Jak zbudować dochodową społeczność niszową?
5 (100%) 18 votes

Jak znaleźć niszę rynkową, zaspokoić potrzeby klientów, stworzyć nowy rynek  i zbudować dochodową społeczność?

Znalezienie własnej grupy odbiorców, czyli tak zwanej ” niszy rynkowej ” jest najistotniejszą częścią tworzenia biznesu w internecie, wówczas nie musisz szukać towaru do sprzedania, czy też inwestować większość środków pieniężnych w marketing internetowy!

Dlatego swój czas na początku powinieneś zainwestować w poszukiwanie ludzi, którym możesz pomóc, potrzeb, które możesz zrealizować, problemy, które możesz rozwiązać i budować publiczność, zaspokajając potrzeby klientów zgodnie z ich oczekiwaniami.

Poszukiwanie swojej niszy rynkowej, możesz rozpocząć na:

– Forach o interesującej Cię tematyce
– Portalach społecznościowych, grupach
– Czatach on-line
– Korzystając z narzędzi Google Kayword, trends, analytics

Przyciągnięcie uwagi

Pierwszym krokiem jest przyciągnięcie uwagi Twojego przyszłego klienta. Musisz odkryć sposoby zaspokajania potrzeb wybranej przez Ciebie grupy czytelników, uczestników czy widzów, za pośrednictwem tworzonej przez ciebie treści, seminariów, produktu, czy społeczności. Jeśli potrafisz przyciągnąć ich uwagę, wówczas możesz zarabiać na wszystkim co zainteresuje ludzi z Twojej niszy rynkowej.

Nisza rynkowa – precyzja jest kluczem!

Bogactwo bez wątpienia leży na rynkach niszowych, ale wybierając kategorię która Cię interesuje, musisz się bardziej skupić, a wręcz sprecyzować dziedzinę, w którą chcesz wejść. Każda kategoria ma swoje podkategorię i zagadnienia, gdy nie trafisz w sedno, nie zdobędziesz wielu klientów, a jedynie mizerne wyniki.

Na przykład sprzedając „skarpetki turystyczne” wydawać się może, że Twoim klientem jest każdy człowiek, który na co dzień nosi ” skarpetki „, ale w tym przypadku tak nie jest. Jeśli sprzedajesz „skarpetki turystyczne”, to w tym przypadku Twoją niszę rynkową znajdziesz …. wydawać się może w kategorii ” Turystyka”, ale i tu możesz wiele nie sprzedać, gdyż Twoja nisza odbiorców leży w podkategorii: Turystyka>Turystyka Górska>Turystyka Górska odzież.

Przykład niszy rynkowej:

nisza-rynkowa

Prawdopodobnie najlepsze rozwiązanie dla Ciebie ?

Rynki niszowe to dla Ciebie najlepsze miejsca do wyszukiwania potencjalnych klientów, ponieważ panuje tam mniejsza konkurencja, dzięki czemu możesz szybciej przyciągnąć odbiorców i szybciej zacząć zarabiać. Jeżeli wybierzesz specyficzny segment rynku, który lubisz, może okazać się, że jak nigdy dotąd będziesz czerpał radość z pracy. Tworzenie czegoś mniejszego, czym chcesz się zajmować i z czego masz przyjemność, może być dobrą receptą na dochodowy biznes, który jest sposobem na życie.

Korzyści z kierowania oferty do niszy rynkowej:

– Mniejsza konkurencja
– Szybki rozwój
– Rozpoznawalność
– Nie wymaga dużego kapitału
– Większa rentowność biznesu

Zrób to lepiej niż Kowalski …

W każdej niszy rynkowej znajdziesz wiele problemów internautów, które próbuje rozwiązać ktoś inny. W każdym przypadku jesteś w stanie znaleźć lepszy sposób na rozwiązanie tego samego problemu, wystarczy tylko być lepszym od swojej konkurencji.

Wchodzenie na już istniejący rynek jest strategią czerwonego oceanu, gdzie opisane są już zasady, których musisz się nauczyć i tworzyć produkty lepsze od konkurencji, najlepiej wybierając mocniejsze priorytety internautów.

Tworzenie nowych rynków niszowych, to strategia błękitnego oceanu, gdzie nie ma konkurencji, a Ty jesteś liderem i możesz tworzyć własne zasady 🙂 bez wątpienia jest to jeden z sposobów na dobry biznes.

A gdy już znajdziesz niszę rynkową …

Jeśli znajdziesz już swoją niszę rynkową, spróbuj zmienić panujące tam warunki unikalnością Twojego produktu oraz uświadomienia klientów o potrzebie zakupu Twojego produktu. Aby stworzyć unikatowy produkt pod niszę Twoich klientów koniecznie zweryfikuj:

– Jakie są problemy klientów i co tak naprawdę jest im potrzebne?
– Czego brakuje istniejącym produktom w tej niszy rynkowej?
– Jak odwrócić istniejącą sytuację na rynku?

O Twoim sukcesie zdecyduje:

– Oryginalność i niepowtarzalność produktu
– Koncentracja działań na zaspokojeniu potrzeb grupy odbiorców
– Spełnienie zachcianek klienta
– Umiejętność rozwijania unikalnych zdolności.

Jak odnieść Sukces, zdeklasować konkurencję oraz zdobyć 1 pozycję w wyszukiwarce internetowej ? Jeśli jesteś żądny skutecznej i sekretnej wiedzy, zostaw Mi swój e-mail.











 

Zobacz również:

Inbound marketing
Strategie marketingowe w e-biznesie
Jak zawładnąć umysłem czytelnika
Jak zwiększyć sprzedaż?

(Visited 97 times, 1 visits today)

1 Comment

  1. Adam 19 stycznia 2017 at 10:34

    Dobry poradnik dla osób początkujących i otwierających swój 1 biznes. Warto o pewnych rzeczach pamiętać i zarządzać swoim interesem z głową 🙂

    Reply

Leave A Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *