Zaplecze SEO – Zwiększ ruch o 400% i dużo więcej …
5 (100%) 79 votes

Jak zbudować zaplecze SEO, które podniesie popularność Twojej strony, ranking i wyniki sprzedażowe ?

Zaplecze SEO jest jedną z lepszych strategii budowania świadomości marki Twojej strony internetowej. Dobrze zbudowane strony zapleczowe generują wartościowy ruch na stronie, oraz doskonale podwyższają ranking w wyszukiwarce strony docelowej / pozycjonowanej. Kolejna zaletą zaplecza seo jest kontrola procesu linkowania, rozbudowy i ewentualnych zmian.

Jakie znaczenie odgrywa hosting ?

Jeśli stawiamy na jakość stron zapleczowych, warto zróżnicować adresy IP oraz klasy C serwera. Obecnie na rynku jest wiele hostingów SEO mających wystarczającą różnorodność klas adresowych, co wspomoże zróżnicować geolokalizację Twoich stron zapleczowych. Mocne hostingi SEO, wyróżniają się już parametrami :

  • 100 różnych adresów IP.
  • 40 klas C i więcej.
  • 10 i więcej geolokalizacji.

 

Wybór domeny dla strony zapleczowej , wskazówki :

Kup domenę najlepiej z frazą kluczową odpowiadającą tematyce Twojej strony docelowej.
– Staraj się wybrać jak najkrótszą domenę.
Unikaj cyfr 123 itd, oraz staraj się nie oddzielać domeny poprzez : ” – ” np: seo-bloczek.pl.
– Do stron zapleczowych staraj się unikać domen regionalnych.

instalacja-wordpress

Najpopularniejszy system do budowy stron zapleczowych jest WordPress, po jego zainstalowaniu na serwerze dopasuj unikalny wygląd w dziale : motywy oraz zainstaluj wtyczki wspomagające optymalizację. Jeśli nie wiesz jak zainstalować system na serwerze, zobacz na YouTube.com

 

Strona zapleczowa ma być IDEALNA i czysta od spamu jak ” łza „, dlatego starannie podchodź do każdego artykułu , optymalizacji, reklamy produktu i linkowania.

Wygląd strony zapleczowej

Większość lubi ciąć koszty i używa bezpłatnych szablonów, których tak naprawdę nie brakuje w sieci. Jeśli chcesz postawić na wysoką jakość i stworzyć zaplecze SEO którego zadaniem jest stanowcze podnoszenie sprzedaży, to wówczas warto kupić unikalny, ładny i nierozpraszający szablon strony.

Budowa treści do strony zapleczowej :

Treść będzie generowała ruch i budowę marki opisywanego produktu- Twoim zadaniem jest skupić się na artykułach najwyższej jakości, artykułach eksperckich, które rozwiążą problemy innych użytkowników. To właśnie ta treść będzie generowała ruch na stronie i zyskiwała popularność strony zapleczowej.

Dzięki eksperckich artykułach zyskasz wielu użytkowników, którzy rozpoczną ” naturalne pozycjonowanie ” Twojej strony zapleczowej, tworząc łącza zwrotne na wielu stronach i komentarzach forum. Efektem końcowym będzie zwiększenie sprzedaży Twojego produktu oraz świadomość w śród wielu użytkowników reklamowanej marki.

 

Estetyka :

Estetyka artykułów jak i strony głównej jest bardzo ważna, zadbaj o optymalizację on-site, off-site :

– przejrzystość,
– optymalizację podstron i strony głównej,
– odpowiedni rozkład zdjęć produktów, video Vs Treść,
– wysokiej jakości zdjęć produktów.

optymalizacja onpage

 

Kilka ważnych zasad :

1. Budując strony zapleczowe wyszukiwarki nie mogą się zorientować, że te serwisy mają ze sobą cokolwiek wspólnego. Najlepiej jeśli każda domena będzie ustawiona na unikalnym adresie IP.

2. Nie twórz kopi stron zapleczowych, każdy stworzony serwis w oczach wyszukiwarki i użytkowników ma być Unikalny.

3. Nie linkuj wszystkich stron między sobą.

4. Przy rejestracji domeny skorzystaj z prywatności : whois aby wyszukiwarki nie powiązały Cię jako jednego właściciela wszystkich stron. Lepszym sposobem jest rejestracja na różne osoby z widocznym whois.

5. Twórz tylko wysoko jakościowe strony dla użytkowników oparte o Content marketing.

Rodzaje zaplecza SEO:

Wszystko uzależnione jest od konkurencyjności Twoich fraz kluczowych, można zbudować wiele stron pojedynczych, lub wielowarstwowe zaplecza :

 

zaplecze seo

Jak na powyższym przykładzie strony w ” kole ” to wysoko rozbudowane strony, załóżmy że ilość artykułów na każdej z nich wynosi minimum 30, a poniższe strony w ” prostokącie ” to strony pojedyncze. Każdą stronę pojedynczą należy odpowiednio podlinkować z dobrych źródeł, aby zwiększyć jej siłę, popularność i autorytet.

linkbuilding

 

Budowa link buildingu dla strony zapleczowej :

Oprócz wyczekiwania na linkowanie naturalne przez użytkowników, starajmy się podlinkować Twoją stronę zapleczową z wielu źródeł. Oto kilka z nich :

katalogi,
profile,
– linki z dokumentów .pdf,
serwisy obywatelskie,
– komentarze z różnych forum,
– komentarze z blogów tematycznych,

– serwisy Q&A,
– pozostałe źródła.

Nie psuj swoich stron zapleczowych, dlatego umieszczaj link Tylko na najbardziej wartościowych stronach, o wysokim autorytecie i  Trusk Rank-u.

Zaplecze SEO może zarabiać ?

Tak, jeśli jest dobrze prowadzone i stale aktualizowane. Dobry Content może przyciągnąć wielu nowych użytkowników, a wówczas; dlaczego koszt inwestycji w strony zapleczowe miał by się nie zwrócić ? Najlepsze formy na zarabianie :

1. Reklamy Adsense.

2. Raklamy Adtitle.

3. Programy partnerskie.

4. Reklamy banerowe.

5. Artykuły sponsorowane.

Najczęściej popełniane błędy przy budowie zaplecza SEO :

– słaba jakość artykułów,
– linkowanie z SWL,
– budowa linków zwrotnych z stron niskiej jakości, lub z farmy linków,
– słaba optymalizacja strony,
– mała ilość konkretnych informacji,
– mała ilość artykułów,
– brak przekonania internautów.

Jak 3 dobrze rozbudowane zaplecza seo podniosły ranking mojej strony :

praktyka

Zaplecze SEO – koszty budowy

I tutaj zdania są podzielone, a mianowicie wszystko zależy od jakości i ilości eksperckich artykułów oraz link buildingu. Copywriter nie jest równy innemu copywriterowi, zalecam Ci zlecanie pisania tekstów tylko i wyłącznie copywriterowi o specjalizacji Twojej dziedziny. Przypuszczalne koszty :

– Treść niskiej jakości ( stanowczo odradzam ) 2 zł / 1000 znaków
– Treść średniej jakości ( odradzam ) 4,5-8 zł / 1000 znaków
– Treść specjalistyczna ( zalecam ) 15-25 zł / 1000 znaków
– Treść ekspercka ( najlepsza ) 30-50 zł / 1000 znaków

Jak sam wiesz ceny uzależnione są od jakości, z jaką chcesz wejść w rynek sprzedażowy. Mając na swojej stronie treści specjalistyczne lub, co lepsze eksperckie możesz zwiększyć sprzedaż na stronie docelowej nawet o 100% i wiele więcej.

Następne koszty to budowa profesjonalnego link buildingu i promocja strony w sieci. Koszty promocji w kanałach społecznościowych nie są najdroższe, większy koszty wygeneruje marketing szeptany który odegra tutaj dużą rolę.

Ile artykułów powinna zawierać dobra strona zaplecza SEO ?

Oczywiste, że czym więcej tym lepiej ….., ale żeby strona zaplecza sprzedawała, generowała ruch i była dochodowa to zalecam Ci przynajmniej na starcie 25-40 artykułów eksperckich, o długości jednego artykułu minimum 8-10 tysięcy znaków. Nieunikniona jest co miesięczna rozbudowa o nowe artykuły oraz infografiki i zalety Twoich produktów w prezentacjach video.

Jeśli nie zależy Ci na sprzedaży z wykorzystaniem dobrego Content-u, a tylko na budowie drobnej strony zapleczowej, która będzie po części rozwiązywać problemy użytkowników, i jej zadaniem jest tylko podniesienie wyników w Google strony pozycjonowanej, to ilość artykułów nie powinna być mniejsza niż 15-20. 

Zaplecze SEO mocno wspiera marketing

Mocne, marketingowe treści o produkcie, lub serii produktów potrafią ściągnąć wartościowy ruch i szybko przełożyć się na wyniki sprzedażowe. Ściągnięcie wartościowego ruchu jest proporcjonalne do ilości artykułów. 

Posiadając blog zapleczowy z mocnymi, eksperckimi treściami o ilości przekraczającej 50 artykułów i wiele więcej bardzo dobrze wspiera marketing i doskonale przekłada się na pozycjonowanie podstron docelowych sklepu.

Zaplecze SEO tanio i szybko ?

Czy warto budować wiele stron słabej jakości ? – NIE!, ponieważ : Prawidłowo stworzona strona zapleczowa oparta o Content to ta, która zmiecie konkurencji klientów z przed nosa! A jak się nie mylę, to jest to Twój priorytet na większy zysk i dobry link building!

Jak stworzyć te 3 strony zapleczowe, które wybiją Twoją stronę na orbitę? Poznaj najpotężniejsze strategie konstruowania i promocji stron zapleczowych zostawiając mi Twój adres e-mail.











 

Zobacz również :

Link Building 38 sprawdzonych sposobów
Liczy się Tylko 1 pozycja
Marketing szeptany – Pokonaj konkurencję !
Jak przyspieszyć szybkość strony internetowej ?
nawigacja strony
pozycjonowanie Long Tail daje rewelacyjne Efekty !
fraza kluczowa w nazwie domeny
Pozycjonowanie lokalne – Jak szybko zdobyć klientów ?

optymalizacja produktów
Lista portali ogłoszeniowych

Znalazłeś ten artykuł dzięki frazie :

– Zaplecze SEO
– budowa zaplecza SEO
– konstrukcja zaplecza SEO
– linkowanie zaplecza SEO

(Visited 156 times, 2 visits today)

13 Comments

  1. win3tou 21 stycznia 2016 at 17:20

    Hej, fajny wpis.
    Szukam jakiegoś info odnośnie automatyzacji linkowania zaplecza. Jeśli mamy zaluzmy 20 stronek zapleczowych to dodanie ich ręcznie do samych katalogów zajmuje wieki. Isnieje może jakiś sofcik wspomagajacy takie podstawowe dzialania. ? Wolałbym wykorzystać ten czas bardziej kreatywnie: )

    Reply
    1. Admin 21 stycznia 2016 at 22:00

      Witam,
      tak, ale ręczny dobór jakościowych katalogów jest Najlepszy! Wszystkie automaty do katalogowania, precli mają bazę słabej jakości!

      Softy wspomagające link building:
      – publiker
      – seo adder
      – xneolinks
      – k2 submiter
      – scrapebox
      – xrumer
      – i więcej.

      ewentualnie można skorzystać równierz z publikacji artykułów na stronach tematycznych, poprzez serwisy np : http://nextcontent.pl, http://linkolo.pl, http://www.screamingfrog.co.uk

      Reply
  2. Szymański 17 kwietnia 2016 at 15:29

    Tak się zastanawiam ile czasu na to wszystko potrzeba? Jedna osoba jest w stanie wykonać przyzwoite zaplecze? Nawet pomijając pisanie tekstów wydaje się to nie możliwe.

    Reply
    1. Admin 18 kwietnia 2016 at 16:31

      Oczywiście, że jedna osoba jest w stanie wykonać przyzwoite zaplecze. Jeśli na starcie opublikujemy 40 eksperckich mocnych i długich artykułów, wówczas możemy liczyć na naturalnie wykonywany link building przez czytelników. Dodatkowe rozbudowywanie co Tydzień o nowe treści oraz filmy video rozwiązujące problemy danej grupy odbiorców zwiększą oglądalność i przepływ internautów na stronę docelową.

      ” Tak się zastanawiam ile czasu na to wszystko potrzeba? ”
      Jeśli mamy przygotowane treści, ew. case study, filmy video itp. to pozostaje nam tylko instalacja skryptu, dopasowanie szablonu, optymalizacja strony oraz publikacja materiałów.

      Warto również zainwestować mały budżet na promocję strony w mediach społecznościowych i serwisach / stronach niszowych. W dużej mierze przełoży się to na oglądalność i szybszy link building.

      Jak już internauci rozpoczną naturalny link building możemy się spodziewać, że co miesiąc będzie dopływać coraz większa grupa odbiorców, która będzie zwiększała ilość łączy zwrotnych do strony. Czas w jakim strona będzie popularna uzależniony jest od Niszy, jeśli jest ona duża, to popularność możemy osiągnąć w czasie krótszym niż 5 miesięcy, w założeniu, że treść na stronie doskonale rozwiązuje problemy i jest na ” wagę złota ” ( warta dalszego polecenia ).

      Reply
  3. Kuba 21 kwietnia 2016 at 12:24

    A jak linkować ze strony zapleczowej do strony głównej? Link w stopce zapleczowej do naszej strony głównej + w artykułach na słowa kluczowe do odpowiednich podstron na stronie głównej? Głównie chodzi mi o to, czy na stronie zapleczowej link powinien się pojawić na każdej jej podstronie tzn. np. w menu, czy stopce.

    Reply
    1. Admin 21 kwietnia 2016 at 18:21

      Linkami z artykułów.

      Reply
  4. W.k. 19 grudnia 2016 at 12:35

    Tez sie tak zastanawiam, te „przynajmniej 40” artykułów eksperckich na dzien dobry, to troche sporo. Jesli naprawde maja byc eksperckie, trzeba znalezc kogos, kto cos takiego zrobi. Wiekszosc tzw. copyrighterow nie daje na to szans, produkuja mniej lub bardziej odbebniane teksty. Z kolei eksperci, ktorzy mogliby to zrobic, zaleznie od branzy na dodatek, to tez nie rosna na drzewach. Jeszcze z topikiem dot. programowania czy stron www, luz, ale np. naprawy skrzyn automatycznych – juz widze morze chetnych z takiej i podobnych dziedzin ekspertow do pisania.

    Moze ktos ma jakis sensowny pomysl, bo poza umiejetnym linkowaniem ze stron zapleczowych te choc troche lepsze tresci sa najwiekszym problemem, o kosztach nie wspominajac.

    Reply
    1. Rafał Śliwiok 24 grudnia 2016 at 11:14

      W zależności od branży i tego ” co chcemy uzyskać w wyniku końcowym ” wystarczy 10 dobrych, długich artykułów. Głównym zadaniem strony zapleczowej jest Content, który ma przenosić klientów do zakupu promowanego produktu, a nie stanowić tylko dodatkowy link zwrotny. Mając dobry Content i dobrze rozwiniętą stronę zapleczową, możemy liczyć na jej popularność w sieci i dobry link bulding wykonany bezpłatnie przez odwiedzających internautów, co przełoży się na wysoką wartość i popularność strony dla wyszukiwarek.

      Reply
  5. polskatime 9 kwietnia 2017 at 10:20

    Zgadzam się w pełni z autorem. Lepiej nie stawiać w ogóle zaplecza jeśli ma być ono marne.

    Reply
  6. Pchli Targ 1 sierpnia 2017 at 00:21

    Gdzie na takiej stronie zapleczowej umieścić link/linki do promowanego serwisu?

    Reply
    1. Rafał Śliwiok 1 sierpnia 2017 at 12:35

      W treści, lub w przycisku akcji.

      Reply
      1. Pchli Targ 1 sierpnia 2017 at 13:41

        Dzięki. Jeszcze dwie kwestie.
        Jeden link czy więcej? W każdym artykule czy nie?

        Reply
        1. Rafał Śliwiok 2 sierpnia 2017 at 10:27

          1 link, jeśli pozostałe artykuły są dedykowane do innych produktów, wówczas w każdym artykule.

          Reply

Leave A Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *