Jakie czynniki rankingowe mają wpływ na wyższe pozycje w wyszukiwarce?
Oprócz optymalizacji, link buildingu oraz content marketingu są pewne czynniki, które wpływają na duże lepsze pozycje Twojej strony. Czynników jest wiele ….. , ale nie wszystkie znaczą wiele – dlatego pokaże Ci wszystkie najważniejsze czynniki mające wpływ na pozycje Twojej strony.
Najważniejsze czynniki rankingowe, które mogą zmienić oblicze Twojej pozycji w rankingu Google.
Wiek domeny
Domeny „STARE” wieloletnie, lub kilkuletnie pozycjonują się bez porównania dużo lepiej w sieci, niż domeny „ŚWIEŻE” czyli tak zwane nowe, niespełna roczne. Czym to jest uzależnione? Domeny wieloletnie mają wypracowany pewien autorytet, a jego wielkość uzależniona jest od ilości publikowanych wpisów, jakości artykułów, ilości użytkowników i najważniejszego elementu – historii domeny i jej linków zwrotnych.
Czasami warto odkupić wieloletnią domenę niż zakładać swój portal, blog, sklep na świeżej domenie „Jeśli oczywiście nazwa domeny nie odbiega od Twojej branży”. Obecnie na domeny wieloletnie poluje wielu pozycjonerów i agencji interaktywnych, gdyż stanowią one idealne rozwiązanie pod zaplecze SEO.
Długość domeny
Długość domeny odgrywa duże znaczenie, czym będzie ona krótsza tym zdecydowanie lepsza dla wyszukiwarek i łatwiejsza do zapamiętania dla użytkowników. Staraj się nie używać znaków i cyfr w domenie gdyż często obniżają one ranking. Zdaje sobie sprawę, że obecnie ciężko o dobre i krótkie domeny, ale postaraj się dobrać coś ciekawego, pod czym zbudujesz autorytet.
Fraza kluczowa w domenie
Daje wyszukiwarce sygnał trafności – pisałem już o tym tutaj. Niestety większość takich domen z frazą kluczową jak np: parapety.pl są zajęte od dawna, alternatywą jest zakup domeny pod własne imię i nazwisko – pozwala na szybkie zbudowanie marki i eksperta jako sam Ty. Dodam, że obecnie na rynku dostępnych jest wiele rozszerzeń domen, więc jeśli np. Twoja strona w większości będzie pokazywać filmy instruktażowe video, to warto pomyśleć nad domeną; smaczneobiady.tv
Długość rejestracji domeny
Jest to czas domeny na jaki została ona opłacona. Wartościowe domeny dużych portali są opłacane na lata w przód, co daje Google sygnał, że portal się nie straci za kilka miesięcy. Wartościowe strony, które opłacają domenę na lata nieustannie publikują wysokiej jakości artykuły w sieci, co sprawia, że ściągają często duży ruch i tym samym budują wysoki autorytet dla wyszukiwarek.
Słowo kluczowe w tytule
Nie przesycaj, ale ułóż tytuł w taki sposób aby zaczynał się od słowa kluczowego. Słowo kluczowe w pierwszej kolejności daje bardzo dobry rezultat i sygnalizuje wyszukiwarce o trafności hasła. Tytuł stanowi dużą wartość i decyduje czy użytkownik kliknie w Twoją stronę, dlatego starannie dopasuj słowa.
Nagłówki serii H
Umieść słowo kluczowe w nagłówku H1 jako pierwszy tytuł Twojego artykułu, skomponuj go podobnie do tytułu strony, zaczynając od słowa kluczowego, lub umieść słowo kluczowe w dalszym planie nagłówka. W większości przypadków tytuł strony rozpocznie się od słowa kluczowego oraz pierwszego, najważniejszego nagłówka H1, który da ogromny sygnał dla wyszukiwarki Google, ale pamiętaj, że pierwszy nagłówek decyduje czy internauta się zaciekawi i będzie czytać dalej, czy też opuści Twoją stronę, więc nie przesadzaj z słowami kluczowymi.
Słowa kluczowe w opisie artykułów
Używaj słów kluczowych w opisach produktów, artykułów. Używaj w małym stopniu słów kluczowych, nie przesycaj bo grozi to filtrem. Nie pogrubiaj i Nie wyróżniaj słów kluczowych w treści. Standardowe natężenie słów kluczowych do ilości treści wynosi 5%. Jeśli masz obszerny artykuł, który stanowi dużą wartość dla internautów i użyjesz w różnych odmianach słowa kluczowe w natężeniu np. 10% to da to bardzo dobre rezultaty, ale artykuł musi stanowić mocną wartość, być obszerny, czyli więcej niż 12tys. znaków.
Prędkość wczytywania strony
Również ma duże znaczenie dla wyszukiwarek jak pozostałe wyżej czynniki. Sprawdź stronę i jej błędy poprzez narzędzie online; https://validator.w3.org/ . Popraw teraz wczytywanie strony i wyeliminuj większość największych błędów, piszę większość, gdyż praktycznie 99% stron posiada błędy, ale są one mało istotne dla wyszukiwarek.
Konstrukcja adresów URL
Twórz przyjazne adresy URL podstron Twojego serwisu. Np: https://rafalsliwiok.pl/slowa-kluczowe/ , błędny adres wyglądał by np : https://rafalsliwiok.pl/slowa-kluczowe,lp,387.html lub jeszcze gorzej … W adresie url możesz również umieścić słowo kluczowe, lub słowa z długiego ogona – Long tail.
Powielanie treści
Nie powielaj i Nie kradnij treści z konkurencyjnych portali. Twórz unikalne artykuły, które przyciągną tłumy do Twojej strony internetowej. Powielanie treści nie pozwoli Ci osiągnąć lepszych pozycji, a wręcz odwrotnie. Obecnie Google przykłada do tego wysoką wagę, i dość sporo portali poleciało w wynikach wyszukiwania, a największy problem stanowią strony z standardowymi opisami produktów producenta.
Aktualizacja i rozbudowa
Ma duży wpływ na ranking w wyszukiwarce. Aktualizuj i Rozbudowuj swoją stronę internetową, dodatkowo możesz wprowadzić system komentowania i oceniania produktów, które oferujesz – podkręcisz tym zaufanie wyszukiwarek. Czym więcej nowych artykułów będziesz publikować, tym większy ruch ściągniesz na stronę, co przełoży się na lepszy współczynnik sprzedażowy.
Optymalizacja obrazów
Podpisz wszystkie zdjęcia w Twoim serwisie, dodatkowo możesz pod obrazkiem napisać ” jego recenzje, lub po prostu opisać miejsce gdzie to jest ” co pozwoli wyszukiwarce Google dopasować miejsce w wyszukiwaniu graficznym dla opisanych słów kluczowych. Obecnie duże grono internautów korzysta z wyszukań graficznych, więc jest to bardzo ważny element ściągnięcia większego ruchu na stronę i uzyskania lepszych pozycji w serpach.
Multimedia
Nawet jeśli nie jesteś ekspertem twórz filmy rozwiązujące problemy Twoich czytelników i umieszczaj je na swojej stronie internetowej. Bez dwóch słów podniesie to jakość Twojej strony i zwiększy ruch. Nie ukrywam, że pozycje strony również się polepszą – jeśli filmy i treści strony są wartościowe. Umieszczając filmy na platformach video jak YouTube, Vimeo dodatkowo ściągną wartościowy i niszowy ruch na Twoją stronę internetową.
Nieaktualne linki
Sprawdź wszystkie linki prowadzące do Twojej strony. Linki nieaktualne, czyli takie gdzie z danej strony nie prowadzi link zwrotnej do Twojej zgłoś do usunięcia. Jak to zrobić ? – znajdziesz tutaj. Przeprowadź szczegółową analizę wszystkich linków przychodzących, zrobisz to dzięki narzędziu Google webmaster tools. Jeśli z jednej domeny prowadzi więcej niż kilka linków, a zazwyczaj tak jest, to zgłoś pozostałe do usunięcia, gdyż mogą negatywnie wpływać na ranking strony.
Certyfikat zaufania SSL
Jest potwierdzone przez Google, że strony mające zaufane połączenie SSL zdobywają lepszy ranking w wyszukiwarkach. Wspomnę jeszcze, że koszty certyfikatu SSL nie są duże ok 10 dolarów / rok. Obecnie są operatorzy, którzy oferują również darmowe certyfikaty bezpieczeństwa, zazwyczaj trzeba je odnawiać co pół roku, ale jak by nie było to nic nie kosztuje 🙂
Długość treści
Znaczna długość treści pokazuje, że omawiany np. produkt, usługa czy problem jest znacznie dokładniej opisywany w walorach, zaletach, wadach czy też w eksperckich wypowiedziach, komentarzach niż przy krótkich artykułach. Treści bardzo rozbudowane np. eksperckie, specjalistyczne zajmują dużo lepszy ranking w wyszukiwarkach i ściągają bardzo dobry ruch na stronę, oraz zdobywają wiele naturalnych łączy zwrotnych. Wynik końcowy – pisz zawsze treści najwyższej jakości 🙂
Linki wewnętrzne
Nawigacja strony jak i linkowanie wewnętrzne doskonale wspomaga pozycje strony, ale pamiętaj aby linki umieszczać w treści z konkretnego słowa kluczowego do konkretnej podstrony o tej tematyce. Linkowanie wewnętrzne ma pomagać użytkownikom w lepszej nawigacji, poruszaniu się po stronie, nie twórz czasem linków Tylko dla robotów.
Dane kontaktowe i lokalizacja
Zawsze umieszczaj na swojej stronie pełne dane teleadresowe wraz z mapką dojazdową Google. Wspomoże to pozycjonowanie lokalne w mapach, ale także daje lepszy autorytet. jeśli katalogujesz swoją stronę, lub korzystasz z portali ogłoszeniowych zawsze podawaj te same dane, które widnieją u ciebie w kontakcie na stronie.
Responsywność
Strony responsywne zdobywają lepsze pozycje w wyszukiwarkach na urządzeniach mobilnych, czyli telefonach i tabletach. Koniecznie sprawdź, czy Twoja strona jest dostosowana do smartfonów i tabletów, a jeśli nie popraw jej optymalizację do urządzeń mobilnych. Niestety poprawa często kończy się projektowaniem strony od podstaw, ale dotyczy to głównie autorskich, wykonanych lata temu stron, portali itd.
Media Społecznościowe
Media społecznościowe od dawna zwiększają autorytet twojej strony wśród wyszukiwarek. Mając stronę firmową, serwis czy też bloga koniecznie załóż stronę firmową na portalach jak: Facebook, Twitter, G+ . Ważna jest również Twoja aktywność w społeczności, dlatego udostępniaj często ciekawe artykuły, dzięki którym zdobędziesz nowych fanów i buduj relację z społecznością, która obraca się wokół Twojej strony.
Wiek domen linkujących, tematyka i ich autorytet
W budowie link buildingu dobieraj strony o tej samej tematyce branżowej co Twoja strona internetowa. Wyszukuj strony cieszące się wysoką popularnością i autorytetem wśród użytkowników. Warto zwrócić uwagę na wiek domeny, stare, dobre portale mają wysoki autorytet i tysiące mocnych łączy zwrotnych, a nowe serwisy, portale rzadko kiedy posiadają wysoki autorytet w sieci i często mizerny link building.
Jak odnieść Sukces, zdeklasować konkurencję oraz zdobyć 1 pozycję w wyszukiwarce internetowej ? Jeśli jesteś żądny skutecznej i sekretnej wiedzy, zostaw Mi swój e-mail.
Zobacz również :
TOP: Wywieranie wpływu na ludzi
– Marketing szeptany – Pokonaj konkurencję !
– pozycjonowanie Long Tail daje rewelacyjne Efekty !
Tagi :
- Czynniki rankingowe Google
- Najważniejsze czynniki rankingowe
- Ranking w Google
Google stara sie byc bardzo powsciagliwe w kwestii udzielania informacji na ten temat, ograniczajac sie do podpowiedzi dotyczacych czynnikow on-site, czyli wlasciwej optymalizacji strony pod katem SEO.
Ciekawy artykuł, kiedyś korzystałem z usług pozycjonowania strony i paru innych związanych z marketingiem. Pan z firmy http://www.alfabet-sukcesu.pl również podobnie mówił o SEO i tych sprawach. Wygląda na to że wyszukiwarki internetowe są bardzo inteligentne. Teraz sam staram się to ogarniać ale chyba nie dam rady bez specjalisty z tego zakresu . . .. . .