Pewnie nie raz zastanawiałeś się co się dzieje?, gdy wszystkie prace pozycjonerskie wykonujesz dobrze, a strona STOI w miejscu, lub się cofa 🙁 ?. Może się zdarzyć, że powód jest banalny, tylko jak zwykły człowiek po prostu go przeoczyłeś. Poniżej prezentuje Ci najczęściej popełniane błędy, w pozycjonowaniu strony.

Błędy Pozycjonowania

 

Źle dobrana domena :

Nazwa domeny odgrywa duże znaczenie, wpływ na domenę z frazą kluczową nie jest obecnie nie wiadomo jaki, ale dla internautów odwiedzających Twoją stronę nazwa strony ma duże znaczenie. Najważniejszym znaczeniem odpowiedniego wyboru domeny jest jej łatwość do zapamiętania i nie musi ona zawierać w sobie opisu usługi lub branży, którą oferujesz. Warto wspomnieć, że domeny z frazami kluczowymi są już dawno zajęte, a oddzielanie je myślnikami nie ma sensu.

Duża liczba subdomen ze słowami kluczowymi :

Te czasy już minęły, a algorytmy wyszukiwarek są uodpornione na takie działanie. Fakt, że warto użyć w opisie adresu Url  subdomeny jedno słowo kluczowe, ale tworząc pojedyncze subdomeny z tylko jedną stroną, które mają w nazwie adresu kilka słów kluczowych, oddzielonych przecinkami popełnisz ogromny błąd.

Błędnie dobrane słowa kluczowe :

Głównym celem pozycjonowania jest uzyskanie jak największej liczby dobrze ukierunkowanych odwiedzin internautów. Jeżeli Twoje słowa kluczowe są zbyt ogólne to możesz mieć wiele odwiedzin, ale bez przełożenia na sprzedaż. Zobacz już teraz, jak dobrać słowa kluczowe.

Błędne rozmieszczenie słów kluczowych na stronie :

Tematyka strony jest ustalana przede wszystkim na podstawie tekstu strony. Powinieneś pisać teksty na stronę w taki sposób, aby zawierały słowa kluczowe w różnych odmianach i żeby były czytelne dla internautów odwiedzających stronę. Jeżeli masz problem z komponowaniem treści, skorzystaj z usług copywritera.

Przesycenie słowami kluczowymi :

Nasycając treść powyżej 12% słowami kluczowymi może być już przesadą. Zwróć również uwagę, aby nie przesadzać z umieszczeniem zbyt wielu słów w opisach obrazków w atrybutach alt i title. Jednym z sposobem oceny czy treść została przesycona jest czytelność tekstu. Jeżeli zbyt duża liczba powtórzeń słowa kluczowego zaczyna razić, to jest to sygnał aby zmniejszyć nasycenie.

Zduplikowana treść :

Duplikat treści jest dobrym sposobem na zniszczenie sobie pozycji, w wynikach wyszukiwania. Wiele serwisów kopiuje ogólnodostępne artykuły i umieszcza je na swojej stronie, a później ku zdziwieniu strona oparta o duży zasób treści spada w dół. Innym wariantem powielonej treści są duplikaty stron w obrębie Twojego serwisu i nie ma co ukrywać, że jest to częsta sytuacja zdarza się często w serwisach dynamicznych.

Kilka sposobów na naprawę tego problemu :

– Zastosuj znacznik rel= ” canocical „.
– Wskaż robotą poprawny adres strony w sekcji <head>.
– Zmień artykuł na unikalny.

Kolejnym często spotykanym powodem duplikatu jest dostępność Twojej strony pod różnymi adresami, np. http//twojadomena.pl i http//www.twojadomena.pl oraz http//twojadomena.pl/index.php i http//www.twojadomena.pl/index.php – Aktualnie ten temat jest opisany tutaj.

Zła konstrukcja strony :

Zawsze zwracaj uwagę na konstrukcje strony. Strona z błędami w kodzie może być nieprawidłowo odczytywana poprzez roboty wyszukiwarek, co może się przełożyć na negatywny wpływ jej pozycji w wynikach wyszukiwania. Najczęściej popełniane błędy to :

– powtórzenie sekcji <head> i <body>
– znaczniki meta nie znajdują się w sekcji <head></head>
– niedomknięte elementy jak <table>,<tr>,<td>,div> itd.

Wszystkie, aktualne błędy na Twojej stronie możesz sprawdzić bezpłatnym narzędziem https://validator.w3.org/ .

Upewnij się, że strona jest zbudowana w przyjazny sposób dla internautów. Jeżeli internauta ma trudności w poruszaniu się po stronie, to warto zastanowić się nad zmianą wyglądu i rozmieszczenia nawigacji i menu. Warto również zajrzeć w kod strony i przenieść arkusze CSS do zewnętrznych plików. Elementy strukturalne w kodzie powinny zajmować jak najmniej miejsca w stosunku do treści Twojej strony.

Błędne linkowanie wewnętrzne :

Poprawne linkowanie wewnętrzne pozwala na wypozycjonowanie wiele haseł o niskiej trudności. Obecnie ma to bardzo duże znaczenie w serwisach rozbudowanych jak np. sklepy internetowe, poradniki itp.

Najważniejsze czynniki, na które musisz zwrócić uwagę :

– do każdej podstrony użytkownik powinien się dostać maksymalnie po trzech kliknięciach,
– główne kategorie strony muszą być dostępne z każdej podstrony serwisu,
– podstrony tematyczne powinny zawierać linki do podstron o podobnej tematyce,
– opisy anchor tekstu powinny być odpowiednio dobrane do tematyki,
– każda podstrona powinna zawierać link wychodzący.

Brak dostępności strony dla robotów wyszukiwarek :

W dalszym ciągu możemy spotkać strony, których nie ma w indeksie wyszukiwarki, mimo że prowadzą do nich linki ze stron zaindeksowanych. Wielokrotnie powód takiej sytuacji jest banalny, zacznij od sprawdzenia następujących punktów :

– dostęp do strony jest zablokowany dla robotów poprzez błędnie skonstruowany plik robots.txt,
– dostęp do strony jest zablokowany dla robotów przez meta tagi meta robots lub Googleboot,
– znaczniki meta robots lub Googleboot zawierają instrukcję noindex lub nofollow,
– dostęp do strony jest zablokowany przez błędne regułki w pliku .htaccess

Zbyt szybki przyrost linków :

Mając nową domenę warto zachować stały przyrost linków. Często się zdarza, że strona która zdobywa w krótkim czasie dużą liczbę linków wpada w filtr, który może trwać kilka miesięcy, a co gorsza po usunięciu kary w większości przypadków jest brak stabilności fraz w wyszukiwarkach.

Przyrost linków stałych powinien być równomierny, najlepiej z tematycznych serwisów, dobrych katalogów, czy artykułów sponsorowanych. Warto wspomnieć o dużym braku zróżnicowania anchor tekstów wśród wielu stron, co może w dużej mierze grozić filtrem.

Linkowania do złych stron :

Zawsze masz 100% wpływ na to do kogo linkujesz. O ile nie zostaniesz ukarany za to kto linkuje do ciebie, a możesz ponieść tego konsekwencje, jeżeli linkujesz do strony ze tak zwanego złego sąsiedztwa. Poniższe punkty możemy nazwać stronami złego sąsiedztwa :

– tematyka strony dla dorosłych, kasyna,
– brak strony w indeksie wyszukiwarki,
– strona zawiera linki do stron zawirusowanych,
– strona jest farmą linków,
– strona przeoptymalizowana : przesycona słowami kluczowymi, ukryte teksty, ukryte nagłówki, ukryte linki, ogromne opisy w znacznikach meta, alt obrazków przepełnione słowami kluczowymi itd…

Wybieranie linków do wymiany lub kupna :

PR przestał istnieć i nie jest aktualizowany od 2014 roku, ale według wielu osób nadal ma duże znaczenie na siłę linków wychodzących z danej strony. Obecnie głównym decydującym o jakości strony jest Trusk Rank i Twoja ocena strony. Jeśli chcesz kupić link na innej stronie, koniecznie sprawdź :

1. czy jest to strona tematyczna dla Twojej strony,
2. ile wychodzi linków zewnętrznych z tej strony,
3. gdzie zostanie umieszczony link : link w treści będzie dużo więcej warty niż link umieszczony w stopce strony,
4. czy typowana podstrona jest zgodna z Twoimi słowami kluczowymi,
5. czy strona, na której chcesz kupić link nie linkuje do niebezpiecznych stron?

 

Jak odnieść Sukces, zdeklasować konkurencję oraz zdobyć 1 pozycję w wyszukiwarce internetowej ? Jeśli jesteś żądny skutecznej i sekretnej wiedzy, zostaw Mi swój e-mail.











Zobacz również :

Link Building 38 sprawdzonych sposobów
Zmiany w algorytmach Google!
pozycjonowanie Long Tail daje rewelacyjne Efekty !
optymalizacja produktów

(Visited 367 times, 1 visits today)

Leave A Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *