Jak sprzedawać na allegro więcej i zdecydowanie oddalić się od konkurencji?
Czy dzięki prostym metodą można zwiększyć sprzedaż na największych platformach sprzedażowych jak allegro.pl? Jeśli TAK to o ile? Ilu e-sprzedawców myśli każdego dnia jak sprzedawać więcej i drożej nie schodząc z marży do najmniejszej linii oporu? Dlaczego konkurencja podpatruje działania innych? Jak sądzisz? idą na łatwiznę, czy po prostu NIE mają zielonego pojęcia na temat sprzedaży i marketingu? Czy Ty też wolisz iść na łatwiznę podpatrując innych? Czy lepiej być jeden krok przed konkurencją, albo jeden kilometr, a jeśli kilometr to zastanawiałeś się kiedyś jak go osiągnąć?
Tytuł aukcji, który odegra kolosalne znaczenie
Tytuł, który odgrywa kolosalne znaczenie, ale jaki ma być? prosty? zabawny? natężony słowami kluczowymi? czy chwytliwy? , a może prowokujący? Osobiście powiedziałbym wszystko w jednym i wiem, że taki tytuł dla Ciebie jest ciężki do ułożenia, ale dzięki niemu zyskasz wielu klientów.
Zanim zaczniesz układać tytuł, wypisz wszystkie zapytania dla Twojego produktu i porównaj ilość zapytań dla wybranych słów w narzędziu https://adwords.google.com/ko/KeywordPlanner . Następnie ułóż chwytliwy tytuł Twojej aukcji z najczęściej wyszukiwanymi słowami dla Twojego produktu, dodając również model produktu. np. Nikon D7100 oraz pozostałe parametry, jeżeli odgrywają one dużą wartość dla wyszukiwań.
Miniaturki na allegro przyciągną internautów?
Dlaczego miniaturka zdjęcia odgrywa większe znaczenie od tytułu? Każdy internauta przeglądający gąszcz ofert w serwisie allegro zatrzyma się dopiero w tedy, jak zaciekawi go Twoje całkowicie unikatowe zdjęcie. To właśnie dlatego miniaturka odgrywa bardzo ważną rolę, a w następnej kolejności tytuł, który sprowokuje internautę do działania.
Perswazyjny nagłówek wzbudzi ciekawość Twojej oferty
Nagłówek– każdy kto już wejdzie z czystej ciekawości po chwytliwym tytule i ciekawym zdjęciu chce zobaczyć co tak naprawdę oferujesz, ale pamiętaj wielu z nich nie chce czytać, a większość szuka info grafik, które ich zainteresują. Tylko dobry nagłówek spowoduje przeczytanie Twojej oferty, a czy potrafisz napisać naprawdę dobrą ofertę … ?
Unikalna Oferta
Oferta – ludzie KOCHAJĄ kupować, ale NIENAWIDZĄ jak się im coś sprzedaje …. Nie wiem ile jeszcze minie czasu zanim wielu e-sprzedawców nauczy się pomagać klientom kupować, bo to właśnie o to chodzi, a dokładniej o odpowiedni dobór produktu dla potrzeb klienta. W swojej nietypowej ofercie wytłumacz klientowi co będzie z tego miał, dlaczego jest mu to potrzebne i co będzie miał z tego, że kupi właśnie u ciebie. Naucz się pomagać swoim klientom kupować, a wszystko stanie się prostsze!
Poproś o kontakt
Staraj się sprostać wszystkim wymaganiom klienta, dlatego warto umieścić pod ofertą informację, że jeśli masz dodatkowe pytania, zastrzeżenia, lub potrzebujesz naszej pomocy zadzwoń teraz, a rozwiążemy Twoje problemy, a być może doradzimy Ci całkowicie inny produkt, który sprosta wszystkie Twoje oczekiwania.
Nie ukrywaj wad
Bądź szczery i nie ukrywaj wad, po prostu je napisz. Często zdarza się, że warto zacząć pisać ofertę od minusów produktu, a następnie jego walorów. Jeśli jesteś ekspertem w danej branży napisz co o tym sądzisz i dlaczego ten produkt mimo tych minusów warto kupić. Uzasadnij klientowi co zyska, szczerość zawsze popłaca.
Opinie klientów
Opinie klientów stanowią cenne źródło informacji dla nowego klienta. Nie chodzi tu o opinie Twojej firmy, ale o produkt, który w tym momencie klient chce zakupić. Warto dodać do każdej oferty opinie klientów, którzy zakupili już ten produkt, aby rozwiać wątpliwości klienta.
Case Study
Dobre studium przypadku potrafi sprzedać więcej od dobrej oferty i sprawdza się to w większości branż. W zależności od tego co sprzedajesz przeanalizuj gruntownie konkurencję na rynku polskim i zachodnim i jeśli to możliwe użyj w swojej ofercie dobrego case study, które poprawi sprzedaż.
Najpopularniejsze oferty wyróżnij
Koszty wyróżnienia nie są tanie, w szczególności jak posiadasz setki aukcji, dlatego starannie wybierz najlepiej sprzedające się produkty wyróżniając je, a pozostałe topowe produkty promuj na aukcjach wyróżnionych. Nie przesadzaj z ilością boksów do pozostałych aukcji, optymalnie stosuj cztery boksy na aukcje.
Gwarancja bez ryzyka
Gwarancja satysfakcji – czarno na białym napisz, że jeśli klient będzie niezadowolony z produktu, może go zwrócić w dowolnej chwili, w czasie nie dłuższym niż np. 30 dni od zakupu, bez ponoszenia żadnych dodatkowych kosztów!
Cena, która sprzedaje
Cena – sprawdź, które ceny najlepiej sprzedają. Aktualnie bardzo dobrze konwertują sprzedaż ceny z końcówką „7”, czyli 47 zł, 67 zł, 97 zł, 147 zł, 297 zł, 1497 zł itd … Stosuj sprawdzone ceny i nie marnuj czasu na testowanie nowych.
Estetyka
Estetyka – na Twoje szczęście nie brakuje aukcji na które klienci jeszcze nie weszli a już chcą wyjść :). Estetyka i prawidłowe rozłożenie opisu, danych kontaktowych, infografik jest bardzo ważna. Nie pisz aukcji jak małe dziecko stosując 10 czcionek, 5 różnych rozmiarów i 101 kolorów. Podejdź do każdego opisu profesjonalnie!
Potencjał kończących się aukcji
Wielu internautów kupuje tuż przed zakończeniem, może nie tylko dlatego że kończące się aukcje sięgają wysokich pozycji, ale w większości dlatego, że produkt za chwilę będzie NIEDOSTĘPNY. Oczywiście na dobrą sprzedaż w ostatnich godzinach, minutach decyduje wiele czynników, między innymi ilość sprzedanych towarów, wzorowa oferta, proste warunki, zaufanie poparte opiniami klientów, itd. Staraj się wystawiać aukcje tak, aby czas zakończenia był w przedziale godz. 19-22 Jest to najlepszy czas, w którym możesz wygenerować większą sprzedaż.
Jak sprzedawać na allegro po prostu więcej
Niewidzialne techniki sprzedaży (Up-selling) – mowa tu o tym czego nie zobaczy Twoja konkurencja na aukcji. Po zakupie to właśnie od Ciebie zależy czy klient będzie zadowolony czy też nie. Czy obsłużysz go profesjonalnie czy też nie. Jeśli klient dokona zakupu np. aparatu Nikon 7100 możesz dosłownie od razu do niego zadzwonić i zaoferować w dobrej cenie np:
– statyw,
– dodatkowy obiektyw,
– oryginalną torbę,
– i wiele innych!
Pamiętaj, że jakość obsługi klienta jest niezwykle ważna. Zadbaj o to aby klient był w pełni zadowolony, dodatkowo wysyłając zakupiony przedmiot możesz dorzucić stosowny rabat na inne produktu i coś fajnego (skromny prezent od firmy), żeby przy rozpakowywaniu paczki pojawił się uśmiech na twarzy Twojego klienta.
Public Relations
Utrzymuj stałe relacje z klientem – najlepiej po kilku dniach od zakupu zadzwoń i spytaj czy klient jest zadowolony z produktu, czy ma jakieś dodatkowe pytania, czy potrzebuje Twojej pomocy? wysyłaj okresowo e-maila z akcesoriami do jego produktu, tylko nie rób tego nachalnie! Za wszelką cenę okaż profesjonalizm oraz podkreśl to, że o nim pamiętasz, i że w każdej chwili może liczyć na Twoją pomoc.
Adoptuj pomysły
Adoptuj sprawdzone pomysły największych koncernów. Warto zwrócić uwagę co robi konkurencja za oceanem i przenieść najlepsze pomysły na rynek polski. Szukanie stale nowych, innowacyjnych rozwiązań często hamuje firmę, a dobra adaptacja z rozszerzeniem i dopasowaniem do aktualnego rynku często sprawdza się lepiej. Idź na łatwiznę, nie utrudniaj sobie sprzedaży, a będziesz zawsze przed konkurencją.
Dodatkowa promocja
Mając dobrze skomponowaną aukcję, możesz w prosty sposób polecić Twój produkt w mediach społecznościowych, na portalach branżowych i forach, w kategoriach niszowych.
Pozostałe
Szablon – zadbaj o wysoką jakość wyglądu Twojego szablonu, położenie działów informacyjnych oraz kolorów, które nie będą mieszać w umyśle klienta.
Dane informacyjne – prosto, szybko i na temat, czyli dokładne dane teleadresowe.
Regulamin – najkrótszy i najprostszy jaki tylko możesz ułożyć.
Komentarze – każda profesjonalna obsługa wiąże się z pozytywnym komentarzem.
Warunki zwrotu – określ jasno warunki zwrotu – np. bezpłatny zwrot.
Tagi – na samym końcu opisów możesz umieścić kilka tagów z parametrami produktu.
Pozostałe czynniki zwiększające sprzedaż znajdziesz >tutaj.
Zobacz jak zwiększyć sprzedaż swoich produktów dzięki pozycjonowaniu strony 🙂
Jak sprzedawać na allegro o wiele więcej? Poznaj już teraz unikalne strategie biznesowe zwiększające sprzedaż na allegro. DARMOWE szkolenie VIDEO bezpośrednio na Twój adres e-mail.
Zobacz również:
– Wywieranie wpływu w sprzedaży
– Inbound marketing i tysiące klientów
Dzięki za dobrą wstawkę 🙂
Najwiecej uzytkownikow sortuje po trafnosci i to jest fakt. Po popularnosci to sortuja sprzedawcy 🙂
Wszystko super, jedna allegro to nie SERP. Obawiam się, że sporo użytkowników sortuje po cenie i wtedy nawet najlepszy tytuł nie da rady, jeśli znajdzie się na drugiej stronie wyników
Najwięcej użytkowników sortuje po popularności, ale jeśli mamy dobrze dopasowaną i wyróżnioną aukcje, z dobrą ofertą, to możemy liczyć na dobrą sprzedaż. Osobiście jak wykonywałem testy, najlepiej sprzedawała oferta oparta o Case Study.
A jakiś przykład dobrego Case Study do sprzedaży obuwia i odzieży ? Tekst naprawdę przydatny
Zalecam obejrzenie czołowych marek z USA na YouTube.