Wywieranie wpływu na ludzi w sprzedaży internetowej i bezposredniej
5 (100%) 32 votes

Wywieranie wpływu na ludzi może poprawić Twoją płynność finansową, i co najlepsze da Ci nieograniczone możliwości …

Ile obecnie jesteś wstanie sprzedać? Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się jak sprzedawać więcej? Czy stosujesz zasady, które wywrą wpływ na internautach, wzbudzą potrzebę, ciekawość a nawet zbudują zaufanie internauty?

Platynowe zasady: wywieranie wpływu na ludzi, w sprzedaży internetowej i bezpośredniej

UWAGA

Podobnie jak w zasadzie AIDA, w pierwszej kolejności musisz przykuć uwagę potencjalnego klient do swojego produktu. Dopóki nie zwrócisz uwagi potencjalnego klienta i nie skupisz jej na sobie, będziesz mógł tylko patrzeć jak znika za horyzontem.

Kilka sposobów na zwrócenie Uwagi :

– Podkreślaj to, że się wyróżniasz.
– Organizuj spotkania internetowe oraz zawieraj nowe relacje z zapałem.
– Buduj dobrą reputację i silną markę.
– Staraj się, żeby Ciebie zapamiętywano.
– Twórz wysokiej jakości artykuły, content, seminaria, które przyciągną uwagę internauty.

CIEKAWOŚĆ

Musisz pamiętać, że gdy już zwrócisz uwagę internauty, bardzo łatwo możesz ją stracić! Twoim głównym celem jest wzbudzenie ciekawości potencjalnego klienta.

Ludzie wiedzą co mają, natomiast chcą wiedzieć czego im brakuje, dlatego twoim celem jest dać klientom poczucie niedostatku. Skoncentruj się na otwarciu klienta na nowe możliwości budowania relacji i dalszej współpracy.

Kilka dobrych sposobów na wzbudzenie Ciekawości :

– Po zwróceniu uwagi podsycaj pragnienie, aby klient chciał wiedzieć więcej.
– Zachęcaj nowymi możliwościami.
– Pokaż, jak wyróżniasz się wśród innych.
– Uświadom klienta, że dzięki tobie jego sytuacja się polepszy.
– Poszukując nowych klientów oprzyj na wartościowej rozmowie z Tobą, a nie ofertą końcową.

PRAGNIENIE

Pragnienie to różnica pomiędzy tym gdzie ktoś jest, a tym gdzie chciałby być. W tym momencie uwagę kupującego przykuwają dwa obszary rozwiązania problemów i poszukiwanie możliwości przyszłego rozwoju.

Jeżeli jesteś w stanie mocno wzniecić czyjeś pragnienie i zmiany rzeczywistości będziesz miał większe możliwości wywierania na nim wpływu.

Kilka dobrych sposobów wzbudzenia pragnienia :

– Otwórz klientowi oczy na nową rzeczywistość.
– Uświadom klientowi widoczne potrzeby.
– Ujawnij ukryte potrzeby, z których klient nie zdaje sobie sprawy.
– Dziel się przykładami : Case study, raporty, opinie, prezentacje itd.

ZAZDROŚĆ

Zazdrość jest jak pragnienie o trzy krotnej sile. Jeżeli Twój klient chce czegoś czego nie ma, będzie kierował się pragnieniem. Jeśli chce czegoś co ma ktoś inny, zrobi wszystko żeby to zdobyć!

Tak właśnie działa ” Zazdrość”  – Im większe niezadowolenie z obecnego stanu w porównaniu z potencjalną sytuacją,  tym klient jest bardziej skromny do działania.

– Zazdrość wzmacnia pragnienie
– Zazdrość potraja siłę pragnienia

BEZ WIARY NIE MA SPRZEDAŻY

Twoja oferta nie tylko musi być wiarygodna, ale Twój klient musi wierzyć, że to się uda. Jakie były by Twoje szanse na wyparcie wpływu u potencjalnego klienta jeśli jego odpowiedź brzmiała by :

– To się nie uda?
– Może się uda, a jak nie to firma odniesie porażkę …

Jeśli klient darzy Cię zaufaniem to jednocześnie zwiększa siłę wiary, w zmiany które mu proponujesz. Dodatkowe uwiarygodnienie zmian, pozwala uwierzyć klientowi, że to się uda! Uwiarygodnić zmiany możesz podając przykład, że: komuś innemu się to udało i odniósł przy tym spore zyski.

Największe możliwości wywarcia wpływu na klientach osiągniesz wtedy, gdy klienci wierzą, że to się uda i oferowana przez ciebie poprawa jest realna do osiągnięcia.

Kilka sposobów na wzbudzenie wiary :

– Odwołuj się do studium przypadku i referencji.
– Korzystaj z prezentacji i pokazów.
– Wykorzystaj historie sukcesów i pokazuj swój profesjonalizm.

UZASADNIAJ KORZYŚCI

Jeśli zdobędziesz serca klientów i nie będziesz w stanie udowodnić opłacalnego zwrotu z inwestycji, nie uda Ci się sfinalizować sprzedaży. Ludzie kupują kierując się sercem, a zakup uzasadniają rozumem. Możemy śmiało powiedzieć, że uzasadnienie korzyści i emocji idą ze sobą w parze.

Kilka sposobów na uzasadnienie korzyści :

– Przygotuj profesjonalny opis proponowanych zmian i wizji nowej rzeczywistości.
– Stosuj argumenty świadczące o wysokim zwrocie z inwestycji.
– Połącz korzyści z emocjami klienta.
– Pokaż klientowi case study
– Bądź szczery

ZAUFANIE

Zasada zaufania jest mocno związana z wiarą. Wiara jest przekonaniem, że coś się uda, a zaufanie to zdecydowanie wiara kupującego w Ciebie. Zaufanie jest podstawą w procesie sprzedażowym, brak zaufania to brak sprzedaży!

Zanim klient rozpocznie współprace z Tobą, będzie szukał zaufania i wiarygodności do Twojej oferty, a mianowicie:

– Czy wiesz o czym mówisz i czy naprawdę jesteś w stanie pomóc?
– Czy można na Tobie polegać i czy dotrzymasz obietnic?
– Czy to jest bezpieczne dla firmy?

Nie manipuluj, nie kłam, nie oszukuj, a:

– Zawsze działaj tak, aby każdy klient osiągał korzyści.
– Nigdy nie dawaj powodów, aby klient wątpił w Twoją rzetelność.
– Rób to co obiecałeś w procesie sprzedaży.
– Zawsze służ fachową pomocą

POSTAW NA UNIKATOWOŚĆ

Unikatowość strony, produktu, oferty? A może akcji jaką ma wykonać klient? Zdecydowanie wszystko i więcej. Czym bardziej postawisz na unikatowość, tym bardziej Twoja oferta będzie pożądana.

Unikatowość w sprzedaży czyli najczęściej stosowane ograniczona dostępność oraz ograniczony czas na zakup produktu, … ale jeśli nie będziesz szczery i będziesz stosował sztuczki lub ” haczyki ” nie zdobędziesz zaufani kupującego. Jeśli zależy Ci na stałych zamówieniach, reputacji i rekomendacji innych internautów, nie możesz pozwolić na utratę zaufania.

Kilka sposobów na unikatowość oferty:

– Podkreśl potencjalną szanse utraty czegoś ważnego, jeśli kupujący nie podejmie działania.
– Staraj się wyróżnić wśród konkurencji.
– Ogranicz ilość dostępnych sztuk.
– Określ czas zakończenia oferty.

ZAANGAŻOWANIE

Brak zaangażowania jest równy brakiem zainteresowania. Twoim zadaniem jest rozwijać, budować i angażować klienta nie tylko w procesie sprzedaży, ale i po za nim.

– Pytaj klientów angażując ich w opracowanie nowych zmian.
– Proponuj wypróbowanie produktów i usług.
– Nakłoń klientów na darmowe szkolenia on-line Twoich produktów.

Tworząc seminaria, webinary czy pozostałe formy informacyjne o produkcie, angażuj potencjalnych klientów w proces sprzedaży tak, aby chcieli się podjąć potencjalnych działań.

NEUTRALNOŚĆ

W każdej kwestii pozostań neutralnym, a tym bardziej niech Ci nie zależy na tym, aby za wszelką cenę dokonać sprzedaży! Jeśli będziesz mocno naciskał na kogoś, aby zaakceptował Twoją ofertę, odczujesz większy opór z strony klienta, a nawet stracisz jego zaangażowanie.

– Nigdy nie sprzedawaj na siłę.
– Staraj się nie wyglądać obojętnie.
– Zawsze bądź neutralny.
– Staraj się nie być zdesperowanym, bo kupujący nie będą Ci ufać.

Niewidzialne techniki wywierania wpływu – Najbardziej skrywane sekrety, jeśli chcesz je poznać zostaw mi Twój adres e-mail.











 

Zobacz również:

Inbound marketing
Strategie marketingowe w e-biznesie
Jak zawładnąć umysłem czytelnika
Jak zwiększyć sprzedaż?

(Visited 155 times, 1 visits today)

1 Comment

  1. blogmarketingowca.pl 29 grudnia 2016 at 11:48

    Bardzo fajny artykuł 🙂

    Często w restauracjach kelnerzy stosują tutaj technikę zaspokojenia potrzeb Klienta pytając się: „Czy Państwu smakuje?”, „Czy mogę jeszcze w czymś pomóc?”. Wtedy Klient czuje, że jest dobrze obsłużony przez co chętniej zostawia napiwek.

    Reply

Leave A Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *