Pozycjonowanie lokalne daje niezłe wyniki
Wiele nieświadomych firm i prywatnych blogów, serwisów rozpoczyna od pozycjonowania fraz brandowych, co często kończy się fatalnie. W większości przypadkach strona wpada w filtr i całość działań oraz poniesione koszty idą w ” błoto „.
Frazy brandowe a pozycjonowanie lokalne :
Google doskonale rozpoznaje geolokalizację Twojego komputera, oznacza to, że jeśli prowadzisz lokalny biznes i pozycjonujesz się lokalnie to Twoja firma będzie widoczna na wysokich pozycjach pod frazy brandowe ( ogólnopolskie ) w Twoim mieście.
Przykład frazy ” mechanik samochodowy ” wpisanej w miejscowości Tczew :
Geolokalizacja ułatwia życie! Wyobraź sobie sytuację, gdy w trasie zepsuje Ci się auto, pierwsze co robisz to wyciągasz telefon i wpisujesz ” pomoc drogowa ” ” mechanika samochodowa ” automatycznie Google wyświetli Ci wyniki z danego miasta lub bliskiej okolicy. Tak samo osoba będąca np. na urlopie w Gdańsku może szybko znaleźć Twój biznes szukając np: pamiątek, restauracji czy też konkretnego produktu.
Zacznij lokalnie, a nie globalnie :
Pozycjonowanie lokalne stanowi wciąż rosnący segment. Aplikacje wyszukiwarek zwiększyły bazę reklamodawców przenosząc się w obszar informowania o działalności lokalnej. Według badań prawie 52% użytkowników generuje zapytania lokalne, 88% użytkowników smartfonów i 84% użytkowników tabletów wykonuje wyszukania fraz związanych z lokalnymi biznesami.
Najczęściej poszukiwane frazy lokalne z użyciem komputera :
24% – restauracje
23% – sklepy
21% – usługi
11% – zdrowie i fitness
13% – rozrywka
4% – podróże
w przypadku smarfonów wyszukiwanie jest średnio większe o ok. 6-7%.
Zalety pozycjonowania lokalnego:
- Docierasz do klientów lokalnych.
- Wzrost sprzedaży internetowej i bezpośredniej.
- Budowa marki, wizerunku zaufanej firmy, która jest blisko potencjalnego klienta.
- Rywalizacja nawet z największymi konkurentami.
- Możliwość szybkiego ” wygryźienia ” lokalnych konkurentów.
Jak rozpocząć pozycjonowanie lokalne :
Zaczynamy od założenia konta Google moja firma, usługa przeznaczona jest dla firm działających lokalnie. Do pierwszego założenia wizytówki firmowej potrzebne będzie posiadanie konta gmail.
1. logujemy się na stronie https://www.google.com/intl/pl_pl/business/
2. Wybieramy odpowiednio dopasowany typ firmy, według proponowanych :
3. W następnym kroku masz możliwość znalezienia swojej firmy na mapie – jeśli jej dane zostały już wcześniej umieszczone w innych miejscach. W przypadku braku Twojej firmy masz opcję stworzenia nowej wizytówki ” Dodaj informację o swojej firmie ” :
4. W kolejnym etapie musisz podać podstawowe informację na temat Twojej firmy :
5. W kolejnym kroku podajemy odległość w jakim świadczymy usługi :
6.Aby stworzona wizytówka mogła się wyświetlać w wynikach wyszukiwania jest weryfikacja adresu Twojej firmy, która odbywa się za pomocą przesłanego przez Google kodu na adres Twojej firmy.
7. Edytuj wizytówkę i wprowadź najważniejsze informację, między innymi :
Kategorie – podaj wszystkie, którymi zajmuje się Twoja działalność.
Strona internetowa – podaj adres Twojej strony WWW.
Godziny– podaj godziny otwarcia.
Zdjęcie w mapach – Dodaj zdjęcie Twojej firmy, wizytówka będzie wiarygodniejsza.
O firmie – napisz krótki opis, czym zajmuje się Twoja firma oraz jakie usługi oferuje.
Wpisując zakres godzin 00:00-00:00 Google będzie wyświetlać w wynikach ” Czynne całą dobę „
Po zweryfikowaniu wizytówki Twojej firmy inni użytkownicy będą mogli oceniać usługi jakie oferujesz. Widoczne jest to w postaci gwiazdek i średniej ogólnej ocen w skali do 5. Bardzo ważne jest aby Twoja firma dostawała bardzo dobre pochwały i dużą ilość ocen, pozwala to na lepszy ranking w wynikach wyszukiwania i polepszeniu sprzedaży.
Czynniki wpływające na pozycjonowanie lokalne :
Dane teleadresowe – bardzo ważne jest abyś w wszystkich innych katalogach podał te same dane teleadresowe co w Google firma. Google gromadzi dane z wielu źródeł i tworzy kompleksowe prezentacje działalności, niezgodność danych może stanowczo zmniejszyć ranking Twojej strony.
Pozytywne opinie – to od Ciebie zależy jak internauci ocenią Twój biznes, jeśli będziesz prowadził jakość usług i obsługi klienta na najwyższym poziomie to możesz liczyć na wiele pozytywnych opini, które stanowczo podniosą ranking Twojej strony.
Optymalizacja – mimo wysokich pozycji w mapach Google, warto zdobyć pierwsze miejsca w wynikach organicznych. Przeprowadź optymalizację swojej strony dodając miasto działania w meta tagach oraz opisie oraz pełnych danych teleadresowych zgodnych z założoną wizytówką w Google firma. Warto użyć nagłówków serii H oraz umieścić mapę dojazdową Google.
Lokalne strony – dodaj swój biznes do wszystkich lokalnych stron w Twoim mieście, dzięki czemu zwiększysz wiarygodność dla wyszukiwarek i widoczność firmy wśród internautów. Reklama firmy w lokalnych stronach doskonale wspomaga pozycjonowanie, pamiętaj aby zawsze zostawiać link zwrotny do Twojej strony lub sam adres http.
Katalogi firm – dodaj do największych katalogów firm Twój biznes :
Jak odnieść Sukces, zdeklasować konkurencję oraz zdobyć 1 pozycję w wyszukiwarce internetowej ? Jeśli jesteś żądny skutecznej i sekretnej wiedzy, zostaw Mi swój e-mail.
Zobacz również :
– Link Building 38 sprawdzonych sposobów
– Liczy się Tylko 1 pozycja
– Marketing szeptany – Pokonaj konkurencję !
– Przekierowanie 301
– Jak przyspieszyć szybkość strony internetowej ?
– pozycjonowanie Long Tail daje rewelacyjne Efekty !
– fraza kluczowa w nazwie domeny
– Lista portali ogłoszeniowych
– Zaplecze SEO czyli Jak zwiększyć ruch o 400%
Znajdujesz się w dziale : Pozycjonowanie lokalne
Ciekawy artykuł