Jakie czynniki wpływają na optymalizację produktów sklepu internetowego?
Nie ma to jak stanowczo zwiększyć sprzedaż, dzięki poprawie najważniejszych czynników optymalizacyjnych sklepu i produktów. Jeśli prowadzisz sklep internetowy – zadbaj o to, aby każdy Twój produkt maksymalnie jak to tylko możliwe dopasować do użytkownika i wyszukiwarki, zarazem nie psując Twojej estetyki sklepu.
Czynniki poprawiające optymalizację produktu w sklepie internetowym:
Zdefiniuj dokładnie tytuły produktów stosując long tail, przykład :
<title>Lenovo Ideapad 100-15IBY Notebook, Intel® Pentium™, 39,6 cm (15,6 Zoll), 4096 MB DDR3L online kaufen </title>
W powyższym tytule strony ( meta title ) widzimy podaną najważniejszą specyfikację produktu (frazy długiego ogona ), które mogą być najbardziej wyszukiwane przez użytkowników, w tym przypadku laptopa Lenovo Ideapad. Koniecznie stosuj Long Tail – dzięki temu wygenerujesz wiele słów kluczowych. Umieść również nazwę produktu i markę.
Optymalizacja sklepu – Popraw adresy URL produktów
Konstrukcja adresu Url dla produktu odgrywa kluczową rolę, w opisywanym sklepie Meta title jest praktycznie taki sam jak adres Url produktu. W adresie Url oprócz najważniejszej specyfikacji produktu został dodany indywidualny numer produktu producenta, co daje szersze możliwości znalezienia produktu po jego numerze.
Optymalizacja sklepu – Przejrzystość oferowanego produktu
Zadbaj aby wszystkie wypisane dane o produkcie i specyfikacje były prawidłowe i przejrzyste, widoczność ceny, ewentualna opcja rat + przesyłki za transport i koszty ew. zwrotu. Dla każdego produktu umieść jego zdjęcie, zadbaj o jego wyraźność i podpisz zdjęcie alt-em. Podpisanie zdjęć produktów jest niesamowicie istotne, gdyż obecnie wyszukiwanie produktów w Google grafika stanowi duży procent.
Poprawa zdjęć produktu
Zdjęcia wysokiej jakości i duża galeria produktu to podstawa w każdym sklepie internetowym, ale większość sklepów nie posiada większej galerii zdjęć, a duża ilość starszych sklepów o wąskiej branży niszowej posiada zdjęcia marnej jakości, często robione samodzielnie i nieobrobione w programach graficznych.
Najważniejsze wskazówki, które powinieneś zastosować:
- Nie ograniczaj się tylko do kilku zdjęć, twórz bogatą galerie, bo to w końcu profesjonalne zdjęcia i opis sprzedają.
- Umieszczaj zdjęcia wysokiej rozdzielczości, profesjonalnie zmniejszone rozmiarowo aby nie wydłużały wczytywania się strony.
- Oprócz standardowych zdjęć produktu, rób zdjęcia zastosowania produktu, wyjaśniające jednocześnie do czego jest to potrzebne, co internauta będzie z tego miał?
- Daj możliwość przybliżania i powiększania zdjęć.
- Jeśli to możliwe stwórz panoramę lub 3D produktu.
Wygląd strony i skupienie uwagi
Wygląd strony Twojego sklepu odgrywa większe znaczenie niż myślisz! Większość sklepów, a dokładniej ich wspaniały układ graficzny odrywa uwagę od produktu, a właśnie w sklepie internetowym nie na tym rzecz polega. Po wejściu internauty w obojętnie jaki produkt to on ma przykuć uwagę a Twoim zadaniem jest stworzenie, zlecenie takiego układu graficznego, który broń Cię … nie będzie odrywał uwagi i skupienia internauty od produktu. Postaw na prostotę 21 wieku, która najlepiej się sprawdza.
Zadbaj o prawidłowy i skuteczny opis produktu
Tytuł, zdjęcia i opis – To właśnie te 3 decydujące elementy o sprzedaży! Nie twórz nie wiadomo jak długich informacji o produkcie, bo nie wszyscy lubią czytać książki … lepiej jeśli napiszesz unikalny i sprecyzowany tekst, który będzie angażował użytkowników do wykonania akcji.
Warto w dalszym planie dla wymagających internautów mieć przygotowany głębszy opis wraz z specyfikacją, ale jak mówię, liczy się pierwszy opis, który jest najważniejszy. Dobrą metodą jest stworzenie pierwszego, mocnego opisu który ma zaangażować do akcji, a następnie zrobienie rozwijanej opcji „czytaj dalej”.
Video, które wszystko powie … i wszystko wytłumaczy …
Mało sklepów publikuje na swoich stronach video z zastosowaniem konkretnych produktów. Jest to obecnie największy błąd, gdyż internauci chcą zobaczyć jak dany produkt funkcjonuje, oraz jakie jest Twoje zdanie na jego temat. Video często wyjaśnia wszystkie zastrzeżenia i odpowiada na wiele pytań, które siedzą w umyśle klienta.
Tworzenie profesjonalnych nagrań może nie jest łatwe, i być może myślisz, że jest niesamowicie kosztowne … sprzęt, ludzie z doświadczeniem, czas, itd. … ???, a może podejdź do tego w inny sposób, spróbuj samodzielnie wyrazić swoją mocną, specjalistyczną opinie na temat TYLKO jednego produktu, którego dobrze znasz.
Opublikuj video w sieci, rozsyłając i promując go w mediach społecznościowych. Sprawdź efekt, który może zrzucić Cię z stołka 🙂 Do nakręcenia pierwszego video wystarczy Ci Twój telefon, więc nie rób sobie dodatkowych kosztów ….
Oceny Produktów
Zadbaj aby Twoje produkty były oceniane w portalach niezależnych jak np : cenao.pl. Pamiętaj, że oceny użytkowników oraz komentarze bardzo dobrze wpływają na zwiększenie konwersji zakupu produktu.
– Modyfikuj ofertę jak tylko cena ulegnie zmianie, lub ilość towarów jest mniejsza, bliska wyczerpaniu.
– Promuj produkty wyraźnie i estetycznie, bez złośliwych reklam i wyskakujących okienek.
– Pozwól na dodawanie opinii przez osoby posiadające już Ten produkt, oraz wprowadź system oceniania produktu.
– Na końcu artykułu / oferty produktu umieść bestsellery lub podobne produkty.
– Przy zakupie produktu, a dokładnie po dokonaniu zamówienia daj, przedstaw możliwość dokupienia np: torby jeśli jest to laptop + innych akcesoriów do tego produktu :
Możesz również umieścić na stronie produktu informację;
- Jeśli kupisz ten produkt teraz, otrzymasz możliwość dokupienia dodatkowych akcesoriów za -50% ceny.
Warto umieścić zdjęcia dodatkowych akcesoriów do oferowanego produktu, które uruchomią pewną wyobraźnie w umyśle klienta.
Daj możliwość dyskusji i udzielaj odpowiedzi
Najlepszy sposób na rozwiązanie problemów Twojego klienta. Tak właśnie daj taką możliwość i zatrudnij dodatkowo osobę, która na bieżąco będzie udzielać odpowiedzi na irytujące pytania Twoich klientów. Nie tylko zyskasz wiarygodność i doprowadzisz do finalizacji zakupu, ale również pokażesz obsługę na najwyższym poziomie, co często kończy się poleceniem Twojego e-sklepu w internecie i wśród znajomych.
Presja czasu …
Jeśli prowadzisz wyprzedaż produktu, podaj dokładnie ilość sztuk oraz czas zakończenia akcji promocyjnej. Warto wstawić zegar odliczający czas, aby klient poczuł presję, że już za kilka minut, godzin nie kupi produktu w tej cenie, a jeśli cena jest dobra w porównaniu z konkurencyjnymi e-sklepami zyskasz nowego klienta, który do ciebie wróci …, ale jest to głównie uzależnione od strategi biznesowych które prowadzisz, czym lepsze strategie tym większy cykl życia klienta w Twoim e-sklepie.
- Koniecznie dowiedz się teraz: jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?.
Optymalizacja sklepu internetowego – check lista:
- dopracuj prawidłową konstrukcję meta tagów,
- dokonaj analizy adresów url produktów i wprowadź ewentualne zmiany,
- dokonaj analizy linkowania wewnętrznego,
- sprawdź nawigację strony i jej strukturę,
- sprawdź kod strony i pozbądź się „śmieci” jeśli takie są w kodzie,
- sprawdź dopasowanie zdjęć produktów do parametrów sklepu,
- sprawdź prawidłowość podpisów zdjęć w parametrze ALT,,
- sprawdź UX sklepu – przyjazność dla użytkownika,
- koniecznie dopracuj obszerne treści na stronie,
- sprawdź mobilność strony i czas ładowania strony,
- sprawdź czy nie występuje duplikowanie się treści.
Nie wiesz jak się za to zabrać? Pomogę Ci jeszcze dziś 🙂
Jak odnieść Sukces, zdeklasować konkurencję oraz zdobyć 1 pozycję w wyszukiwarce internetowej ? Jeśli jesteś żądny skutecznej i sekretnej wiedzy, zostaw Mi swój e-mail.
Tagi :
- optymalizacja produktów
- optymalizacja podstron
- optymalizacja sklepu