Swoje produkty można reklamować za pośrednictwem …
5 (100%) 1 vote

Swoje produkty można reklamować za pośrednictwem Social Media

Social media da Ci nieograniczone możliwości pod względem sprzedaży, ale pewnie chcesz wiedzieć jak się za to zabrać i wygenerować wysoką sprzedaż?

Osobiście znam małe e-commerce, których główna sprzedaż odbywa się przez Facebooka, nie mogę Ci powiedzieć co to za branża i co sprzedają ze względów poufności, ale powiem Ci, że mają tylko kilkanaście, mało wartościowych produktów o bardzo wysokiej marży, ok 900% , a miesięczny dochód netto z sprzedaży jednego produktu to średnio 21 tys zł.

Całkowita sprzedaż tych kilku produktów produktów w mediach społecznościowych, w tym głównie na Facebooku oscyluje w granicy 80-100 tys zł miesięcznie. Jest to tylko jeden przykład, ale wiec, ze jest znacznie więcej małych biznesów o przychodach bez porównania większych, opartych głównie o sprzedaż w social media.

Jak sprzedawać w social media?

Żeby zacząć sprzedawać w social media, musisz pierwszoplanowo zbudować społeczność i wzbudzić wśród nich ciekawość tego co oferujesz oraz zarazić ich entuzjazmem, swoją postawą i wartością jaką oferujesz. Możesz założyć oddzielną grupę lub stronę firmową a na niej, intensywnie:

  • udostępniaj swoje treści z bloga,
  • zapraszaj do wyzwań,
  • organizuj konkursy,
  • organizuj transmisje live, webinary,
  • dostarczaj wartościowe materiały,
  • pokazuj i nauczaj,
  • wspieraj swoją grupę.

Pamiętaj, że same serwisy społecznościowe nie sprzedają, sprzedają Twoje pomysły, odpowiednie podejście do społeczności i zaangażowanie. Wszystko od Ciebie zależy jaki chcesz uzyskać rezultat końcowy i na jak wielkie obroty netto jesteś nastawiony, czym większe obroty, tym potrzebna Ci będzie większa społeczność.

Niech obcy pozna Cię bliżej, zostanie Twoim słuchaczem, substrykentem a później stałym klientem

Zanim zaczniesz, sprecyzuj niszę Twoich odbiorców;

  • Zainteresowania Twoich klientów?
  • Wiek Twoich klientów,
  • Płeć,
  • Czego szukają i oczekują?

Swoich pierwszych odbiorców znajdziesz w grupach o tej samej lub podobnej tematyce co Twoja, dlatego nie zwlekaj, a zacznij już dziś budować społeczność w social media.

 

Reklamuj swoje produkty za pośrednictwem artykułów sponsorowanych

Starannie dobieraj tylko i wyłącznie branżowe strony na których chcesz umieścić artykuł sponsorowany. Jeśli Twoja branża słynie dużą popularnością w sieci, to nie ma co wykładać pieniędzy na blog o słabiej popularności, w zamian za niższą cenę artykułu.

Zakup artykułu sponsorowanego na mocnej i popularnej branżowej stronie jest wstanie wygenerować wysoką, a w zależności od produktu i obecnego zapotrzebowania na produkt nawet bardzo wysoką sprzedaż, z czym już się nie jednokrotnie spotkałem.

Przed rozpoczęciem współpracy i publikacji płatnych artykułów, zbadaj:

  • popularność strony,
  • ruch social media strony,
  • ruch organiczny,
  • opinie internatów,
  • tematykę i użyteczność.

Jeśli jest możliwość poinformowania czytelników bloga za pośrednictwem e-mailingu o Twoim artykule, to koniecznie skorzystaj z takiej usługi, gdyż da ona bardzo dobre rezultaty.

Artykuły sponsorowane możesz zamawiać indywidualnie na wybranych przez ciebie portalach branżowych, lub przez platformy jak np. www.whitepress.pl

Platformy umożliwiają publikacje artykułów sponsorowanych na wielu różnych tematycznych stronach wraz z napisaniem artykułu pod Twoje wymagania, w większości treści są pisane przez redaktorów i doświadczonych copywriterów, co zapewni Ci dobrą jakość artykułu.

Swoje produkty można reklamować za pośrednictwem e-mail marketingu

E-mail marketing od wielu lat pozwala na wysoką sprzedaż, ale żeby tak było:

  • Internauci muszą Cię znać,
  • Muszą Ci ufać
  • Nieustannie musisz utrzymywać z nimi kontakt i budować relacje.

Wysyłanie e-mailingu do zimnej bazy, czyli takiej gdzie nikt Cię nie zna i nigdy o tobie nie słyszał odbije się sprzedażą na poziomie 0,1-2%. Kupowanie e-mailingów na stronach nie związanych z Twoją branżą całkowicie nie ma sensu i jednoznacznie jest z wyrzuceniem pieniędzy w błoto. Jeśli nie posiadasz swojej bazy mailingowej, tylko stawiasz na płatny ruch, to kupuj go tylko i wyłącznie z stron branżowych.

Zapraszam Cię do odrębnego artykułu: E-mail marketing – jak zostać mistrzem sprzedaży?

Swoje produkty można reklamować za pośrednictwem bloga

Blog to obecnie najlepsze medium reklamy swoich produktów. Jeśli to co sprzedajesz i wiesz o tym wszystko, to zacznij pisać o tym na blogu. Pisz wysoko jakościowe artykuły, które ściągną tłumy zainteresowanych Twoimi produktami, zacznij nauczać i tłumaczyć po co jest to Twojemu klientowi potrzebne, pozostała reszta stanie się prosta.

Mając dobrego bloga, możesz liczyć na:

  • wysoką sprzedaż,
  • budowę bazy e-mailingowej,
  • budowę i edukację przyszłych klientów,
  • darmową reklamę,
  • wiele poleceń – jeśli Twoje artykuły będą wykwintne, tematyczne, szczegółowe i eksperckie,
  • wykreujesz się na specjalistę, jeśli naprawdę się na tym znasz.

Blog ma same zalety i jedną ogromną wadę, a mianowicie wymaga od Ciebie;

  • czasu,
  • determinacji
  • poświęcenia

Jeśli tego nie masz, to na nic Twoje działania. Albo tworzysz biznes na lata, albo może nie zaczynaj?, pytanie co chcesz osiągnąć i jak daleko chcesz zajść? Jeśli chcesz tylko spróbować sprzedaży z różnymi produktami, to sprzedawaj za pośrednictwem wszystkich możliwych źródeł, ale nie zakładaj bloga.

Polecaj swoje produkty za pośrednictwem forum branżowych

Fora branżowe dają niesamowite możliwości sprzedażowe. Koszty reklamy często nie bywają małe, ale bezpłatne Twoje uczestnictwo i eksperckie wypowiedzi pozwolą na dobrą i darmową sprzedaż oraz zostania ekspertem w branży.

Wyszukaj wszystkie fora zajmujące się tematyką branży, a następnie:

  • załóż konta i uzupełnij starannie profil,
  • odpowiadaj na irytujące pytania,
  • pomagaj w problemach internautów,
  • wspominaj o swoich usługach, jeśli internauta tego potrzebuje,
  • zostawiaj w stopce wiadomości adres www Twojego sklepu,
  • aktywnie pomagaj i sprawdzaj nowe tematy.

Bardzo dobrą formą promocji swoich produktów jest również marketing szeptany, artykuł znajdziesz tutaj.

Swoje produkty można reklamować za pośrednictwem portali aukcyjnych

Portale aukcyjne wydają często się dobrym sposobem na sprzedaż i czasami tak jest, ale;

  • prowizje od sprzedaży nie należą do małych,
  • konkurencja jest ogromna,
  • ostatnio bywa tam wojna cenowa,
  • koszty aukcji i ich obsługa czasami dobijają.

Na rynku jest obecnie kilka najpotężniejszych portali aukcyjnych, ale liderem jest tylko jeden z nich; Allegro ( jak sprzedawać więcej na Allegro?)

Obecnie wiele firm sprzedaje głównie kanałami aukcyjnymi i marudzi, narzeka jak to drogo, prowizje, opłaty i takie tam, ale gdyby zrobili to inaczej …. to mogli by zaoszczędzić 80% środków pieniężnych i przeświadczyć je na pozostałe działania marketingowe … jak? Jeśli chcesz wiedzieć, to zostaw mi swój adres e-mail w newsletterze.

Reklamuj swoje produkty za pośrednictwem porównywarek cen

Kolejny dobry sposób na promocję swoich produktów i przyciągnięcia wartościowego ruchu na stronę sklepu, ale czy warto? Jak wszystkim wiadomo w porównywarkach cenowych liczy się najlepsza cena oraz:

  • Szybkość dostawy,
  • Darmowy zwrot,
  • Opinie klientów.

Każdy kanał reklamy zwiększy sprzedaż produktów, jeden mniej drugi bardziej, w każdym bądź razie bądź wszędzie gdzie tylko to możliwe, ale pamiętaj, że nie musisz promować wszystkich swoich produktów i narażać firmę na duże koszty reklamowe.

Sekretem jest ściągnąć wartościowy ruch na stronę sklepu przy najmniejszym nakładzie finansowym – jeśli potrzebujesz unikalnych i dedykowanych wskazówek, zostaw mi swój adres e-mail w newsletterze.

Swoje produkty można reklamować za pośrednictwem YouTube

Jeden z lepszych sposobów, być może wydaje Ci się on najbardziej bardziej pracochłonny bo w końcu jak się na to nie patrzeć trzeba stworzyć video, odpowiednio się do tego przygotować, obrobić je, itd., ale jeśli Ci powiem, że da to najlepsze rezultaty, to czy nie warto się poświęcić?.

Oferując produkty w materiałach video możesz wpłynąć zdecydowanie lepiej na emocjach internauty niż w ofercie pisanej. Promocja Twoich produktów na YouTube nie jest jednorazowa i przyniesie ona efekty sprzedażowe przez wiele lat, jeśli tylko cykl życia produktu będzie wieloletni.

Sprawdź teraz jak zdobyć wysokie pozycje filmów na Youtube oraz 7 sekretów do udanego video marketingu.

Zanim zapiszesz się poniżej, PRZEMYŚL TO 2 RAZY, czy chcesz otrzymać skuteczne rozwiązania sprzedaży w mediach społecznościowych, oddalania się od konkurencji, wyjścia na przód i zdominowania rynku?







(Visited 221 times, 1 visits today)

1 Comment

  1. Marcin 3 listopada 2017 at 17:25

    Ciekawe sposoby. Musimy wykorzystać tak wspaniałe urządzenie jak internet

    Reply

Leave A Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *