Jak ocenić stopień trudności i konkurencyjność danej frazy ?
5 (100%) 21 votes

Jedną z pierwszych czynności jaką wykonujemy przy rozpoczęciu pozycjonowania strony jest ocena skali trudności i konkurencyjności badanej frazy. Wiele firm pobiera opłaty za przeprowadzenie analizy frazy, ponieważ jest to zajęcie czasochłonne i odpowiedzialne. Dodatkowo firmy wspierają się programami, których abonamenty miesięczne nie należą do tanich.

Najczęściej popełnianym błędem jest ocena konkurencyjności frazy na podstawie liczby wyników  wyszukiwania na daną frazę, przykład :

ocena konkurencyjności frazy

Jak widać na powyższym zdjęciu wyszukiwarka pokazuje liczbę stron zawierających wpisaną frazę kluczową. Liczba wyników to tylko 911 tys. a więc czy fraza jest łatwa ?, zobacz przykład 2 :

ocena konkurencji 2

Jak widzimy na tym przykładzie, ilość wyników to już 60 milionów, w porównaniu z poprzednim przykładem 911tys. fraza jest trudniejsza czy nie ? Odpowiedź brzmi jest 100 krotnie łatwiejsza mimo pokaźnej liczby wyników 60mln.

O co tu chodzi ?

Zwróć uwagę, że pokazany przykład 2 z liczbą wyników 60mln dla frazy ” lista forum ” pokazuje zdecydowaną większość wyników stron zawierających ogólnoświatową frazę ” Forum ” – stąd głównie wysoka liczba wyników, zaś sama fraza ” lista forum ” nie należy do ciężkich!

Branża 

Im więcej można zarobić, tym licz się z większą konkurencyjnością. Branże jak kredyty, ubezpieczenia, komputery, nieruchomości, sklepy dla dzieci, opony itp. to branże mające ogromną konkurencyjność, ponieważ charakteryzuje je możliwość osiągnięcia wysokich zysków. Pozycjonowanie na takie frazy nie należy do tanich.

Jak ocenić stopień trudności i konkurencji :

Oceniając frazę, musisz przeprowadzić analizę działań czołowej konkurencji TOP 10 w zakresie pozycjonowania. Do oceny linków zwrotnych i działań konkurencji konieczne będzie skorzystanie z narzędzi analizy linków zwrotnych.

Przyglądamy się dokładnie :

– liczbie linków zwrotnych,
– opisy ( anchor text ) linków zwrotnych,
– wiek domen ( możesz sprawdzić tutaj ),
– działań marketingowych.

Wyodrębniamy linki z stron o najlepszej jakości, w tym również linki z płatnych katalogów SEO, czy też profili i innych tematycznych źródeł. Mając bazę linków konkurencji jesteśmy w stanie +/- przeliczyć koszta jakie poniosła konkurencja, oraz jakie czekają Ciebie.

Po przeprowadzonej analizie linków zwrotnych, oceniamy także ilość stron zapleczowych zbudowanych dla strony, przy czym każdą stronę z oddzielna analizujemy pod względem :

– Jakość strony i treści content,
– Ilość podstron,
– Jakość linków zwrotnych,
– Wiek domen.

Koszty budowy stron zapleczowych opartych o Content marketing nie należą do tanich, ale stanowczo zwiększają sprzedaż oraz doskonale wpływają na pozycję strony docelowej. Ilość i jakość stron zapleczowych konkurencji stanowi duży sygnał dla Twojego biznesu.

Sprawdzanie działań marketingowych

Analizując linki zwrotne konkurencji z całą pewnością trafimy na ” marketing szeptany ” oraz linki z banerów reklamowych na stronach niszowych. Marketing szeptany stanowi dużą wartość w internecie dla potencjalnych klientów, a dodatkowe reklamy banerowe z pewnością zwiększają sprzedaż konkurencji.

Pamiętaj, że marketing szeptany oraz reklamy banerowe stanowią źródło mocnych linków zwrotnych, zazwyczaj z bardzo dobrych stron niszowych o wysokim autorytecie wsród wyszukiwarek.

Ps. Nie zapomnij przeprowadzić analizy optymalizacji stron konkurencji Vs Twoja strona, oraz sprawdzić czy inne strony przekierowują 301.

Jak odnieść Sukces, zdeklasować konkurencję oraz zdobyć 1 pozycję w wyszukiwarce internetowej ? Jeśli jesteś żądny skutecznej i sekretnej wiedzy, zostaw Mi swój e-mail.











Zobacz również :

Link Building 38 sprawdzonych sposobów
Jak działają algorytmy Google ?
Jak przyspieszyć szybkość strony internetowej ?
pozycjonowanie Long Tail daje rewelacyjne Efekty !
fraza kluczowa w nazwie domeny
optymalizacja produktów

(Visited 63 times, 1 visits today)

Leave A Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *