Pozycjonowanie i marketing w Niemczech jest drogi! … ale niesamowicie opłacalny!

W ostatnich latach wzrósł ogromnie popyt e-handlu, co nie jest dla nikogo dziwne, gdyż ; Niemcy to aktualnie największy rynek e-commerce w Europie, gdzie ponad 65 milionów ludzi ma stały dostęp do internetu, a aż 54% stanowią e-klienci.

Nic w tym dziwnego, że większość Polskich firm znalazło źródło pasywnego dochodu na Niemieckim rynku sprzedażowym. Według wielu danych prognozy sprzedażowe na 2016 rok mają przekroczyć 65 miliardów euro, co przekłada się na łakomy kąsek wśród Polskich przedsiębiorców.

Niemiecki e-commerce charakteryzuje się rozwojem sprzedaży wielokanałowej dając ogromne możliwości dla nowych firm. Dzięki ogromnej renomie niemieckich produktów, kraj ten jest obecnie logistycznym i strategicznym partnerem sprzedażowym na całą Europę.

ABAKUS Internet Marketing SEO agencja w Niemczech, daje możliwość Linkbuildingu dla polskich firm, które chcą być bardziej znane w Niemczech.

Walka na Niemieckim rynku e-commerce

Pojawia się tutaj pytanie, czy zatrudnić w firmie eksperta od e-commerce, który posługuje się płynnie j. niemieckim, czy może zlecić to niemieckiej firmie zajmującej się Suchmaschinenoptimierung? Moim zdaniem jedno i drugie ma swoje plusy i minusy, a mianowicie spora ilość Polskich firm zajmująca się marketingiem w Niemczech nie zna dobrze sprzedaży wielokanałowej e-commerce oferując tylko pozycjonowanie w Google.de, które czasami kończy się amatorskim wykonaniem.

ecommerce

Korzystając z Niemieckiej firmy marketingowej wiąże się z dużymi kosztami, same tylko koszty pozycjonowania strony potrafią przebić kilkukrotnie budżet startującej firmy. Musisz pamiętać, że koszt pracy pozycjonera w Niemczech jest liczony od roboto godziny, która kosztuje od 80-120 euro. Prowadząc pasywnie działania marketingu sieciowego narazisz firmę na spore koszty, które mogą nie pokryć zysku netto w pierwszym okresie sprzedaży.

Niemieckie słowa brandowe nie mają prawa konkurować z Long Tail

słowa brandowe

Czy odpowiednie słowa kluczowe doprowadzą do sukcesu Twoją stronę w Google.de? Skupiając się głównie na brandach możesz zgarnąć tylko część ruchu z Google, dlatego warto przeprowadzić optymalizację strony na słowa kluczowe Long Tail, których używa aż 70% internautów w Niemczech! Dzięki odpowiedniej optymalizacji strony, która jest duży kluczem do sukcesu zgarniesz większą część internautów, zwiększając sprzedaż i reputacje e-sklepu.

Pierwsza sprzedaż i kampania marketingowa w Niemczech

marketing w niemczech
zdjęcie : http://www.marketing-blog.biz

Nie ukrywam, że najlepiej kierować pierwszą sprzedaż dla naszych rodaków w Niemczech. Według danych statystycznych liczba Polskich osób przekracza 250 tys., tak to nie dużo, ale kilkukrotnie więcej osób posiada już obywatelstwo Niemieckie i aktywnie posługuje się j.Polskim.

Większość dużych miast w Niemczech posiada strony domowe prowadzone przez rodaków, koszty reklamy na tych stronach nie są duże i mogą wygenerować spore zyski, dodatkowo wprowadzenie marketingu szeptanego i reklamy adwords może potroić zyski Twojej firmy, a mając już realne zyski, możesz rozpocząć kierowanie kampanii dla Niemieckich e-klientów.

Pozycjonowanie Niemcy – Tak czy Nie?

seo niemcy

Jak wiemy, pozycjonowanie strony w Niemczech stanowi jedną z skuteczniejszych reklam dotarcia do klientów, niestety nie jest one tanie. W zależności od słów kluczowych i konkurencyjności możesz spróbować wykonać pozycjonowanie strony w Niemczech samodzielnie. W tym celu rozpocznij od katalogowania strony, poniżej kilka katalogów do których warto zgłosić stronę :

http://heise.de/itmarkt/catalog
http://oekoportal.de
http://leo.org/information
http://musicmoz.org/Regional/Europe/Germany
http://kommunalwiki.boell.de/
http://beammachine.net/de/
http://meinestadt.de
http://co2gerechtigkeit.de
http://www.beammachine.net/de/
http://de.dir.yahoo.com
http://blog-o-pedia.de
http://www.sachsen-anhalt-wiki.de/
http://blog.freiheitstattangst.de/

Bardzo dobrze również wpływają linki z stron profilowych. Zdobycie listy z dobrymi, niemieckimi źródłami linków nie jest łatwe, a w większości przypadków płatne. Poniżej przygotowałem dla Ciebie kilkanaście najbardziej wartościowych niemieckich stron, gdzie możesz założyć profil.

Lista niemieckich profili :

http://www.cfd-online.com/Forums/
http://www.photocase.de/user.asp
http://www.prestashop.com/forums/
http://jetzt.sueddeutsche.de/
http://www.gofeminin.de/
http://www.routeyou.com/
http://piqs.de/
http://view.stern.de/
http://www.chefkoch.de/
http://www.lastfm.de/
http://www.tape.tv/
http://diezukunft.de/
http://www.gamepro.de/
http://www.mein-schoener-garten.de/
http://www.pointoo.de/
http://t3n.de/profile/
http://www.comicforum.de/member.php
https://www.noz.de/
http://www.browser.de/browser-forum/index.php?
https://www.wallstreet-online.de/
http://codekicker.de/
http://www.backyardchickens.com/
http://www.tektorum.de/members/
http://community.justlanded.com/de/
http://winfuture.de/
http://www.uniturm.de/
http://www.mycomics.de/

Bardzo ważnym elementem układanki jest przeprowadzenie marketingu szeptanego na niemieckojęzycznych forach, lub na stronach dla polaków w Niemczech. Poniżej kilka stron, na których warto rozpocząć dyskusje:

http://forum.mypolacy.de/
http://www.poloniaberlin.de/forum/
http://www.polonia-polacy.de/forum/
http://forum.gazeta.pl/forum/f,10001,Polonia_w_Niemczech.html

Pozycjonowanie w Niemczech – Presell Pages

presell pages niemcy

Presell pages słynie w Polsce z nisko wartościowych wpisów o dużej masówce, ale czy tak samo jest w Niemczech? Otóż pozycjonerzy w Niemczech często używają Presell pages do budowy link buildingu stron klientów, ale jeśli posiadasz wyśmienity artykuł opisujący gruntownie produkt w zaletach i wadach, warto go umieścić na takich stronach jak :

https://pagewizz.com/
http://artikel-schmiede.de/
http://www.artikel-infos.de/
http://www.artikel-fakten.de/
http://crasch.de/
http://www.artikelspeicher.de/

Więcej informacji na temat link-buildingu znajdziesz tutaj.

Reklama banerowa w Niemczech

reklama baner

Chcąc uruchomić kampanie banerowe w Niemczech, niestety musisz przygotować się na duży wydatek. Ceny reklam uzależnione są zazwyczaj od ilości odsłon, ale stawki niestety są dużo większe niż ma to miejsce na polskich stronach. Jedną z tańszej formy baneru jest skierowanie reklamy do Polaków mieszkających w Niemczech, tutaj możesz liczyć na niewygórowany koszt reklamy, nie zależny od odsłon, czyli ; ( opłata miesięczna za wyświetlanie banera ). Reklamę baner możesz przeprowadzić np.  na stronach :

http://www.poloniaberlin.de/
http://www.monachijczycy.de/
http://www.poloniabremen.de/
http://www.polonia-polacy.de/
http://www.mypolacy.de/

Reklama Social Media w Niemczech

Serwisy społecznościowe

Nie ma co ukrywać, że jest to najszybsze i najtańsze dotarcie do potencjalnych klientów mieszkających na zachodzie. Każde z większych niemieckich miast posiada swoją grupę ” Polonii ” na Facebooku, w zależności od okolicy i regionu poniżej kilka grup polaków w Niemczech.

https://www.facebook.com/polonia.dusseldorf/
https://www.facebook.com/groups/26524038688/
https://pl-pl.facebook.com/Polacy-w-Hamburgu-206893022749178/
https://pl-pl.facebook.com/Polacy-w-Monachium-Polen-in-M%C3%BCnchen-127772613967373/

Pozycjonowanie w Niemczech na własnym zapleczu SEO

Niemieckie strony zapleczowe niczym nie różnią się od Polskich, wymagają tylko płynnej znajomości języka niemieckiego oraz podlinkowania w większości z niemieckich źródeł, ale … aktualnie wiele stron zapleczowych budowanych w kraju na niemiecki rynek e-commerce posiada 90% linków zwrotnych z polskojęzycznych stron, co nawet ciekawie się przekłada na wynik organiczny strony, dlatego warto zbudować kilka mocnych stron dla Twojego sklepu, przykładem może być strona innenausbau Kassel, gebaeudereinigungdeggendorf.de,umzug München. Budowę profesjonalnej strony zapleczowej SEO znajdziesz w tym artykule.

Pozycjonowanie Niemcy Vs Geolokalizacja strony

geolokalizacja Niemcy

Geolokalizacja IP serwera Twojego sklepu odgrywa duże znaczenie w wyszukiwarkach zagranicznych, jak np: Google.de. Strona umieszczona na niemieckich serwerach zdobędzie lepsze pozycje w Google.de od strony na serwerach polskich, oczywiście sprawa dotyczy pozycjonowania niemieckich słów kluczowych. Jeśli planujesz otwarcie sklepu internetowego na rynek Niemiecki zalecam Ci pomyśleć nad wyborem niemieckiego hostingu, lub dokupienia niemieckiego adresu IP do obecnego serwera.

Eksperckie artykuły na portalach branżowych

Musisz się liczyć z faktem, że nie każdy portal będzie chciał udostępnić artykuł sponsorowany, ale jeśli Twój artykuł ” wali z nóg ” pozostałą resztę artykułów w sieci o podobnej tematyce, to będzie on łakomym kąskiem do udostępnienia przez blogerów, co przełoży się na sprzedaż i świadomość marki.

Jeśli sam piszesz artykuły o swoich produktach lub usługach jak na przykład ” günstige fenster ” to koniecznie skup się na poprawnej gramatyce niemieckiej, gdyż Google przywiązuje do tego szczególną uwagę.  Nie zapomnij również używać poprawnych liter gramatycznych ” umlaut ” jak: ß, Ü, Ä, Ö

Niemieckie SWL czyli jak do niedawna szybko osiągnąć szczyt?

Systemy wymiany linków to nic korzystnego dla strony, a wręcz stanowczo narazisz stronę na filtr Google! SWL w Niemczech do niedawna były często używane przez osoby prywatne jak i nawet niemieckie agencje SEO … ale po ostatnich zmianach w algorytmach Google pokazało stanowcze NIE dla SWL nakładając masowo kary! Jeśli chcesz osiągnąć wysokie pozycje w niemieckich wyszukiwarkach to ” Broń Boże ” nie korzystaj z systemów wymiany linków, a skup się głównie na content marketingu.

Pozycjonowanie Niemieckiej wersji sklepu www

sklep w niemczech

Wiele sklepów w sieci posiada kilka wersji językowych dla klientów z różnych zakątków europy, ale czy wersje językowe da się wypozycjonować w zagranicznej wyszukiwarce? Oczywiście nie ma rzeczy nie możliwych, ale nie ukrywajmy faktu, że najlepiej aby sklep był całkowicie w wersji niemieckiej wraz z domeną .DE. Pozycjonowanie samej wersji językowej jest cięższe do wykonania i wymaga dużo większych nakładów finansowych. 

Pozycjonowanie w Niemczech czyli jak upiec 5 pieczeni na jednym ogniu?

Jak wiesz język Niemiecki nie jest używany tylko w jednym kraju, ale również w Austrii, Liechtensteinie, Szwajcarii i Luksemburgu. Czy zatem pozycjonując stronę w Google.de będzie ona widoczna w Google.at, Google.ch … itd? odpowiedź brzmi Tak!, ale warunkiem jest częściowy link building z stron danego kraju. Dla przykładu zrzut ekranu wyników zrobionego w Google.de :

pozycjonowanie niemcy vs austria

Jak widać pozycjonowanie i marketing Twojej strony w Niemczech jest niewiarygodnie opłacalny. Mając niemieckojęzyczny sklep internetowy oparty o content marketing oferowanych produktów możesz liczyć na dobre wyniki w wyszukiwarce nie tylko w Niemczech, ale również w pozostałych 4 krajach. Dla przykładu handlując oknami z polski, czyli Fenster aus Polen online kaufen będziesz widoczny dla klientów z kilku krajów z bardzo interesującym produktem.

Reklama w Niemieckiej prasie

gazeta niemiecka

Jak każda inna forma reklamy zawsze ma sens. Zdobycie nowych klientów jest bardzo pracochłonne i czasami wymaga dużego budżetu, ale czy warto reklamować się na dużą skale? Niemcy zdecydowanie bardziej czytają gazety od polaków, tylko problem tkwi w tym,  że większość pomija reklamy ” chyba, że towarzyszy jej chwytliwy nagłówek „. W odróżnieniu od gazet „ogólno-niemieckich”, bardzo dużo firm zamieszcza reklamę w gazetach regionalnych.

Warto wspomnieć, że większość miast w Niemczech od 40 tys. ludności posiada swoją gazetę, rozwożoną do domu całkowicie bezpłatnie. Koszt reklamy w gazecie regionalnej uzależniony jest od strony i miejsca reklamy oraz jej wielkości, ale jest ona zdecydowanie tańsza od gazety krajowej.

Jak odnieść Sukces, zdeklasować konkurencję oraz zdobyć 1 pozycję w wyszukiwarce internetowej ? Jeśli jesteś żądny skutecznej i sekretnej wiedzy, zostaw Mi swój e-mail.











Zobacz również :

Zmiany w algorytmach Google!
Strategie marketingowe w e-biznesie
Sposoby na indeksowanie stron

(Visited 1 438 times, 1 visits today)

1 Comment

  1. Jacek 7 sierpnia 2016 at 12:31

    Bardzo dobry artykuł przedstawiający najważniejsze aspekty pozycjonowania stron w Niemczech. Dziękuje i czekam na dalsze artykuły 🙂