Pozycjonowanie? hmm … ile możesz stracić? Ile zaoszczędzić? A co możesz zyskać pozycjonując stronę we własnym zakresie?

Pozycjonowanie stron co to?

Sztuczne – Pozycjonowanie stron internetowych to nic innego jak sztuczna manipulacja wynikami. Wszystkie prace pozycjonerskie jakie zlecasz osobą trzecim, bądź sam je wykonujesz mają na celu podnieść pozycję Twojej strony.

Naturalne – Inaczej to wygląda jeśli internauci są zachwyceni Twoją stroną, treścią i polecają ją dalej poprzez zostawianie linku Twojej strony na różnego typu portalach, forach, bądź też wspominają o tobie w różnorodnych artykułach, wówczas w tym przypadku jest naturalne „pozycjonowanie strony”

Mimo to naturalne czy sztuczne dla większości osób nie ma znaczenia, bo liczy się 1 pozycja 🙂

Co da Ci nie wysoka, ale PIERWSZA pozycja w Google?

Nie ukrywajmy,  że pierwsza pozycja w wyszukiwarkach ściąga największą klikalność i tym samym zapewnia największy ruch, który w następnej kolejności przekłada się na wysokie wyniki sprzedażowe. Podział klikalności pomiędzy pierwszą dziesiątką wyników jest zbyt duży, aby Twoja firma sprzedawała pełną parą.

Wiele przeprowadzonych badań potwierdza, klikalność jest następująca dla pozycji :

  • 1 Pozycja w Google – 42,1% wskaźnik kliknięć
  • 2 Pozycja w Google – 11,9% wskaźnik kliknięć
  • 3 Pozycja w Google – 9,5% wskaźnik kliknięć
  • 4 Pozycja w Google – 6,1% wskaźnik kliknięć

Po za tym, 1 pozycja to również;

  • Budowa świadomości marki
  • Ogromne możliwości, których nie wykorzystuje większość firm.

Na czym polega pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie stron internetowych polega w większości na tworzeniu łączy zwrotnych na stronach branżowych o wysokim autorytecie wśród wyszukiwarek. Łącza zwrotne odgrywają największą rolę, ale bez dobrze opracowanego i wykwintnego Content-u na stronie samo zakładanie linków zwrotnych może nie przynieść odpowiednich rezultatów.

Od czego zależą wyniki w wyszukiwarkach?

Pozycje stron uzależnione są od wielu czynników, ale w dużej mierze od jakości metorycznej strony. Najważniejsze czynniki, które mają wpływ na pozycję strony:

  • Staż domeny w pozycjonowaniu daje przewagę?

Domeny z kilkuletnim lub wieloletnim stażem i dobrą historią link buldingu pozycjonują się w wyszukiwarkach o wiele lepiej niż domeny świeższe. Najbardziej oporne są domeny nowe, przy których trzeba uważać rozpoczynając pozycjonowanie, żeby nie dostać przypadkowo kary od wyszukiwarek.

Jeśli masz możliwość skorzystania z domeny z wieloletnią i nie naganną historią to warto przemyśleć takie rozwiązanie, gdyż bardzo dobrze będzie wpływać to na pozycjonowanie.

  • Długość domeny i fraza w domenie

Jeśli jeszcze nie wybrałeś domeny, która chcesz pozycjonować, to zalecam Ci wybranie domeny prostej, krótkiej, a nawet nawiązującej do branży, w której działasz. Umieszczenie frazy kluczowej w domenie oddziałuje w niedużym stopniu na pozycjonowanie strony, dlatego nie skłaniaj się do wyboru np. http://firmax-tanie-zabawki-dla-dzieci.pl .Ponad to unikaj znaków i liczb w domenie, jeśli jest taka możliwość, bo dzisiaj znaleźć ciekawą i krótką domenę jest ciężko.

  • Słowa kluczowe w tytule

Koncentrowanie się na słowach kluczowych w tytule będzie oznaczać kiepski tytuł Twojej strony, co innego jest w przypadku produktów i słów kluczowych z długiego ogona (long tail). Sam tytuł skomponuj z najważniejszym słowem kluczowym pod pozycjonowanie, ale w taki sposób aby on zachęcał internautów do kliknięcia.

Wiele osób błędnie komponuje tytuł strony, myśląc że wpłynie on znakomicie na pozycjonowanie strony i po części da on lepsze wyniki, ale komponując tytuł z główną frazą i wątkiem ciekawości zapewnisz sobie klikalność, a o to właśnie chodzi, o ruch z pozycjonowanej frazy.

  • Dlaczego prędkość wczytywania strony ma znaczenie w SEO?

Kolejny czynnik odgrywający znaczenie na pozycjonowanie strony, ale czy duży? Wszystko uzależnione jest od struktury Twojej strony. Jeśli posiadasz mało rozbudowaną stronę na WordPress to nie odegra to żadnego znaczenia, największe problemy mają autorskie skrypty z rozbudowaną galerią np. produktów. W każdym bądź razie nic nie stoi na przeszkodzie, abyś sprawdził szybkość wczytywania się strony tutaj.

Największy problem w systemach stanowią rozmiary zdjęć które wgrywamy, to właśnie one w dużej mierze spowalniają strony i wpływają negatywnie na pozycjonowanie, to właśnie ich rozmiary warto poprawić.

  • Błędna konstrukcja adresów Url z jak bardzo negatywnym wpływem na pozycjonowanie strony?

Adresy podstron wpływają na pozycjonowanie i jednoznacznie powinny być prostej konstrukcji i nawiązujące do tematyki podstrony. Błędne konstrukcje możemy spotkać jeszcze często w starszych autorskich skryptach, obecnie problem ten posiada mało stron, ale często występuje on w sklepach internetowych co niekorzystanie wpływa na pozycjonowanie. Jak powinien wyglądać prawidłowy adres url dla np. strony x?

Poniżej oryginalny adres jednego sklepu, niech będzie „stronax”

  • stronax.pl/pl/c/Suszarki-do-rak/1 – błędna konstrukcja
  • stronax.pl/Suszarki-do-rak/ – prawidłowa konstrukcja

Aktualnie strony z nie ciekawą konstrukcją adresów Url również zajmują dobre pozycje, ale są łatwo do przeskoczenia, przez strony konkurencji których składnia adresów i optymalizacja jest wzorowa.

  • Powielasz treść? To masz problem!

To już ogromny problem sporej ilości stron w internecie, bardzo niekorzystnie wpływający na pozycjonowanie strony. Największy problem duplikatu treści stanowią sklepy internetowe, gdzie przy imporcie dziesiątek, setek lub tysięcy produktów od producenta otrzymujemy standardowy opis produktu i w większości firm nie jest on zmieniany. Unikatowość treści na stronie to fundament pozycjonowania i content marketingu. Już teraz sprawdź gdzie jeszcze jest powielana treść z Twojej strony przez narzędzie copyscape

  • Wpływ pozycjonowania na aktualizacje i rozbudowę strony

Aktualizacja obecnej strony, sklepu, produktów, stanu w magazynie i wszystkich pozostałych rzeczy jest bardzo ważna i wyszukiwarki również zwracają uwagę na aktualność Twojej strony. Dużym problemem stanowią strony, które nie są rozbudowywane. Jeśli jest taka możliwość, to koniecznie rozbudowuj swoją stronę o nowe artykuły, a znakomicie wpłynie to na pozycjonowanie strony.

  • Nieaktualne linki mają zły wpływ na pozycjonowanie?

Dzięki bezpłatnemu narzędziu Google webmaster tools jesteś wstanie sprawdzić wszystkie linki przychodzące do Twojej strony. Ważne abyś przeprowadził/a analizę wszystkich linków przychodzących pod względem jakości stron z których kierowane są linki oraz sprawdzić ich aktualność. W przypadku linków nieaktualnych, słabo jakościowych, nie tematycznych możesz w prosty sposób zrzec się ich i tym samym usprawnić proces pozycjonowania strony.

Jaki mają one wpływ na pozycjonowanie? Wszystko uzależnione jest od ilości nieaktualnych linków, jeśli ilość jest mała to ich wpływ będzie zerowy, jeśli przykładowo utraciłeś najlepsze jakościowo linki i zostały na Twoim koncie najsłabsze z możliwych, to już zapewne zobaczyłeś że Twoja strona spadła z wcześniejszych pozycji.

  • Jak bardzo Content wspiera pozycjonowanie strony? 

Content jest główną składnią strony i to na niego musisz postawić zdecydowanie większość część działań. Dobrze dopracowany i szczegółowy Content jest wstanie ściągnąć bardzo duży ruch na Twoją stronę i jednocześnie, w zależności od branży i jakości Content-u możesz liczyć na naturalne linki zwrotne oraz poprawę sprzedaży. Dobrze sprecyzowany content bardzo dobrze oddziałuje na pozycjonowanie stron internetowych przy małej konkurencyjności fraz możesz zapewnić sobie odpowiednim contentem szczytowe pozycje w Google 🙂

Content, treść, oferta jest obecnie jedyną możliwością sprzedażową sklepów i stron internetowych, jej celem jest  zasiać wizje, fantazje i wywołać stan emocjonalny u klienta aby dokonał on zakupu, sama informacja o produkcie nie sprzedaje, sprzedają emocję, dlatego przyłóż do niego największą wagę a dodatkowo ułóż go pod interesujące Cię frazy kluczowe. Masz z tym problem? zgłoś się do mnie.

  • Linki wewnętrzne

Nawigacja oraz linki wewnętrzne bardzo dobrze wspierają pozycjonowanie strony. Większość linków zwrotnych zakładanych na różnych stronach w celu pozycjonowania kierują w większości do strony głównej, dlatego prawidłowy rozkład i przejście siły na pozostałe kategorie, podstrony są bardzo ważne.

  • Jaki wpływ mają media społecznościowe na pozycjonowanie strony?

Media społecznościowe od dawna zwiększają autorytet twojej strony wśród wyszukiwarek, ale czy mają wpływ na pozycjonowanie?. Mając stronę firmową, serwis czy też bloga koniecznie załóż stronę firmową na takich portalach jak: Facebook, Twitter, G+ . Ważna jest również Twoja aktywność w społeczności. Udostępniaj tak często jak możesz ciekawe artykuły, dzięki którym zdobędziesz nowych fanów i zbudujesz relację z społecznością.

Dodatkowo ilość polubień, udostępnień również ma znaczenie w procesie może nie samego pozycjonowania strony, ale Google często lubi przyznawać takim stroną lepszy ranking w wyszukiwarce. W końcu duża ilość udostępnień i polubień świadczy o czymś ciekawym, o czym się warto podzielić w sieci.

  • Autorytet i wiek domen linkujących

W budowie link buildingu dobieraj strony o tej samej tematyce branżowej co Twoja strona internetowa, gdyż linki z takich stron najlepiej wpływają na pozycjonowanie strony. Wyszukuj strony cieszące się wysoką popularnością i autorytetem wśród użytkowników.

Warto zwrócić uwagę na wiek domeny, stare, dobre portale mają wysoki autorytet i tysiące mocnych łączy zwrotnych, a nowe serwisy, portale rzadko kiedy posiadają wysoki autorytet w sieci i często mizerny link building.

Pozycjonowanie stron bez konieczności optymalizacji strony?

Wszystkie działania przed rozpoczęciem prac związanych z pozycjonowaniem strony zaczynają się od całkowitej jej optymalizacji on-site. Na czym w końcu polega optymalizacja strony i jakich efektów możesz się spodziewać?

  • Optymalizacja meta tagów – nie nasycaj je w słowa kluczowa

Meta tagi, a dokładniej „meta title” (tytuł strony) i „meta description” (drugi tytuł strony ) są zawsze widoczne w wyszukiwarkach internetowych i oddziałują na ranking, obrazek poniżej:

Tytuł powinien być zakąską do kliknięcia, ale również warto w nim użyć najważniejszego dla Ciebie słowa kluczowego, które nakieruje wyszukiwarki na tematykę strony, co usprawni pozycjonowanie strony. Skup się głównie na stworzeniu tytułu jak najbardziej chwytliwego, który będzie w stanie wygenerować dużą klikalność.

Meta description nie nasycaj w słowa kluczowe, możesz użyć synonimu słowa kluczowego, ale najlepiej jeśli w kilku prostych słowach opiszesz co zyska Twój klient, dasz niedosyt, wzbudzisz emocję i pożądanie produktu.

  • Jaka jest rola słów kluczowych w pozycjonowaniu?

Nie staraj się nasycać strony, artykułu w słowa kluczowe. Pisz normalnie kierując ofertę dla swojego odbiorcy. W końcu jeśli opisujesz jakiś produkt, to automatycznie o nim i o jego nazwie napiszesz i zapewne to właśnie tych słów potrzebujesz jako kluczowe. Jeśli już chcesz użyć słowa kluczowego to umieść go jak najwyżej strony, najlepiej na pierwszym planie strony.

  • Odmiany słów kluczowych

Wykorzystuj odmiany słów kluczowych, ich synonimy pisząc naturalny opis produktu lub usługi którą oferujesz. Zalecane jest wykorzystanie przynajmniej dwóch odmian słowa kluczowego, oczywiście wszystko zależy od objętości treści którą publikujesz. Nie w tym rzecz abyś nasycał treść słowami kluczowymi i odmianami, tylko skup się na wartościowej treści a odmiany przyjdą same.

  • Nagłówek H1, bawisz się nim? możesz dostać karę od wyszukiwarek 🙁

Jedna z najbardziej istotniejszych ról. Nie chodzi mi teraz o pozycjonowanie, ale o zainteresowanie Twojego odbiorcy przekazem, ofertą która kierujesz bezpośrednio do niego. Nagłówek H1 decyduje w dużym stopniu czy Twoja oferta będzie dla odbiorcy interesująca? Pisząc ofertę produktu zdecydowanie większość czasu poświęć na napisanie nagłówka, którego zadaniem jest:

  • zwrócić uwagę
  • zainteresować

Obecnie to nagłówek decyduje prawie w 80% o skuteczności Twoich reklam i ofert. Z punktu pozycjonowanie dobrze jeśli było by w nim ujęte najważniejsze słowo kluczowe.

Jeśli się bawisz nagłówkami serii H1, a mianowicie na jednej stronie posiadasz ich wiele z świadomością, że podniosą Twoją pozycję w Google, to wiec, że świadomie narażasz się na karę od wyszukiwarek.

  • Atrybut alt koniecznością dla pozycjonowania zdjęć?

Kolejny ważny czynnik optymalizacji i pozycjonowania strony. Dotyczy on głównie podpisu zdjęć galerii jakie publikujesz na stronie. Prawidłowa optymalizacja obrazów często pozwala na wysokie pozycję w Google grafika i jest ona również uzależniona w dużej mierze od opisów, nagłówków i treści strony otaczających obrazek.

  • Jaki wpływ mają wyróżnienia / pogrubienia słów na pozycjonowanie strony?

Osobiście nie jestem za wyróżnieniami i pogrubieniach słów kluczowych. Jeśli piszesz dobrą ofertę sprzedażową, to zdecydowanie pogrub lub wyróżnij najważniejszą informację na której Ci zależy, aby internauta zwrócił na nią uwagę!

  • Czy warto naprawiać błędy i kod strony?

Koniecznie napraw krytyczne błędy Twojej strony internetowej. Błędy krytyczne często mają niefajny wpływ na pozycjonowanie strony, do analizy strony posłuży Ci bezpłatne narzędzie W3 validator. Naprawę błędów i poprawę kodu strony zleć firmie która projektowała stronę lub zgłoś się do dobrego programisty.

  • Duplicate content, jeśli go masz, to masz kolejny problem.

Stanowi duży problem przy pozycjonowaniu strony. Duplikat treści występuje głównie jeśli ta sama treść, lub bardzo podobna jest na dwóch lub więcej podstronach Twojej strony internetowej. Jeśli taka sytuacja ma miejsce możesz użyć atrybutu rel=”canonical”  lub „noindex”.

  • Nawigacja strony i linkowanie wewnętrzne odgrywają dużą rolę w pozycjonowaniu strony

Menu nawigacyjne strony z całą pewnością ma ułatwiać poruszanie się po niej internatom, ale czyni też bardzo dobre zadanie linkowania wewnętrznego kategorii strony., a następny przepływ siły do następnego zagnieżdżenia. Zbyt bardzo rozbudowana nawigacja źle wpłynie na przepływ mocy, dlatego warto się skupić na głównych kategoriach sklepu, portalu czy strony. W przypadku małych stron jak i dużych pamiętaj o „okruszkach chleba”, czyli elemencie informacyjnym użytkownika, w którym miejscu aktualnie się znajduje.

  • Plik robots.txt – warto go mieć?

Plik kontrolujący poziom dostępu robotów wyszukiwarek. Nie należy blokować dostępu, jedynie wykluczać podstrony które nie chcesz aby były zindeksowane w wyszukiwarkach lub stanowią duplikat treści. Warto również określić w nim ścieżkę Url mapy strony.

  • Mapa strony XML – po co?

Mapa strony pozwala na indeksację wszystkich podstron serwisu, główne znaczenie odgrywa ona przy rozbudowanych portalach, sklepach lub blogach, gdzie artykułów, produktów jest spora ilość i ciągle dochodzą nowe. Mapę strony możesz wygenerować bezpłatnymi narzędziami online.

  • Elementy dynamiczne

Często stanowiły problem, w szczególności dla stron opartych całościowo o flash. Duża ilość elementów dynamicznych nie wpływa dobrze na pozycjonowanie stron. Zachowaj ostrożność do wykorzystywania tych elementów w technologi JavaScript, Flash, Ajax jeśli oczywiście to tylko możliwie.

  • Responsywność wpływa na wyniki mobilne!

Bardzo istotny element mający wpływ na pozycjonowanie strony, w szczególności dla wyszukiwań mobilnych. Obecnie większa część stron postawiła na nowe, responsywne systemy aby nie tracić pozycji w wynikach mobilnych. Przeprowadź analizę swojej strony korzystając z bezpłatnych narzędzi on-line i sprawdź w jakim stopniu Twoja strona jest responsywna.

  • Reklamy na stronie, osłabiają wyniki strony?

Reklamy, wyskakujące okienka czy też przesycenie banerami reklamowymi są wstanie obniżyć ranking w wynikach organicznych. Wyszukiwarki nie lubią stron o dużej ilości reklam, dlatego staraj się je ograniczyć do minimum, lub całkowicie się ich pozbyć, w szczególności wyskakujących okienek. Nadmierna ilość reklam utrudnia pozycjonowanie, a nie o to chodzi? bez ruchu nie zarobisz na reklamach.

  • Certyfikat SSL jakie ma znaczenie przy pozycjonowaniu?

Czy pomaga w pozycjonowaniu stron? Moim zdaniem i tak i nie, po wielu testach pozycjonowania stron bez SSL nie było praktycznie różnicy, ale nie wyklucza to faktu, że wkrótce może odgrywać on dużą rolę. Po za tym jeśli udostępniasz logowanie do panelu klienta to jest on obowiązkowy, a zarazem można go mieć za darmo, więc czemu nie?

  • Jaka powinna wyglądać kolorystyka i układ strony?

Nie ma to znaczenia na pozycjonowanie strony, ale ma znaczenie na zachowanie internaty na Twojej stronie. Prawidłowe rozmieszczenie wszystkich elementów na stronie głównej odgrywa duże znaczenie w jej przejrzystości oraz łatwością poruszania się, kilka wskazówek:

  • Prostota – czym prościej tym lepiej
  • Przejrzystość – nie pozwól aby internauta był zdezorientowany
  • Czytelność – każdej podstrony, strony, produktu. Nie rozpraszaj

Kolorystyka strony

  • Czerwony – aktywność, witalność, pobudza emocję, ożywia, wzmacnia
  • Pomarańczowy – daje ciepło, inspiracje i bezpieczeństwo
  • Żółty – radość, ciepło, pewność siebie
  • Niebieski – świeżość, przestrzeń, neutralność, spokój
  • Biały – czystość, kreatywność, prostota
  • Czarny – pewność siebie, elegancja

Pozycjonowanie stron o co tu chodzi?

Pozycjonowanie strony odbywa się za pośrednictwem zakładania linków zwrotnych na stronach tematycznych, o wysokim autorytecie i wielu wskaźnikach jakościowych stron.

Pozycjonowanie to nie samo zakładanie linków, ale odpowiedni plan ich zróżnicowania, nieodpowiednie lub niedolne zakładanie linków często skutkuje karami od wyszukiwarek.

Najczęściej popełnia błędy przy amatorskim pozycjonowaniu stron:

  • Zakładanie linków na stronach nietematycznych
  • Zakładanie linków w nietematycznych działach
  • Zakładanie linków na nisko wartościowych lub bezwartościowych stronach
  • Zakładanie linków na stronach do których prowadzi duża ilość spam-u
  • Złe usytuowanie linków zwrotnych
  • Zakładanie masowo linków na stronach kiepskiej jakości
  • Brak zróżnicowania anchor tekstów
  • Brak zróżnicowania typów linku (nofollow, linki z infografiki, pdf, itd.)

Bez szczegółowej i wnikliwej analizy stron, na których chcesz założyć linki zwrotne lub też umieścić artykuły sponsorowane, bądź przeanalizować linki zwrotne konkurencji nie działaj w ciemno, skorzystaj z najczęściej używanych narzędzi do analityki stron internetowych:

Warto również przeanalizować wskaźniki social media interesujących Cię stron na których chcesz przeprowadzić działania marketingowe. Przydatne narzędzie oprócz powyższych – Buzzsumo. Zobacz również pozostałe narzędzia SEO.

Od czego uzależniona jest pozycja strony w wyszukiwarkach?

Najwyższy ranking w wyszukiwarkach zajmują strony, które najbardziej pasują do wpisanego hasła, ale do tego wszystkiego dochodzi wiele pozostałych czynników, jak:

  • czynniki związane z popularnością i autorytetem strony w sieci
  • popularność publikowanych treści na stronie, między innymi:
    – popularność w social media
    – popularność dalszych udostępnień
    – unikalność, występowanie i obecność słów kluczowych
    – jakość dostarczanych treści.

Pozostałe czynniki rankingowe znajdziesz tutaj.

Za ułożenie wyników w odpowiedniej kolejności „wynikach Serp” odpowiadają algorytmy Google, na temat których możesz przeczytać tutaj.

Techniki pozycjonowania strony i zdobywania skutecznie wysokich pozycji

Ups Ups Ups – Niestety dostępne tylko dla wybranych, którzy zapiszą się na całkowicie darmowe szkolenie video tutaj – Zapraszam 🙂

Pozycjonowanie zlecić agencji czy lepiej pozycjonować stronę we własnym zakresie?

Jeśli chcesz podjąć wyzwanie, a posiadasz wystarczającą wiedzę dotyczącą pozycjonowania stron, to osobiście uważam, że nikt nie zrobi tego lepiej niż Ty sam, ale … wymaga to czasu, determinacji i zaangażowania – bez tych trzech rzeczy nawet nie zaczynaj skomplikowanego procesu pozycjonowania.

Niestety nie da się bez kosztów pozycjonować strony we własnym zakresie. Dużo dobrych miejsc na umieszczenie opisów, linków zwrotnych jest płatna, niezależnie czy są to katalogi, artykuły sponsorowane czy też zakup linka na stronie branżowej, nie wspominając o własnych stronach zapleczowych, które doskonale wspierają pozycjonowanie. Jeśli masz z tym problem napisz do mnie;

Pozycjonowanie a konkurencja?

Zacznij od pełnej analizy swojej konkurencji 🙂 Analiza stron konkurencji daje dużo do myślenia, a w szczególności wiele nowych przemyśleń pod względem UX strony oraz sprawnego systemu sprzedażowego, w szczególności w e-commerce.

Co warto wziąć pod uwagę?

Najlepiej wszystko, pierwsze dwa parametry, czyli DR i UR przedstawiają siłę profilu linków oraz popularność linków. Najważniejszym elementem układanki przy pozycjonowaniu strony są linki zwrotne prowadzące do strony.

Słowa kluczowe konkurencji warto poddać głębokiej analizie, bo może się okazać, że tracimy duży a być może nawet bardzo wartościowy ruch. Narzędzie posiada wiele ciekawych możliwości do wnikliwej analizy sprawdzanej strony, dla której warto jest się zagłębić pozycjonując stronę.

Pozycjonowanie vs Relinkowanie

Relinkowanie, czyli zdobywanie linków zwrotnych z stron na których jest Twoja konkurencja, ale zanim zaczniesz relinkowanie warto poddać to wnikliwej analizie aby zakładać łącza zwrotne na stronach o najlepszej jakości.

Samo relinkowanie jak najbardziej ma sens i wspiera pozycjonowanie strony jeśli oczywiście linkujemy z stron o wysokim autorytecie, a jeszcze lepiej jeśli będą to strony o tej samej lub podobnej tematyce do Twojej strony internetowej.

Nie zakładaj tu czy tam linków zwrotnych bo możesz wiele zepsuć pozycjonując swoją stronę internetową.

Najpopularniejsze narzędzia online do sprawdzania linków zwrotnych konkurencji;

  • ahrefs.com
  • majestic.com
  • semrush.com

Niestety abonamenty do analiz stron nie należą do tanich, stąd też agencje zajmujące się pozycjonowaniem stron muszą liczyć się z wielkimi kosztami miesięcznymi.

W niektórych narzędziach możesz w wersji testowej przeanalizować częściowo strony i ich linki zwrotne, jednym z nich jest seo spyglas;

Narzędzie w wersji bezpłatnej oferuje audyt strony oraz wszystkie niezbędne parametry. Niestety linki zwrotne ograniczone są do 1000, ale mimo to możesz zobaczyć na jakie anchor teksty Twoja konkurencja pozycjonuje stronę oraz z jakich źródeł pozyskuje linki zwrotne.

Po co Ci te całe pozycjonowanie strony?

Zgodzę się z Tobą że pozycjonowanie ma sens, i że pozycjonując stronę ściągniesz wartościowy ruch, o ile odpowiednio dopracujesz słowa kluczowe, ale co w związku z tym?

Czy to poprawi Ci sprzedaż produktów czy usług? Moja odpowiedź brzmi i TAK i NIE, a wszystko dlatego, że

  • Sprzedaż uzależniona jest od Twojego opisu na stronie!
  • Sprzedaż uzależniona jest od dobrze sprecyzowanej niszy odbiorców.
  • Pozycjonowanie ma wpływ, jeśli dobrane są efektywne frazy.

To właśnie jest decydującym czynnikiem czy przeciętny kowalski kupi właśnie u Ciebie! I pisząc, układając treść sprzedażową produktu lub usługi, pamiętaj że;

Sama informacja o produkcie nie sprzedaje, sprzedają emocję!

Jeśli w swoim opisie sprzedażowym nie umiesz wytworzyć u potencjalnego klienta wizji, fantazji i stanu emocjonalnego to Twoja sprzedaż może być kiepska!

Pisząc opis produktu zasiej barwną wizję rezultatów, korzyści tego co klient będzie miał z zakupu towaru, maksymalnie pobudź emocje i popnij do działania, czyli do zakupu.

I pamiętaj …

Największą skuteczność ma sprzedaż, która polega na pobudzaniu pożądania, pragnienia i zaspokajaniu go. Ludzie rzadko kupują dlatego że czegoś potrzebują, najwięcej pieniędzy wydają dlatego, że czegoś pragną i pożądają!

Pozycjonowanie stron internetowych – w skrócie;

Pozycjonowanie ma sens, ale pierwszorzędna jest gruntowna optymalizacja strony i całkowite dopracowanie treści sprzedażowych produktów lub usług, a dopiero w kolejnym etapie pozycjonowanie i wszystkie pozostałe działania marketingowe dla Twojej strony.

Nie wiesz jak się za to zabrać? Zostaw mi swój adres e-mail a otrzymasz bezpośrednio na Twojego e-maila szkolenia video.













(Visited 1 391 times, 1 visits today)

8 Comments

  1. Oskar 25 sierpnia 2018 at 00:08

    Bardzo dobry poradnik, prosto i zrozumiale opisany. W dodatku wszystko zebrane na jednej stronie. Można wiele z niego wywnioskować.

    Reply
  2. sandra 26 sierpnia 2018 at 14:14

    Wspaniały poradnik dla początkujących

    Reply
  3. Marcin 12 września 2018 at 08:53

    Dla początkujących, którzy chcą zrozumieć na czym polega ten złożony proces pozycjonowania taki poradnik będzie bardzo przydatny. Proces jest ten długotrwały i trzeba uzbroić się w cierpliwość, ale jak już się uda wbić pozycje to można liczyć na niezły zysk.

    Reply
  4. Dawid 21 września 2018 at 09:23

    Jak widać pozycjonowanie stron daje naprawdę dobre rezultaty, wiadomo że warto skorzystać z profesjonalnych firm, które oferują takie usługi, może to znacznie zwiększyć ruch i pozwala pozyskać nowych klientów.

    Reply
  5. Adrian 23 maja 2019 at 12:39

    Dobry, wyczerpujący poradnik. Kiedy ktoś „zielony” pyta o podstawy pozycjonowania odsyłam właśnie do tego poradnika 🙂

    Reply
  6. Michał 13 czerwca 2019 at 13:10

    Naprawdę szacunek za tak wyczerpujący artykuł.

    Reply
  7. Piotr 5 stycznia 2020 at 22:21

    Wow! To zdecydowanie najlepszy poradnik o pozycjonowaniu ze wszystkich jakie czytałem ostatnio.

    Reply

Leave A Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *