Pozycjonowanie stron – poradnik dla początkujących
5 (100%) 5 votes

Ile możesz stracić? Ile zaoszczędzić? A co możesz zyskać pozycjonując stronę we własnym zakresie?

Pozycjonowanie stron

Sztuczne – Pozycjonowanie stron internetowych to nic innego jak sztuczna manipulacja wynikami. Wszystkie prace pozycjonerskie jakie zlecasz osobą trzecim, bądź sam je wykonujesz mają na celu podnieść pozycję Twojej strony.

Naturalne – Inaczej to wygląda jeśli internauci są zachwyceni Twoją stroną, treścią i polecają ją dalej poprzez zostawianie linku Twojej strony na różnego typu portalach, forach, bądź też wspominają o tobie w różnorodnych artykułach, wówczas w tym przypadku jest naturalne „pozycjonowanie strony”

Co da Ci nie wysoka, ale PIERWSZA pozycja w Google?

Nie ukrywajmy,  że pierwsza pozycja w wyszukiwarkach ściąga największą klikalność i tym samym zapewnia największy ruch, który w następnej kolejności przekłada się na wysokie wyniki sprzedażowe. Podział klikalności pomiędzy pierwszą dziesiątką wyników jest zbyt duży, aby Twoja firma sprzedawała pełną parą.

Wiele przeprowadzonych badań potwierdza, klikalność jest następująca dla pozycji :

  • 1 Pozycja w Google – 42,1% wskaźnik kliknięć
  • 2 Pozycja w Google – 11,9% wskaźnik kliknięć
  • 3 Pozycja w Google – 9,5% wskaźnik kliknięć
  • 4 Pozycja w Google – 6,1% wskaźnik kliknięć

Po za tym, 1 pozycja to również;

  • Budowa świadomości marki
  • Ogromne możliwości, których nie wykorzystuje większość firm.

Na czym polega pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie stron internetowych polega w większości na tworzeniu łączy zwrotnych na stronach branżowych o wysokim autorytecie wśród wyszukiwarek. Łącza zwrotne odgrywają największą rolę, ale bez dobrze opracowanego i wykwintnego Content-u na stronie samo zakładanie linków zwrotnych może nie przynieść odpowiednich rezultatów.

Od czego zależą wyniki w wyszukiwarkach?

Pozycje stron uzależnione są od wielu czynników, ale w dużej mierze od jakości metorycznej strony. Najważniejsze czynniki, które mają wpływ na pozycję strony:

  • Staż domeny

Domeny z kilkuletnim stażem i dobrą historią link buldingu pozycjonują się w wyszukiwarkach o wiele lepiej niż domeny świeższe. Najbardziej oporne są domeny nowe, przy których trzeba uważać rozpoczynając pozycjonowanie.

  • Długość domeny i fraza w domenie

Jeśli jeszcze nie wybrałeś domeny, to zalecam Ci wybranie domeny prostej, krótkiej, a nawet nawiązującej do branży, w której działasz. Umieszczenie frazy kluczowej w domenie oddziałuje w niedużym stopniu, dlatego nie skłaniaj się do wyboru np. http://firmax-tanie-zabawki-dla-dzieci.pl Ponad to unikaj znaków i liczb w domenie, jeśli jest taka możliwość.

  • Słowa kluczowe w tytule

Koncentrowanie się na słowach kluczowych w tytule będzie oznaczać kiepski tytul Twojej strony, co innego jest w przypadku produktów i słów kluczowych z długiego ogona (long tail). Sam tytuł skomponuj z najważniejszym słowem kluczowym, ale w taki sposób aby on zachęcał internautów do kliknięcia.

  • Prędkość wczytywania strony

Kolejny czynnik odgrywający znaczenie, ale czy duże? Wszystko uzależnione jest od struktury Twojej strony. Jeśli posiadasz mało rozbudowaną stronę na WordPress to nie odegra to żadnego znaczenia, największe problemy mają autorskie skrypty z rozbudowaną galerią np. produktów. W każdym bądź razie nic nie stoi na przeszkodzie, abyś sprawdził szybkość wczytywania się strony tutaj.

  • Konstrukcja adresów Url

Adresy podstron jednoznacznie powinny być prostej konstrukcji i nawiązujące do tematyki podstrony. Błędne konstrukcje możemy spotkać jeszcze często w starszych autorskich skryptach, obecnie problem ten posiada mało stron. Prawidłowy adres url dla np. podstrony szkolenia : rafalsliwiok.pl/szkolenia

  • Powielanie treści

To już ogromny problem sporej ilości stron w internecie. Największy problem duplikatu treści stanowią sklepy internetowe, gdzie przy imporcie dziesiątek, setek lub tysięcy produktów od producenta otrzymujemy standardowy opis produktu i w większości firm nie jest on zmieniany. Unikatowość treści na stronie to fundament pozycjonowania i content marketingu. Już teraz sprawdź gdzie jeszcze jest powielana treść z Twojej strony przez narzędzie copyscape

  • Aktualizacja i rozbudowa

Aktualizacja obecnej strony, sklepu, produktów, stanu w magazynie i wszystkich pozostałych rzeczy jest bardzo ważna i wyszukiwarki również zwracają uwagę na aktualność Twojej strony. Dużym problemem stanowią strony, które nie są rozbudowywane. Jeśli jest taka możliwość, to koniecznie rozbudowuj swoją stronę o nowe artykuły.

  • Nieaktualne linki

Dzięki bezpłatnemu narzędziu Google webmaster tools jesteś wstanie sprawdzić wszystkie linki przychodzące do Twojej strony. Ważne abyś przeprowadził/a analizę wszystkich linków przychodzących pod względem jakości stron z których kierowane są linki oraz sprawdzić ich aktualność. W przypadku linków nieaktualnych, słabo jakościowych, nie tematycznych możesz w prosty sposób zrzec się ich.

  • Content

Content jest główną składnią strony i to na niego musisz postawić zdecydowanie większość część działań. Dobrze dopracowany i szczegółowy Content jest wstanie ściągnąć bardzo duży ruch na Twoją stronę i jednocześnie, w zależności od branży i jakości Content-u możesz liczyć na naturalne linki zwrotne oraz poprawę sprzedaży.

Content, treść, oferta jest obecnie jedyną możliwością sprzedażową sklepów i stron internetowych, jej celem jest  zasiać wizje, fantazje i wywołać stan emocjonalny u klienta aby dokonał on zakupu, sama informacja o produkcie nie sprzedaje, sprzedają emocję, dlatego przyłóż do niego największą wagę a dodatkowo ułóż go pod interesujące Cię frazy kluczowe. Masz z tym problem? zgłoś się do mnie.

  • Linki wewnętrzne

Nawigacja oraz linki wewnętrzne bardzo dobrze wspierają pozycjonowanie. Większość linków zwrotnych zakładanych na różnych stronach w celu pozycjonowania kierują w większości do strony głównej, dlatego prawidłowy rozkład i przejście siły na pozostałe kategorie, podstrony są bardzo ważne.

  • Media społecznościowe

Media społecznościowe od dawna zwiększają autorytet twojej strony wśród wyszukiwarek. Mając stronę firmową, serwis czy też bloga koniecznie załóż stronę firmową na takich portalach jak: Facebook, Twitter, G+ . Ważna jest również Twoja aktywność w społeczności. Udostępniaj tak często jak możesz ciekawe artykuły, dzięki którym zdobędziesz nowych fanów i zbudujesz relację z społecznością.

  • Autorytet i wiek domen linkujących

W budowie link buildingu dobieraj strony o tej samej tematyce branżowej co Twoja strona internetowa. Wyszukuj strony cieszące się wysoką popularnością i autorytetem wśród użytkowników. Warto zwrócić uwagę na wiek domeny, stare, dobre portale mają wysoki autorytet i tysiące mocnych łączy zwrotnych, a nowe serwisy, portale rzadko kiedy posiadają wysoki autorytet w sieci i często mizerny link building.

Pozycjonowanie stron aaaa konieczność optymalizacji strony!

Wszystkie działania przed rozpoczęciem prac związanych z pozycjonowaniem strony zaczynają się od całkowitej jej optymalizacji on-site. Na czym w końcu polega optymalizacja strony i jakich efektów możesz się spodziewać?

  • Optymalizacja meta tagów nie nasycając je w słowa kluczowa

Meta tagi, a dokładniej „meta title” (tytuł strony) i „meta description” (drugi tytuł strony ) są zawsze widoczne w wyszukiwarkach internetowych i oddziałują na ranking, obrazek poniżej:

Tytuł powinien być zakąską do kliknięcia, ale również warto w nim użyć najważniejszego dla Ciebie słowa kluczowego, które nakieruje wyszukiwarki na tematykę strony. Skup się głównie na stworzeniu tytułu jak najbardziej chwytliwego, który będzie w stanie wygenerować dużą klikalność.

Meta description nie nasycaj w słowa kluczowe, możesz użyć synonimu słowa kluczowego, ale najlepiej jeśli w kilku prostych słowach opiszesz co zyska Twój klient, dasz niedosyt, wzbudzisz emocję i pożądanie produktu.

  • Słowa kluczowe

Nie staraj się nasycać strony, artykułu w słowa kluczowe. Pisz normalnie kierując ofertę dla swojego odbiorcy. W końcu jeśli opisujesz jakiś produkt, to automatycznie o nim i o jego nazwie napiszesz i zapewne to właśnie tych słów potrzebujesz jako kluczowe. Jeśli już chcesz użyć słowa kluczowego to umieść go jak najwyżej strony, najlepiej na pierwszym planie strony.

  • Odmiany słów kluczowych

Wykorzystuj odmiany słów kluczowych, ich synonimy pisząc naturalny opis produktu lub usługi którą oferujesz. Zalecane jest wykorzystanie przynajmniej dwóch odmian słowa kluczowego, oczywiście wszystko zależy od objętości treści którą publikujesz.

  • Nagłówek H1

Jedna z najbardziej istotniejszych ról. Nie chodzi mi teraz o pozycjonowanie, ale o zainteresowanie Twojego odbiorcy przekazem, ofertą która kierujesz bezpośrednio do niego. Nagłówek H1 decyduje w dużym stopniu czy Twoja oferta będzie dla odbiorcy interesująca? Pisząc ofertę produktu zdecydowanie większość czasu poświęć na napisanie nagłówka, którego zadaniem jest:

  • zwrócić uwagę
  • zainteresować

Obecnie to nagłówek decyduje prawie w 80% o skuteczności Twoich reklam i ofert. Z punktu pozycjonowanie dobrze jeśli było by w nim ujęte najważniejsze słowo kluczowe.

  • Atrybut alt

Kolejny ważny czynnik optymalizacji i pozycjonowania. Dotyczy on głównie podpisu zdjęć galerii jakie publikujesz na stronie. Prawidłowa optymalizacja obrazów często pozwala na wysokie pozycję w Google grafika i jest ona również uzależniona w dużej mierze od opisów, nagłówków i treści strony otaczających obrazek.

  • Wyróżnienia / pogrubienia 

Osobiście nie jestem za wyróżnieniami i pogrubieniach słów kluczowych. Jeśli piszesz dobrą ofertę sprzedażową, to zdecydowanie pogrub lub wyróżnij najważniejszą informację na której Ci zależy, aby internauta zwrócił uwagę.

  • Naprawa błędów i kudu strony

Koniecznie napraw krytyczne błędy Twojej strony internetowej. Błędy krytyczne często mają niefajny wpływ na pozycjonowanie strony, do analizy strony posłuży Ci bezpłatne narzędzie W3 validator. Naprawę błędów i poprawę kodu strony zleć firmie która projektowała stronę lub zgłoś się do dobrego programisty.

  • Duplicate content

Stanowi duży problem przy pozycjonowaniu strony. Duplikat treści występuje głównie jeśli ta sama treść, lub bardzo podobna jest na dwóch lub więcej podstronach Twojej strony internetowej. Jeśli taka sytuacja ma miejsce możesz użyć atrybutu rel=”canonical”  lub „noindex”.

  • Nawigacja strony i linkowanie wewnętrzne

Menu nawigacyjne strony z całą pewnością ma ułatwiać poruszanie się po niej internatom, ale czyni też bardzo dobre zadanie linkowania wewnętrznego kategorii strony. Zbyt bardzo rozbudowana nawigacja źle wpłynie na przepływ mocy, dlatego warto się skupić na głównych kategoriach sklepu, portalu czy strony. W przypadku małych stron jak i dużych pamiętaj o „okruszkach chleba”, czyli elemencie informacyjnym użytkownika, w którym miejscu aktualnie się znajduje.

  • Plik robots.txt

Plik kontrolujący poziom dostępu robotów wyszukiwarek. Nie należy blokować dostępu, jedynie wykluczać podstrony które nie chcesz aby były zindeksowane w wyszukiwarkach lub stanowią duplikat treści. Warto również określić w nim ścieżkę Url mapy strony.

  • Mapa strony XML

Mapa strony pozwala na indeksację wszystkich podstron serwisu, główne znaczenie odgrywa ona przy rozbudowanych portalach, sklepach lub blogach, gdzie artykułów, produktów jest spora ilość i ciągle dochodzą nowe. Mapę strony możesz wygenerować bezpłatnymi narzędziami online.

  • Elementy dynamiczne

Często stanowiły problem, w szczególności dla stron opartych całościowo o flash. Duża ilość elementów dynamicznych nie wpływa dobrze na pozycjonowanie stron. Zachowaj ostrożność do wykorzystywania tych elementów w technologi JavaScript, Flash, Ajax jeśli oczywiście to tylko możliwie.

  • Responsywność

Bardzo istotny element, w szczególności dla wyszukiwań mobilnych. Obecnie większa część stron postawiła na nowe, responsywne systemy aby nie tracić pozycji w wynikach mobilnych. Przeprowadź analizę swojej strony korzystając z bezpłatnych narzędzi on-line i sprawdź w jakim stopniu Twoja strona jest responsywna.

  • Reklamy

Reklamy, wyskakujące okienka czy też przesycenie banerami reklamowymi są wstanie obniżyć ranking w wynikach organicznych. Wyszukiwarki nie lubią stron o dużej ilości reklam, dlatego staraj się je ograniczyć do minimum.

  • Certyfikat SSL

Czy pomaga w pozycjonowaniu stron? Moim zdaniem nie, po wielu testach nie było praktycznie różnicy, ale nie wyklucza to faktu, że wkrótce może odgrywać on dużą rolę. Po za tym jeśli udostępniasz logowanie do panelu klienta to jest on obowiązkowy, a zarazem można go mieć za darmo, więc czemu nie.

  • Kolorystyka i układ strony

Nie ma to znaczenia na pozycjonowanie strony, ale ma znaczenie na zachowanie internaty na Twojej stronie. Prawidłowe rozmieszczenie wszystkich elementów na stronie głównej odgrywa duże znaczenie w jej przejrzystości oraz łatwością poruszania się, kilka wskazówek:

  • Prostota – czym prościej tym lepiej
  • Przejrzystość – nie pozwól aby internauta był zdezorientowany
  • Czytelność – każdej podstrony, strony, produktu. Nie rozpraszaj

Kolorystyka strony

  • Czerwony – aktywność, witalność, pobudza emocję, ożywia, wzmacnia
  • Pomarańczowy – daje ciepło, inspiracje i bezpieczeństwo
  • Żółty – radość, ciepło, pewność siebie
  • Niebieski – świeżość, przestrzeń, neutralność, spokój
  • Biały – czystość, kreatywność, prostota
  • Czarny – pewność siebie, elegancja

Pozycjonowanie stron …

Pozycjonowanie strony odbywa się za pośrednictwem zakładania linków zwrotnych na stronach tematycznych, o wysokim autorytecie i wielu wskaźnikach jakościowych stron.

Najczęściej popełnia błędy przy amatorskim pozycjonowaniu stron:

  • Zakładanie linków na stronach nietematycznych
  • Zakładanie linków w nietematycznych działach
  • Zakładanie linków na nisko wartościowych lub bezwartościowych stronach
  • Zakładanie linków na stronach do których prowadzi duża ilość spam-u
  • Złe usytuowanie linków zwrotnych
  • Zakładanie masowo linków na stronach kiepskiej jakości
  • Brak zróżnicowania anchor tekstów
  • Brak zróżnicowania typów linku (nofollow, linki z infografiki, pdf, itd.)

Bez szczegółowej i wnikliwej analizy stron, na których chcesz założyć linki zwrotne lub też umieścić artykuły sponsorowane, bądź przeanalizować linki zwrotne konkurencji nie działaj w ciemno, skorzystaj z najczęściej używanych narzędzi do analityki stron internetowych:

Warto również przeanalizować wskaźniki social media interesujących Cię stron na których chcesz przeprowadzić działania marketingowe. Przydatne narzędzie oprócz powyższych – Buzzsumo. Zobacz również pozostałe narzędzia SEO.

Od czego uzależniona jest pozycja strony w wyszukiwarkach?

Najwyższy ranking w wyszukiwarkach zajmują strony, które najbardziej pasują do wpisanego hasła, ale do tego wszystkiego dochodzi wiele pozostałych czynników, jak:

  • czynniki związane z popularnością i autorytetem strony w sieci
  • popularność publikowanych treści na stronie, między innymi:
    – popularność w social media
    – popularność dalszych udostępnień
    – unikalność, występowanie i obecność słów kluczowych

Pozostałe czynniki rankingowe znajdziesz tutaj.

Za ułożenie wyników w odpowiedniej kolejności odpowiadają algorytmy Google, na temat których możesz przeczytać tutaj.

Techniki pozycjonowania strony i zdobywania skutecznie wysokich pozycji

Ups Ups Ups – Niestety dostępne tylko dla wybranych, którzy zapiszą się na całkowicie darmowe szkolenie video tutaj – Zapraszam 🙂

Dlaczego warto pozycjonować stronę we własnym zakresie?

Jeśli chcesz podjąć wyzwanie, a posiadasz wystarczającą wiedzę dotyczącą pozycjonowania stron, to osobiście uważam, że nikt nie zrobi tego lepiej niż Ty sam, ale … wymaga to czasu, determinacji i zaangażowania – bez tych trzech rzeczy nawet nie zaczynaj.

Niestety nie da się bez kosztów pozycjonować strony we własnym zakresie. Dużo dobrych miejsc na umieszczenie opisów, linków zwrotnych jest płatna, niezależnie czy są to katalogi, artykuły sponsorowane czy też zakup linka na stronie branżowej, nie wspominając o własnych stronach zapleczowych.

Nie wiesz jak się za to zabrać? Zostaw mi swój adres e-mail a otrzymasz bezpośrednio na Twojego e-maila szkolenia video.












(Visited 408 times, 1 visits today)

5 Comments

  1. Oskar 25 sierpnia 2018 at 00:08

    Bardzo dobry poradnik, prosto i zrozumiale opisany. W dodatku wszystko zebrane na jednej stronie. Można wiele z niego wywnioskować.

    Reply
  2. sandra 26 sierpnia 2018 at 14:14

    Wspaniały poradnik dla początkujących

    Reply
  3. Marcin 12 września 2018 at 08:53

    Dla początkujących, którzy chcą zrozumieć na czym polega ten złożony proces pozycjonowania taki poradnik będzie bardzo przydatny. Proces jest ten długotrwały i trzeba uzbroić się w cierpliwość, ale jak już się uda wbić pozycje to można liczyć na niezły zysk.

    Reply
  4. Dawid 21 września 2018 at 09:23

    Jak widać pozycjonowanie stron daje naprawdę dobre rezultaty, wiadomo że warto skorzystać z profesjonalnych firm, które oferują takie usługi, może to znacznie zwiększyć ruch i pozwala pozyskać nowych klientów.

    Reply
  5. Rafał Dworak 19 listopada 2018 at 13:35

    Fajne kompendium dla początkujących

    Reply

Leave A Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *