Wiele razy zastanawiałeś się jak oni to robią że są na Pierwszym miejscu? Skąd czerpią mocne linki zwrotne, które wspierają pozycjonowanie strony? – Przeprowadź gruntowną analizę linków zwrotnych konkurencji i poznaj ich strategie pierwszej pozycji. 

Najpopularniejsze narzędzia do analizy linków zwrotnych

Majestic SEO

Narzędzie bardzo proste w obsłudze i jedno z najczęściej używanych do analizy linków zwrotnych. Darmowa analiza stron pozwala na sprawdzenie ogólnych parametrów domeny bez możliwości zobaczenia ich wszystkich linków zwrotnych. Analiza opiera się na wskaźnikach:

  • Trust Flow ( jakość i wiarygodność strony)
  • Citation Flow (ocena wartości linków zwrotnych)
  • Ilość back linków zewnętrznych
  • Ilość referujących domen
  • Ilość unikalnych IP
  • Ilość podsieci 

W dalszym planie wykres historii linków zwrotnych z podziałem czasowym. Sprawdź w jakim przedziale czasowym Twoja konkurencja zdobywała najwięcej linków zwrotnych, porównaj ich artykuły i akcje promocyjne z tych przedziałów czasowych.

Jeśli nie wiesz jakie akcje przeprowadzała konkurencja wcześniej, obserwuj liderów na bieżąco i przeprowadzaj analizę, a następnie wdróż najlepsze rozwiązania do Twojej strony internetowej.

Niestety darmowa analiza pokazuje tylko kilka ostatnich, nowych backlinków prowadzących do analizowanej strony. Dostęp do pełnej wersji narzędzia kosztuje 74,99 EUR miesięcznie.

Wykres listy backlinków jasno przedstawi Ci ilość linków Fallow i Nofollow, czyli linków przenoszących moc i linków, które nie przenoszą mocy do strony docelowej.

Anchor text czyli słowa użyte w linkach zwrotnych, potocznie mówiąc słowa pozycjonujące stronę w ilości referujących domen.


Ahrefs

Bardzo dobre narzędzie do analizy nie tylko linków zwrotnych. Niestety obecnie brak możliwości przeprowadzania darmowych analiz stron. Możliwości jakie daje narzędzie:

  • Analiza linków zwrotnych
  • Altrety o nowych i utraconych linkach 
  • Altrety o nowo odkrytych słowach kluczowych
  • Widoczność Twojej strony, w porównaniu do konkurencji
  • Monitoring marki (jeśli ktoś o tobie wspomni w sieci, ahrefs cie o tym poinformuje)
  • Top Content (pokaże Ci zainteresowania w jakim cieszą się analizowane strony w mediach społecznościowych)
  • I wiele więcej

Open link profiler

Standardowe bez większej ilości opcji, ale za to proste w obsłudze narzędzie do analizy linków zwrotnych konkurencji.

Buzzsumo

Bardzo dobre i niesamowicie pomocne narzędzie w Content marketingu. Ogromne możliwości;

  • Szukanie nowych, inspiracyjnych artykułów,
  • Pomysły na Content, który sprawdzi się w Twojej branży,
  • Lista domen, które tworzą najbardziej angażujące treści,
  • Listę influencerów, z którymi możesz nawiązać współpracę,
  • Najpopularniejsze tematy i treści w mediach społecznościowych,
  • Sprawdzenie własnych działań Content marketingowych
  • I wiele więcej. 

Ciekawym narzędziem do analizy konkurencyjnych stron jest oprogramowanie SEO SpyGlass :

seo-spyglass

Narzędzie możesz pobrać na Twój komputer tutaj <

Bardzo proste i wysoko rozwinięte narzędzie w wersji językowej PL, możliwości :

– analiza linków przychodzących konkurencji,
szczegółowa analiza strony, na której jest umieszczony link,
– widoczność linków zwrotnych z forum, katalogów,
– widoczność linków zwrotnych z stron głównych.

W pierwszym kroku, wpisujemy adres konkurencji. W tym celu udajemy się  na stronę konkurencji i kopiujemy adres strony, nie wpisuj z ” głowy ” gdyż adres może być bez ” www ” lub ” https ” :

sp1

W kolejnym kroku wybieramy kraj, z którego chcemy sprawdzić linki przychodzące. Jeśli analizujemy stronę konkurencji z adresem Państwa np: ” co.uk ” a strona również jest pozycjonowana na polskim rynku to warto zaznaczyć kraj UK i PL.

sp2

W kolejnym kroku czekamy aż program przeprowadzi analizę :

sp3

Gdy już program zakończy analizę, wreszcie zobaczysz linki zwrotne konkurencji :

sp5

W górnej części programu, widoczne sześć zakładek, a najbardziej interesujące to :

Szczegóły linków zwrotnych :

– Z jakich podstron na danej stronie konkurencja umieściła link zwrotny, dodatkowo widoczne :
– anchor tekst ( słowo pozycjonujące ),
– Page Rank strony na której jest link,
– tytuł strony z której wychodzi link – ważne aby w Twoim przypadku było to z stron tematycznych, – – ilość linków zewnętrznych,
– łączną ilość linków wychodzących z strony,
– alexa rank i wiele innych ważnych czynników do określenia wartości strony / podstrony z której konkurencja czerpie siłę.

sp6

Uważnie przyjrzyj się linką zwrotnym z strony głównej, linką z forum i katalogów – z tych trzech konkurencja czerpie największą siłę, przeprowadź gruntowną analizę tych stron i postaraj się znaleźć podobne strony, o większej mocy i zostawić tam link zwrotny do Twojej strony. 

Nie stać Cię na abonamenty? Zobacz 1000 linków przychodzących całkowicie za darmo na Back Link Watch

Linki zwrotne z małych, konkurencyjnych stron możesz sprawdzić na stronie http://www.backlinkwatch.com/ . Niestety jest to zachęta do zakupu abonamentu w Ahrefs.com i pokazuje Tylko do 1000 linków przychodzących :

backlinkwatch

Zobacz TERAZ > 238 Narzędzi SEO do analityki konkurencji i linków zwrotnych

Szczegółowe i DARMOWE nagrania VIDEO całkowitej analizy konkurencji, zostaw mi swój adres e-mail, a już wkrótce otrzymasz materiały video bezpośrednio na swój adres e-mail.












Zobacz również :

Link Building 38 sprawdzonych sposobów
– Zarabianie na blogu – ile można zarobić ?
Liczy się Tylko 1 pozycja
Marketing szeptany – Pokonaj konkurencję !
Przekierowanie 301
Jak przyspieszyć szybkość strony internetowej ?
nawigacja strony
pozycjonowanie Long Tail daje rewelacyjne Efekty !
fraza kluczowa w nazwie domeny
Pozycjonowanie lokalne – Jak szybko zdobyć klientów ?

optymalizacja produktów
Lista portali ogłoszeniowych
Zaplecze SEO czyli Jak zwiększyć ruch o 400%

Znalazłeś ten artykuł dzięki frazie :

– analiza konkurencji,
– analiza linków zwrotnych konkurencyjnych stron,
– jak sprawdzić konkurencję
– backlinks

(Visited 5 402 times, 1 visits today)

8 Comments

  1. Art 21 lutego 2016 at 17:58

    Witam
    Z jakiej bazy korzysta Spy Glass ? Jaką ma skuteczność w porównaniu do ahrefsa i mseo?
    Czy istnieje możliwość sprawdzenia(narzędzie bądź inna forma) czy konkurencja wykorzystuje przekierowania 301?

    Pozdrawiam

    Reply
    1. Admin 23 lutego 2016 at 18:04

      MajesticSEO jest bardziej dokładniejszy jeśli chodzi o świeżość linków zwrotnych. Co do przekierowań 301 to większość osób blokuje dostęp robotą prócz np.” Google bot ” i tym samym strony przekierowujące nie będą widoczne w żadnym programie.

      Reply
  2. Adamski 14 grudnia 2016 at 23:49

    Jakie masz zdanie na temat wtyczki MOZ? Korzystasz przy pozycjonowaniu i analizie konkurencji? Zastanawiam się, czy warto kupić pełny dostęp.

    Reply
    1. Rafał Śliwiok 24 grudnia 2016 at 11:17

      Większość wtyczek SEO jest dobrych, ale czy warto kupować pełny dostęp ???. Osobiście wystarcza mi pełny dostęp do majesticseo.com

      Reply
  3. reklamyArek 2 stycznia 2017 at 19:05

    Znalazłem ten artykuł na frazę: linki zwrotne edu. Swoją drogą, już kiedyś byłem na stronie http://www.seobloczek.pl
    Zapamiętałem bo nazwa jest charakterystyczna 🙂
    Pozdr.

    Reply
  4. GOLDWEB 8 stycznia 2018 at 09:43

    Niestety darmowe wersje nie są w stanie zastąpić płatnych programów. A ceny są spore dla małych graczy

    Reply
  5. Alpi-Fani 6 lutego 2018 at 11:39

    Trochę lipa ze trzeba tyle płacić za majestic seo

    Reply
  6. DMS agency 3 kwietnia 2018 at 15:42

    Koszt wykupienia Majestica niestety jest spory ale wydaje mi się, że dla zaawansowanych jest to niezbędne narzędzie 🙂 Takie pytanie – co myślicie o Screaming Frogu? Jak się ima do teraźniejszych narzędzi?

    Reply

Leave A Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *