Ci sukcesu, jeśli masz mały biznes skup się na profesjonalnej obsłudze klientów i doskonałej ofercie, a wówczas Twoja marka będzie znana wśród zainteresowanych poprzez najskuteczniejszy branding – jakim jest przekaz ustny klientów.

Jak odnieść Sukces, zdeklasować konkurencję oraz zdobyć 1 pozycję w wyszukiwarce internetowej ? Jeśli jesteś żądny skutecznej i sekretnej wiedzy, zostaw Mi swój e-mail.











Zobacz również :

Link Building 38 sprawdzonych sposobów
Zmiany w algorytmach Google!
pozycjonowanie Long Tail daje rewelacyjne Efekty !
optymalizacja produktów

(Visited 11 times, 1 visits today)

2 Comments

  1. Bartek Jakubowski 24 listopada 2016 at 01:02

    Naprawdę ciekawa interpretacja brandingu. Znasz może jakieś ciekawe książki lub szkolenia na ten temat?

    Reply
    1. Rafał Śliwiok 3 grudnia 2016 at 08:27

      Warto przeczytać Personal branding 2.0

      Reply

Leave A Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *