Jak rozpoznać witrynę spamerską lub niskiej jakości? i ” broń boże ” z niej nie linkować do naszej strony internetowej

Nazwa samej domeny jest już pierwszym sygnałem jakości lub usługi danej firmy! Czy wzięlibyście do pozycjonowania własnej strony internetowej firmę posiadającą witrynę o nazwie www.seokrakowseokrakowseotanio.pl? Obecnie wyszukiwarki są zalewane spamem przez umieszczanie spamerskich artykułach na blogach, kupowanie linków, czy treści spamowych w komentarzach i blogach.

Jak rozpoznać stronę niskiej jakości i trzymać się od niej z dala, lista czynników :

Krótki okres rejestracji domeny

Czas rejestracji domeny odgrywa duże znaczenie w wyszukiwarce, linki zwrotne z domen świeżych są wielokrotnie słabiej oceniane niż z domen o wysokim stażu. Starannie dobieraj domeny o wysokim stażu zanim zamieścisz link zwrotny.

Wysoki stosunek liczby reklam do treści

Reklamy niekorzystnie wpływają na autorytet strony wśród wyszukiwarek i internautów, duży współczynnik reklam na stronie stanowczo zmniejsza jakość danej witryny, a użytkownicy nie tworzą do nich linków zwrotnych, co przekłada się na słabą siłę strony.

Przekierowanie za pomocą kodu Java Script

Wyszukiwarki nie lubią przekierowań za pomocą Java, biorąc pod uwagę, że większość stron spamerskich stosuje owe przekierowania, lepiej stanowczo ograniczyć zaufanie dla takich domen.

Wykorzystywanie spamerskich słów kluczowych

Nadmierne wykorzystywanie słów brandowych i ich wyróżnienie w oczach wyszukiwarki domena może być uznawana za spam, dlatego staraj się unikać linków z takich domen.

Wiele linków prowadzących do niskiej jakości stron

Jeśli z domeny prowadzą tylko linki do słabo jakościowych stron, oznacza to że domena jest słabej jakości, bez autorytetu i popularności lub nawet farmą linków. Linki zwrotne z takich domen nie wróżą dobrze, a wręcz mogą dużo obniżyć ranking Twojej strony internetowej.

Mała liczba wysokiej jakości linków z zaufanych witryn

Brak łączy zwrotnych z zaufanych witryn, jest wyraźnym sygnałem, że domena jest niskiej jakości, pozbawiona autorytetu i popularności, a jej właściciel prowadzi ją w celach zarobkowych lub strona jest zapleczem dla innej domeny.

Wysoki wskaźnik powtarzających się treści na stronie i duża gęstość słów kluczowych

Duplikaty treści świadczą o spamie na stronie i hamują jej reputacje w wyszukiwarkach. Linki zwrotne z takich stron pozbawią pozycje Twojej obecnej strony.

Mała liczba odwiedzin

Jest to znaczący czynnik mówiący o jakości strony i jej łączach zwrotnych. Wysoka oglądalność strony jest równa wysokiej jakości artykułów, a za tym idzie duża liczba linków zwrotnych dla domeny. W tym przypadku niestety jest odwrotnie.

Długa i mało wartościowa nazwa domeny

Nazwa domeny ma duże znaczenie. Dłuższa i bardziej skomplikowana domena osiąga niższy ranking w wyszukiwarce i jest mniej znacząca dla użytkowników. Staraj się dobierać strony do linkowania o prostych i popularnych domenach.

Nazwa domeny zawiera wiele myślników

Myślniki jak i cyfry obniżają ranking, ale co gorsza nie są one ” smaczne ” dla internautów. Domeny z ciężkimi nazwami, lub z zastosowaniem wielu myślników są ciężkie do zapamiętania, co obija się na ich popularności.

Domena i subdomeny wypełnione słowami kluczowymi

Nie wróży to na dobrą reputacje, autorytet i oglądalność. Zazwyczaj takie domeny są kupowane do stron zapleczowych, lub do stron z zamieszczeniem dużej ilości reklam.

Brak certyfikatów SSl

Certyfikaty zaufania polepszają wizerunek domeny w sieci, co również przekłada się na lepsze pozycje w wyszukiwarce. Linki z takich stron są lepiej oceniane.

Brak linków zwrotnych z katalogów najwyższej jakości

Każda dobra domena posiada linki z dobrych stron i katalogów, domeny kupowane do generowania zysków, lub słabych stron zapleczowych, lub spamu całkowicie pozbawione są linków z katalogów najwyższej jakości.

Brak wyników w wyszukiwarce dla marki

Nie wyobrażam sobie dużej firmy, której marki nie ma w internecie, ale spotkałem się z stronami tworzone pod markę w celach zarobkowych.

Brak ocen w portalach społecznościowych

Kolejny sygnał o niskiej reputacji domeny, który może świadczyć, że domena jest wykorzystywana tylko w celach zarobkowych.

Brak kanałów społecznościowych jak G+, Facebook itd.

W dzisiejszych czasach tylko strony zapleczowe, oraz niosące spam w internecie nie mają kanałów społecznościowych. Portale społecznościowe to obecnie dobre źródło marketingu i utrzymywania relacji z grupą odbiorców.

Małe prawdopodobieństwo, że domena została opisana na innych portalach

Jeśli artykuły na stronie są słabej jakości, pozbawione wszystkich obecnych standardów, to domena nie zostanie opisana lub cytowana na innych portalach, a to odbija się na małej ilości linków z wielu źródeł stron o wysokim autorytecie.

Mało prawdopodobne, że na domenie jest poprawny numer telefonu i adres

Bardzo częste po tworzeniu spamu, w stuczny sposób pruba pokazaniu wyszukiwarkom o wiarygodności domeny.

Duże prawdopodobieństwo, że domena znajduje się na czarnej liście adresów pocztowych

Bardzo częste dla domen tworzonych tylko do celów zarobkowych. Wysyłka spamu jak sami wiecie to dzisiaj największa zmora  internetu, wystarczy tylko na stronie podać adres e-mail i w krótkim czasie czeka nas lawina e-maili.

Brak danych o domenie w katalogu Whois

Ostatnio Google przyłożyło do tego uwagę. Czy wyobrażasz sobie dużą firmę z ogromnym wizerunkiem w sieci, która ukrywa że domena należy do nich?

Pozostałe czynniki :
– Strona zwiera treści czysto komercyjne
– Strona zawiera wiele duplikatów treści z całej sieci
– Brak informacji o polityce prywatności i praw autorskich
– Strona nie zawiera wysokiej jakości treści
– Treści strony nie są cytowane na innych stronach branżowych
– Strona nie przeprowadza żadnych kampanii sieciowych
– Do strony nie prowadzą linki z programów partnerskich
– Strona posiada obcokrajowe, mało używane rozszerzenia jak np. .cc
– Strona nie posiada linków zwrotnych z domen .edu, .gov itd.
– Strona zawiera złośliwe oprogramowanie i programy szpiegowskie

Jeden, dwa lub cztery wyżej opisane czynniki w odniesieniu do danej domeny nie stanowią problemu, ale jeśli z wyżej opisywanych czynników dotyczy 15, 20 i więcej, to znak, że coś jest nie tak i porządnie zastanów się gdzie chcesz umieścić link zwrotny do Twojej domeny.

Jeśli nie jesteś do końca pewny danej domeny, poproś o statystyki Google Analytics, wówczas możesz określić wartość domeny według następujących czynników :

– Niski wskaźnik odwiedzin
– Krótki czas odwiedzin strony
– Wysoki współczynnik odrzuceń
– Niski współczynnik powracających użytkowników

Jak odnieść Sukces, zdeklasować konkurencję oraz zdobyć 1 pozycję w wyszukiwarce internetowej ? Jeśli jesteś żądny skutecznej i sekretnej wiedzy, zostaw Mi swój e-mail.











Zobacz również :

Zaplecze SEO
Zmiany w algorytmach Google!
E-mail marketing daje rewelacyjne rezultaty
Strategie marketingowe w e-biznesie
Sposoby na indeksowanie stron

(Visited 303 times, 1 visits today)

4 Comments

  1. Angelika 30 sierpnia 2016 at 15:44

    W jaki sposób można dowiedzieć się kiedy dana domena została zarejestrowana?

    Reply
  2. Krzysztof 15 września 2016 at 21:55

    Domena może być zarejestrowana już dawno, następnie wyrejestrowana ponieważ właściciel nie dokonał wpłaty. Potem zarejestrowana „sekunda po” a czas liczy się od ostatniej rejestracji, nie od pierwszej rejestracji.

    Reply
  3. Programista30K 29 stycznia 2017 at 18:00

    „Wyszukiwarki nie lubią przekierowań za pomocą Java”. Skrócenie nazwy do Java może wprowadzać w konsternację, bo to całkiem inny język, a mowa jest o JavaScript. Pozdrawiam

    Reply

Leave A Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *