Pozycjonowanie lokalne daje niezłe wyniki

Wiele nieświadomych firm i prywatnych blogów, serwisów rozpoczyna od pozycjonowania fraz brandowych, co często kończy się fatalnie. W większości przypadkach strona wpada w filtr i całość działań oraz poniesione koszty idą w ” błoto „.

Frazy brandowe a pozycjonowanie lokalne :

Google doskonale rozpoznaje geolokalizację Twojego komputera, oznacza to, że jeśli prowadzisz lokalny biznes i pozycjonujesz się lokalnie to Twoja firma będzie widoczna na wysokich pozycjach pod frazy brandowe ( ogólnopolskie ) w Twoim mieście.

Przykład frazy ” mechanik samochodowy ” wpisanej w miejscowości Tczew :

pozycjonowanie lokalne

Geolokalizacja ułatwia życie! Wyobraź sobie sytuację, gdy w trasie zepsuje Ci się auto, pierwsze co robisz to wyciągasz telefon i wpisujesz ” pomoc drogowa ” ” mechanika samochodowa ” automatycznie Google wyświetli Ci wyniki z danego miasta lub bliskiej okolicy. Tak samo osoba będąca np. na urlopie w Gdańsku może szybko znaleźć Twój biznes szukając np: pamiątek, restauracji czy też konkretnego produktu.

Zacznij lokalnie, a nie globalnie :

Pozycjonowanie lokalne stanowi wciąż rosnący segment. Aplikacje wyszukiwarek zwiększyły bazę reklamodawców przenosząc się w obszar informowania o działalności lokalnej. Według badań prawie 52% użytkowników generuje zapytania lokalne, 88% użytkowników smartfonów i 84% użytkowników tabletów wykonuje wyszukania fraz związanych z lokalnymi biznesami.

Najczęściej poszukiwane frazy lokalne z użyciem komputera :

24% – restauracje
23% – sklepy
21% – usługi
11% – zdrowie i fitness
13% – rozrywka
4% – podróże

w przypadku smarfonów wyszukiwanie jest średnio większe o ok. 6-7%.

Zalety pozycjonowania lokalnego:

  • Docierasz do klientów lokalnych.
  • Wzrost sprzedaży internetowej i bezpośredniej.
  • Budowa marki, wizerunku zaufanej firmy, która jest blisko potencjalnego klienta.
  • Rywalizacja nawet z największymi konkurentami.
  • Możliwość szybkiego ” wygryźienia ” lokalnych konkurentów.

Jak rozpocząć pozycjonowanie lokalne :

Zaczynamy od założenia konta Google moja firma, usługa przeznaczona jest dla firm działających lokalnie. Do pierwszego założenia wizytówki firmowej potrzebne będzie posiadanie konta gmail.

1. logujemy się na stronie https://www.google.com/intl/pl_pl/business/

2. Wybieramy odpowiednio dopasowany typ firmy, według proponowanych :
typ firmy Google

3. W następnym kroku masz możliwość znalezienia swojej firmy na mapie – jeśli jej dane zostały już wcześniej umieszczone w innych miejscach. W przypadku braku Twojej firmy masz opcję stworzenia nowej wizytówki ” Dodaj informację o swojej firmie ” :

pozycjonowanie lokalne mapa

4. W kolejnym etapie musisz podać podstawowe informację na temat Twojej firmy :

formularz google firma

5. W kolejnym kroku podajemy odległość w jakim świadczymy usługi :

gogole firma

6.Aby stworzona wizytówka mogła się wyświetlać w wynikach wyszukiwania jest weryfikacja adresu Twojej firmy, która odbywa się za pomocą przesłanego przez Google kodu na adres Twojej firmy.

7. Edytuj wizytówkę i wprowadź najważniejsze informację, między innymi :

Kategorie – podaj wszystkie, którymi zajmuje się Twoja działalność.
Strona internetowa – podaj adres Twojej strony WWW.
Godziny– podaj godziny otwarcia.
Zdjęcie w mapach – Dodaj zdjęcie Twojej firmy, wizytówka będzie wiarygodniejsza.
O firmie – napisz krótki opis, czym zajmuje się Twoja firma oraz jakie usługi oferuje.

google firma 3

Wpisując zakres godzin 00:00-00:00 Google będzie wyświetlać w wynikach ” Czynne całą dobę „

Po zweryfikowaniu wizytówki Twojej firmy inni użytkownicy będą mogli oceniać usługi jakie oferujesz. Widoczne jest to w postaci gwiazdek i średniej ogólnej ocen w skali do 5. Bardzo ważne jest aby Twoja firma dostawała bardzo dobre pochwały i dużą ilość ocen, pozwala to na lepszy ranking w wynikach wyszukiwania i polepszeniu sprzedaży.

google firma 4
Czynniki wpływające na pozycjonowanie lokalne :

Dane teleadresowe – bardzo ważne jest abyś w wszystkich innych katalogach podał te same dane teleadresowe co  w Google firma. Google gromadzi dane z wielu źródeł i tworzy kompleksowe prezentacje działalności, niezgodność danych może stanowczo zmniejszyć ranking Twojej strony.

Pozytywne opinie – to od Ciebie zależy jak internauci ocenią Twój biznes, jeśli będziesz prowadził jakość usług i obsługi klienta na najwyższym poziomie to możesz liczyć na wiele pozytywnych opini, które stanowczo podniosą ranking Twojej strony.

Optymalizacja – mimo wysokich pozycji w mapach Google, warto zdobyć pierwsze miejsca w wynikach organicznych. Przeprowadź optymalizację swojej strony dodając miasto działania w meta tagach oraz opisie oraz pełnych danych teleadresowych zgodnych z założoną wizytówką w Google firma. Warto użyć nagłówków serii H oraz umieścić mapę dojazdową Google.

Lokalne strony – dodaj swój biznes do wszystkich lokalnych stron w Twoim mieście, dzięki czemu zwiększysz wiarygodność dla wyszukiwarek i widoczność firmy wśród internautów. Reklama firmy w lokalnych stronach doskonale wspomaga pozycjonowanie, pamiętaj aby zawsze zostawiać link zwrotny do Twojej strony lub sam adres http.

Katalogi firm – dodaj do największych katalogów firm Twój biznes :

Jak odnieść Sukces, zdeklasować konkurencję oraz zdobyć 1 pozycję w wyszukiwarce internetowej ? Jeśli jesteś żądny skutecznej i sekretnej wiedzy, zostaw Mi swój e-mail.











Zobacz również :

Link Building 38 sprawdzonych sposobów
Liczy się Tylko 1 pozycja
Marketing szeptany – Pokonaj konkurencję !
Przekierowanie 301
Jak przyspieszyć szybkość strony internetowej ?
pozycjonowanie Long Tail daje rewelacyjne Efekty !
fraza kluczowa w nazwie domeny
Lista portali ogłoszeniowych
Zaplecze SEO czyli Jak zwiększyć ruch o 400%

Znajdujesz się w dziale : Pozycjonowanie lokalne

(Visited 581 times, 1 visits today)

1 Comment

Leave A Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *