Jak pozyskać klientów i zdobyć przewagę nad konkurencją?

Samo pozyskanie odbiorców nie należy do ciężkich, ale pierwsza sprzedaż z ominięciem RADARU sprzedażowego już tak. Można tutaj spekulować, ale wszystko zależy od Twojej branży i wartości produktu. Nie jest sztuką znaleźć 1000 nowych klientów na produkt za 1 zł, ale sztuką jest znaleźć dziesiątki, setki klientów na produkty za 10.000 zł i więcej.

Strategia błękitnego oceanu

Niewykorzystywana w wielu biznesach, a niesamowicie skuteczna strategia biznesowa, pozwalająca przejąć przewagę nad konkurencją. Na czym dokładnie polega i dlaczego warto wdrożyć ją w Twój biznes jak najszybciej?

Strategia błękitnego oceanu polega na gruntownej analizie Twojej branży i wyszczególnienia wszystkich aspektów, nawet tych najmniejszych całej konkurencji, a dokładniej który konkurent co robi lepiej i gorzej, w porównaniu do Twojej firmy dodając dodatkowo wszystkie najmniejsze i największe rzeczy, które ściągą dodatkowo klientów.

Dodatkowo:

  • Kreuj bezpośrednio przestrzeń rynkową
  • Twórz i przechwytuj nowy popyt
  • Dąż do wyjątkowości i niskich kosztów

Oraz:

  • Stwórz czynniki, które dotychczas nie były oferowane przez konkurentów Twojej branży
  • Pomyśl, które czynniki należy wzmocnić znacznie powyżej standardów branży
  • Zredukuj mało wartościowe czynniki

Znajdź te wszystkie sposoby, techniki, strategie, które wykorzystuje konkurencja, ulepsz je, wzmocnij i wdróż w życie!

Reklamy efektywnościowe

Pozyskuj Twoich klientów efektywnie, nie inwestuj w słaby przekaz reklamowy, a skup się na efektywnym działaniu strategicznym w Twojej grupie odbiorców. Efektywnie, czyli reklamuj się tam gdzie teraz są Twoi klienci.

Koszt pozyskania klienta czasami może być drogi, ale w długotrwałej wartości klienta niesamowicie opłacalny. Inwestuj w kampanie reklamowe tylko na stronach branżowych i ściśle dopasowanych do Twoich kryteriów, między innymi:

– artykuły sponsorowane
– wszelkiego typu banery i mailingi
– marketing szeptany – w przypadku forum

Dodatkowo; precyzyjnie dopasowane i targetowane kampanie Google Adwords i Facebook Ads ściągną wstępnie zainteresowanych klientów na Twoją stronę produktu, ale cała reszta sprzedażowa w tym wzbudzenie pożądania produktu zależy już od Twojej oferty. O tym pisałem w: Najpotężniejsze strategie biznesowe

  • Plusy

–  duży zasięg
–  możliwość profilowania odbiorców

  • Minusy

– duże koszty

Rób akcje na jeden lub kilka trendów

Wiesz jaki produkt jest aktualnie u Ciebie trendem sprzedażowym? W prosty sposób zyskaj setki lub tysiące nowych klientów robiąc niesamowite akcje promocyjne, wyprzedażowe. Fakt sprzedawać za pół ceny, lub dokładając do produktu nie prowadzi do żadnych zysków, a wręcz do strat, ale  …. jeśli możesz pozwolić sobie na brak zysku z produktu, lub minimalne dołożenie do niego w zamian za pozyskanie setek wartościowych klientów, to co stanie Ci na przeszkodzie?

Najważniejszym elementem jest przyciągnąć klienta, skupić jego uwagę, zogniskować ją i wytworzyć fantazję oraz pożądanie produktu. Jeśli klient dokona pierwszego zakupu na Twojej stronie, zniesiesz wszystkie bariery sprzedażowe, które często rodzą się przed nieufnością w umyśle klienta, a jeśli Twoja obsługa będzie dla każdego jak dla klienta klasy „Business” to spokojnie możesz sprzedawać długofalowo tylko więcej, podnosząc znacząco zyski firmy.

  • Plusy

–  przyciąga uwagę grupy docelowej
–  stanowczo zwiększa sprzedaż
– pozwala na budowę marki Twojej firmy
– pozwala na pozyskanie dziesiątek, setek, a nawet tysięcy nowych klientów. ( w zależności od branży)

  • Minusy

– koszty

Video wzbudzające emocje i pożądanie produktu

Jeśli w swojej ofercie posiadasz wysokowartościowe produkty, nic nie stoi na przeszkodzie abyś stworzył/a video, które wzbudzi emocję i chęć pożądania produktu. Jeśli video będzie bardzo wartościowe i wyjaśniające wszelkie aspekty po co jest to potrzebne i w jak wielu rzeczach omawiany produkt będzie niezbędny, to możesz liczyć na wysoką sprzedaż, ale głównie wysyłając video (linka+opis) do swojej grupy odbiorców, najlepiej do klientów którzy dokonali już pierwszych transakcji w Twoim sklepie.

Zamieszczenie kilku dobrze zrecenzjonowanych produktów na YouTube również ściągnie nowych klientów, bezpośrednio na stronę Twojego produktu.

  • Plusy

– zwiększenie reputacji produktu
– stworzenie potrzeby posiadania produktu
– pozyskanie nowych klientów

  • Minusy

– duże koszty

Remarketing NIE dla wszystkich produktów

Czy warto wprowadzać remarketing dla wszystkich produktów? moim zdaniem nie, jeśli masz wysoko zróżnicowane przedziały cenowe produktów i niski budżet reklamowy. Prowadź kampanie remarketingu tylko dla produktów ” z wyższej półki „, na których masz odpowiednio wysoką marżę lub prowizję, aby nie pogrążać się w dodatkowe koszty na produktach nisko marżowych.

  • Plusy

–  duży zasięg
–  możliwość profilowania odbiorców

  • Minusy

– w zależności od kampanii duże koszty

Facebook – 100 klientów dziennie

Bardzo dobre opcje targetowania, w tym lokalizacja, wiek, płeć, zainteresowania pozwalają na przeprowadzenie skutecznych kampanii marketingowych i pozyskania wielu nowych klientów. W zależności od branży i budżetu reklamowego jesteśmy w stanie pozyskać dziennie ponad 100 nowych odbiorców, którzy w krótkim czasie stają się naszymi klientami.

  • Plusy

–  duży zasięg
–  możliwość szczegółowego profilowania odbiorców

  • Minusy

– duże koszty

Marketing rekomendacji

Tylko wpełni zadowolony klient poleci Twój biznes dalej drogą szeptaną, a gdy zaproponujesz mu korzystne warunki współpracy, na zasadzie prowizji od polecenia możesz liczyć na wielu innych jego znajomych, którzy są w stanie polecić Cię również dalej.

  • Plusy

–  klient z polecenia jest najlepszy
–  możliwość pozyskania wielu nowych klientów

  • Minusy

– tylko odpowiednio dopracowana strategia pozwoli osiągnąć wysokie rezultaty

Firmy partnerskie

Nawiąż współpracę partnerską z firmami z twojego sąsiedztwa. Wyobraź sobie, że każda firma, która jest obok ciebie posiada swoich stałych klientów, z których tak praktycznie żyją na co dzień. Nic nie stoi na przeszkodzie pozyskania ich klientów na dowolnych zasadach, które będą dla ciebie korzystne. Nie wahaj się! Szczerze powiedz, że polecisz swoich klientów każdej firmie „x” i w zamian oczekujesz tego samego.

Prasa lokalna?

Prasa lokalna może wiązać się z dużym nakładem finansowym na reklamę i słabym wynikiem sprzedażowym. Niestety większość odbiorców prasy nie czyta reklam (przegląda powierzchownie), a większe pole reklamowe na stronie głównej wiąże się z dużymi kosztami i nie mówię, że nie jest to opłacalne, bo jest, ale głównie w okresie jeśli wprowadzisz naprawdę dobre akcje wyprzedażowe.

Pozyskiwanie klientów nie jest ciężkie, a wszystko uzależnione jest od budżetu jaki masz do dyspozycji.

  • Plusy

–  zasięg ogólnopolski, lub regionalny

  • Minusy

– duże koszty
– słaba skuteczność

E-mail marketing

Używaj konkretnych liczb, np. ten poradnik przeczytało już 276,047 tys osób. Nie sprzedawaj bezpośrednio przez e-mail, a pobudź do działania, omiń radar reklamowy i przesyłaj tylko cenne i wartościowe informację. Kilka czynników do skutecznego e-mail marketingu:

– Wiadomość od; Koniecznie podaj Imię i Nazwisko
– Tytuł; który ściągnie uwagę i sprowokuje do kliknięcia
– Nagłówek; który pobudzi zmysły i zachęci do dalszego czytania
– Treść; która wygeneruje pobudzenie zmysłów i chęci nabycia produktu.

Więcej na ten temat, znajdziesz w temacie; e-mail marketing – jak zostać mistrzem sprzedaży

  • Plusy

–  w zależności od kampanii ogromny zasięg
–  możliwość szczegółówego profilowania odbiorców

  • Minusy

– brak własnej bazy odbije się dużym kosztem zakupów mailingu
– wysyłka do zimnej bazy może dać słabe rezultaty

Pozyskaj nowych klientów przez podwykonawców

Kolejny sposób na pozyskanie klienta. Współpracując z podwykonawcami staraj się umożliwić skorzystania im z Twoich ofert np. Jeśli projektujesz strony internetowe, to możesz wejść z nimi w współpracę i pozyskać ich klientów, jeśli interesuje ich nowa strona lub jej obsługa.

Dodatkowo, gdy wysyłasz różnorodne e-maile np: z zamówieniem, robiąc zakupy w internecie zawsze dodaj w stopce e-mail oraz adres Twojej strony internetowej z krótkim zdaniem co oferujesz, dzięki czemu masz szanse pozyskać klientów u których sam robisz zakupy.

  • Plusy

–  zerowy koszt pozyskania klienta

  • Minusy

– niska skuteczność

Portale ogłoszeniowe

Portale stanowią obecnie dobre medium reklamy, ale nie ma sensu dodawać do wszystkich dostępnych w sieci. Dodaj swoje oferty do najlepszych portali, jak np. olx.pl, gumtree.pl itp. Same dodanie ofert może nie ściągnąć odpowiedniego ruchu, dlatego koniecznie zanim opublikujesz ogłoszenie dopracuj:

– tytuł,
– nagłówek
– jakość zdjęć i bogatą galerie
Stwórz ofertę, która będzie sprzedawać a nie zaginie w tłumie innych …

  • Plusy

–  zasięg regionalny
–  pozyskanie nowych klientów
– niskie koszty promocji
– budowa marki firmy

  • Minusy

– dodatkowa obsługa ogłoszeń

Nie skupiaj się głównie na portalach ogłoszeniowych, gdyż w ostatnich czasach panuje tam wojna cenowa. Skup się na wyróżnieniu swojej firmie w tłumie innych i przyciągnięcia uwagi klienta.

Content marketing

Content marketing jest jednym z najlepszych źródeł pozyskania wartościowych klientów. Nie szukaj klientów na siłę, pozwól im odnaleźć Twoją stronę i produkty, a zrobisz to głównie przy znakomitym content marketingowi. Pełny artykuł na ten temat znajdziesz tutaj.

Najpopularniejsze formy Content Marketingu :

  • poradniki,
  • artykuły eksperckie,
  • video informacyjne,
  • artykuły sponsorowane,
  • publikacje w Social Media,
  • ebooki,
  • webinary,
  • newsletter,
  • case studies,
  • blogi.

Pozyskiwanie klientów przez Social media

Zrób niesamowity szum i ściągnij tłumy na swój profil firmowy, ale pamiętaj nie skupiaj się głównie na sprzedaży a na nowych wartościowych artykułach. Zbuduj relację, pokaż wartość a później zaoferuj produkt. Na swoim profilu social media, koniecznie:

  • udostępniaj swoje treści z bloga,
  • zapraszaj do wyzwań,
  • organizuj konkursy,
  • organizuj transmisje live, webinary,
  • dostarczaj wartościowe materiały,
  • pokazuj i nauczaj,
  • wspieraj swoją grupę odbiorców.

Pamiętaj, że same serwisy społecznościowe nie sprzedają, sprzedają Twoje pomysły, odpowiednie podejście do społeczności i zaangażowanie. Wszystko od Ciebie zależy jaki chcesz uzyskać rezultat końcowy i na jak wielkie obroty netto jesteś nastawiony, czym większe obroty, tym potrzebna Ci będzie większa społeczność.

Rozdawaj Rabaty 

Rozdawaj okresowo rabaty na targach, spotkaniach lub w social media –  jest to kolejny dobry sposób na pozyskanie klienta i promowania firmy. Okresowe rabaty na wszystkim znane, dobre produkty to dobry sposób na ściągnięcie społeczności do Twojego biznesu, a dodatkowo zbudujesz dość dobrą reputacje firmy.

Wyjdź do ludzi, rozdawaj rabaty i bądź wszędzie, gdzie tylko możesz udzielając się dodatkowo na wszystkich forach internetowych i rozwiązując problemy innych, potencjalnych klientów.

Google Adwords dobrym rozwiązaniem na pozyskanie klienta?

Google Adwords zawsze stanowiło dobre rozwiązanie na pozyskanie klientów, ale czy koszty które poniesiesz na pozyskanie klienta przez reklamy sponsorowane Google będą dla ciebie opłacalne? Wszystko jak zwykle rozbija się o Twoją branże i produkty jakie oferujesz. Jeśli oferujesz wysoko wartościowe produkty o wysokiej marży, a koszt pozyskania klienta to tylko ułamek marży to czemu nie?

Reklamy Adwords niestety nie zawsze sprawdzają się w każdej branży, w większości internauci szukają dobrego content-u, próbują zasięgnąć szerszych informacji o produkcie, dlatego przeprowadź gruntowną analizę analityczną czy będzie to dla ciebie opłacalne? Zdarza się też, że reklamy lubią być wyklikiwane np. przez zachłanną konkurencję o czym pisałem tutaj.

Serwisy ze zleceniami

Dodatkowa możliwość na promocję firmy i pozyskania nowych klientów. Na portalu np. oferia.plfreelancer.pl możesz reklamować swoje produkty lub szukać zleceń od innych firm. Warto nawiązywać współpracę z różnymi firmami, które mogą okazać się bardzo owocne w kolejnych latach prowadzenia Twojego biznesu.

  • Plusy

–  dotarcie do wielu potencjalnych klientów

  • Minusy

– dodatkowa obsługa serwisów

GORĄCY TEMAT; Pozyskaj nowych klientów dzięki pozycjonowaniu strony.

Podsumowując;

Sposobów na pozyskanie klientów jest wiele więcej niż wyżej opisałem, ale … problemem jest fakt, że nie wiesz czego tak naprawdę chcesz. Jesteś tutaj bo prawdopodobnie nie masz żadnej strategii marketingowej i planu działania, a konkurencja sprzedaje więcej? lub też kuleje szukając sposobów na pozyskanie nowych klientów? Nie zmienia to faktu, że w każdej branży są liderzy i to właśnie oni przejmują większość Twoich klientów!

Jeśli nie zaczniesz od ułożenia konkretnego planu działania i stworzenia strategi marketingowych rozłożonych w czasie, adekwatnie do zaplanowanych wyników to może po prostu  warto dać sobie spokój?

Skacząc z kwiatka na kwiatek, w końcu możesz skoczyć do takiej dziury, która nazywa się „Bankrut”. Zastanów się dziś 3 razy i pomyśl jakie działania ściągną nowych klientów i jakie strategie marketingowe poprawią w jak najkrótszym czasie Twoja płynność finansową!

I Pamiętaj, że wszystkie duże firmy, najbogatsi ludzie których w życiu poznałeś byli kiedyś MALI, i nie jeden, jedna firma zaczynała z mniejszym budżetem niż Ty masz teraz, dlatego weź się w garść, rusz dupę i zacznij działać! Ps. i skończ narzekać.

DARMOWE szkolenie VIDEO skutecznych strategi i technik pozyskiwania klientów, bezpośrednio na Twój adres e-mail.













(Visited 5 550 times, 1 visits today)

4 Comments

  1. Maria 13 stycznia 2018 at 13:42

    Fajna lista rzeczy, na które warto zwrócić uwagę

    Reply
  2. Pawel 30 września 2018 at 09:52

    Z moich doświadczeń wynika, że z wymienionych sposobów najmniej klientów pozyskuje się z Content Marketingu. Znaczy się, CM nie jest zły i jak najbardziej polecam wykorzystanie go do budowania marki, ale samego pozyskania klienta dla malych firm juz nie.

    Reply
    1. Rafał Śliwiok 12 października 2018 at 15:42

      Wszystkie sposoby wymienione w artykule w różnych częściach oddziałują na pozyskanie klienta. Dobrze wykonany Content marketing zdecydowanie poprawia sprzedaż w e-commerce.

      Reply
  3. Piotr 18 kwietnia 2019 at 16:28

    Bardzo wartościowy artykuł. Dodałabym także że warto korzystać ze stron wizytówek w celu pozyskania nowych klientów i poszerzenia swojego zasięgu w sieci. Zauważyłam, że im więcej jest mnie w sieci, tym więcej ofert otrzymuję – w sumie logiczne. Dlatego polecam strony takie jak topusluga.pl gdzie można w atrakcyjny sposób przestawić swoje usługi klientom.

    Reply

Leave A Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *