Czekaj dalej aż Cię wyprzedzi Twoja bliska konkurencja … albo zacznij od;

Zdefiniowania i wskazania celi strategicznych, jakie chcesz osiągnąć dzięki mediom społecznościowych i Nie licz na to, że w krótkim czasie internauci zakochają się w Twojej firmie, marce i będą ją ubóstwiać, bo dla przykładu światowe firmy długo … pracowały na wykreowanie marki w sieci, jak np. Apple.

Na osiągnięcie sukcesu w social media składa się;

  • bitwa o zaufanie,
  • bitwa o uwagę,
  • zainteresowanie internautów

Zacznij od ułożenia taktyki na pozyskanie użytkowników social media, a później przykładaj większą wagę do jakości komunikowania …. , ale przejdźmy teraz do fundamentalnych podstaw, bez których każda kampania jest nic nie warta;

Dlaczego Ty nie wiesz Kim jest Twój klient?

Czy zastanawiałeś się nad tym kim tak naprawdę jest Twój klient, jakie ma zainteresowania, w jakim jest wieku i gdzie go znajdziesz? Jeśli nie to dla kogo chcesz kierować kampanię licząc na zysk zwrotny?

Żeby przeprowadzić skuteczne strategie reklamowe w social media, zacznij od sprecyzowania ” Kim jest Twój klient”, między innymi:

  • Ile ma lat?
  • Jest kobietą, mężczyzną? ( pozostałe dane demograficzne )
  • Gdzie mieszka? ( interesująca Cię geolokalizacja)
  • Jakie ma wykształcenie, lub obecny zawód?
  • Za co lubi płacić?
  • Co ceni najbardziej?
  • Jaki wpływ będzie miała Twoja usługa, produkt na jego życie i jego bliskie otoczenie?
  • Co zmieni Twój produkt w jego obecnym życiu?

Wiesz już kto jest Twoim klientem?, więc;

Zacznij od 3 strategicznych krów;

Krok1

  • jak przyciągnąć więcej odpowiednich, sprecyzowanych fanów (przyszłych klientów)
  • jak spowodować żeby byli oni bardziej zaangażowani w publikowane treści?

Krok2

  • Jak zaangażować w kampanię wszystkich Twoich obecnych fanów?
  • Co gryzie Twoich fanów, aby szybko i skutecznie rozwiązać ich problem?
  • Czego potrzebuje Twój klient i jak możesz mu to ułatwić?

Krok3

  • Jakiej oferty nie odrzuci Twój klient?
  • Jak zwiększyć skutecznie sprzedaż przez kampanię social media?
  • Jak dotrzeć do wszystkich osób, które muszą wiedzieć o produkcie?

Przeprowadź dodatkowo analizę SWOT

Analiza SWOT to jedna z najbardziej znanych analiz na świecie. Dla jasności chodzi tu o wyszczególnienie wszystkich mocnych punktów Twojej firmy i wszystkich słabych, oraz szanse i zagrożenia. Ważne jest abyś przeprowadził też tą analizę dla Twojej czołowej konkurencji i porównał z Twoją firmą.

Jeśli poznasz wszystkie mocne strony konkurencji, to nic nie stoi na przeszkodzie do maksymalnego dopracowania i udoskonalenia Twojej kampanii, w porównaniu do czołówki z branży.

Jak stworzyć post, który odpowiednio zadziała na emocję internauty?

Ułożenie dobrej, strategicznej reklamy w social media nie jest łatwe. Największym błędem wielu nowych, początkujących lub raczkujących firm jest całkowity brak odpowiedniej wiedzy w tym temacie i często brak środków na zlecenie tego specjalistom.

Myśl trzeźwo i pamiętaj o strategicznych „słowach” słowa których używasz mają rysować, kreować i poruszać rzeczywiste lub realistyczne obrazy w umyśle Twojego odbiorcy.

Działaj na emocję i uderz w zmysły;

Wykreuj obraz w umyśle odbiorcy, który jest wstanie pobudzić każdy możliwy zmysł;

  • słuch
  • wzrok
  • węch
  • smak
  • dotyk

Jeśli już tworzysz kampanie reklamową w social media to KONIECZNIE wizualizuj korzyści!

Wizualizacja jest najpotężniejszym narzędziem przy pisaniu ofert lub reklam tekstowych, tak samo skłania się ona do wpisów, lub postów w social media.

Tylko nieliczni potrafią napisać oferty tekstowe, reklamowe, posty najwyższego stopnia pożądania, zasłaniające całkowicie możliwości finansowe odbiorcy i braki potrzeby posiadania produktu, które zawsze stają na drodze do zakupu produktu, lub usługi.

Skup się na strategicznych punktach;

  • Pisz wyraziście,
  • pobudzaj zmysły, wizualizuj,
  • pisz tak, aby internauta widział oczami wyobraźni,
  • bądź konkretny
  • kontroluj obrazy, które kreujesz przed oczami internauty.

Dodatkowo strzel z premedytacją w czułe punkty;

  • Obawy,
  • Potrzeby,
  • Nadzieje.

Pisz prosto, jak najprościej, ale interesująco, zachęcająco do zaangażowania, polubienia, ocenienia, zostawienia komentarza, napisania opinii i zarekomendowania.

Skuteczność Twojej kampanii to test różnego zestawu, a bez tych testów kampania może być  …

Testuj, testuj i jeszcze raz testuj. Nie wypuszczaj kampanii na globalną, niszową skalę bez testów i analityki! Stwórz kilka zestawów kampanii i zrób testy, prześlij znajomym, rozpocznij próbne kampanię w social media dla bardzo niskiej ilości grupy odbiorców, a po przeprowadzonej analityce wybierz ten zestaw, który się najbardziej sprawdził.

Wypuszczenie kampanii bez testów może zakończyć się;

  • Niepowodzeniem i brakiem wyników dla założonych celów,
  • Niepotrzebnej utracie środków pieniężnych,
  • Złą samooceną Twoich możliwości.

W zależności od grupy odbiorców może być tak, że staniesz w miejscu …

Czasem może się zdarzyć, że kampanię które nieustannie promujesz nie przynoszą oczekiwanych wyników, ale jeśli tak się dzieje to czy pomyślałeś co z tą kampanią jest nie tak?, co trzeba zmienić i natychmiast przetestować?

Być może aktualnie potrzebujesz całkowicie innego typu kampanii, a mianowicie;

  • Gryź, drap, idź na przeciw

Rób cokolwiek co zainteresuje i zwróci uwagę Twojej grupy odbiorców w social media. Celem jest zainteresowanie Twoim komunikatem, a wynikiem zostawienia wypowiedzi, polubienia i udostępnienia go.

  • Stawiaj prowokujące pytania, wypowiedzi

Ten zestaw bardzo dobrze się sprawdza, ale musisz nieustannie odpowiadać na pojawiające się komentarze i prowokować w niewielkim stopniu dalej, aż wywołasz „Burzę” w social media. Przy odpowiednio dopasowanych, prowokujących słowach jesteś wstanie uzyskać niesamowity zasięg i udostępnień posta.

  • Bądź jasnowidzem i przepowiedz co się wydarzy

Zainteresuj mocnymi słowami swoją grupę odbiorców tym co się może wydarzyć w niedalekiej przyszłości. Taki zestaw może przynieść bardzo dobre rezultaty. Zaangażowanie grupy może być bardzo duże, co będzie się wiązało z sporą liczbą udostępnień i komentarzy.

  • Zaskocz, pochwal i wyjdź ponad przeciętność

Zaskakuj jak tylko możesz nowych odbiorców Twojego przekazu. Wyjdź ponad przeciętność konkurencyjnych postów i pokaż internautom to, czego jeszcze nie widzieli. Czasami warto tez pochwalić najlepszego konkurenta Twojej branży za pewne działania.

Po każdej przeprowadzonej kampanii przeanalizuj ROI

ROI czyli wskaźnik zwrotu z inwestycji. ROI mierzymy do zamierzonych celów, czyli dokładnie będziesz wiedzieć jakim kosztem pozyskałeś nowego klienta lub fana. Jest to bardzo ważny wskaźnik, który pozwoli dopracować kolejne kampanie w social media oraz da Ci świadomość o jego koszcie, w porównaniu do pozyskiwania klientów z innych źródeł.

Oprócz wskaźnika ROI przeanalizuj pozostałe cele:

  • Zaangażowanie
  • Działanie
  • Zakup

Przy analizie kosztów związanych z strategiami i promocją w social media, warto jest wziąć pod uwagę;

  • Czas jaki zajmuje na stworzenie jednej kampanii
  • Ilość osób, która musi obsługiwać poszczególne kanały i ewentualne odpowiedzi na komentarze
  • Koszty przygotowania grafik i tekstów reklamowych
  • Koszty narzędzi do mierzenia efektów

Stosuj Real Time Marketing

Czyli marketing w czasie rzeczywistym. Jest to bardzo istotna kwestia w budowie świadomości marki w różnego typu kampaniach i postach Twoich potencjalnych klientów.

Działaj szybko i adekwatnie, reaguj natychmiastowo na informację, którymi interesują się potencjalni klienci. Pamiętaj, że treści jakie będziesz przekazywał w czasie rzeczywistym muszą być dobrze dopasowane do komentowanego faktu.

Zalety real time marketingu:

  • Duży wpływ na budowę świadomości marki
  • Natychmiastowe dostarczenie przekazu do oczekiwań
  • Monitorowanie zachowań odbiorców

Słuchaj swojej niszy i pomagaj …

W social media istnieje wiele grup dyskusyjnych, praktycznie pod każdą branżę. Jeśli jeszcze Cię tam nie ma, to zalecam Ci już teraz wyszukania grupy Twojej branży i dołączenie do niej.

Dzięki monitorowaniu grupy odbiorców szybko zobaczysz, gdzie jest problem, czego potrzebują, co cechują itd. Ważną kwestią jest abyś na bieżąco rozwiązywał ich problemy.

Do monitoringu Twojej branży w social media możesz użyć również narzędzi Brand24 lub Sentione, które dają Ci wgląd: ” co i w jakim kontekście mówi się o twojej branży”.

Jeśli masz problemy z kampanią, pozycjonowaniem, lub marketingiem internetowym to polecam Ci skorzystać z prywatnej usługi – specjalista SEO

Nie wiesz jak się za to zabrać? Zostaw mi swój adres e-mail a otrzymasz bezpośrednio na Twojego e-maila szkolenia video.













(Visited 377 times, 1 visits today)

5 Comments

  1. Marcin Marć 20 marca 2018 at 10:21

    Stworzenie person to z pewnością podstawa – dobrze, że od tego zaczęty jest artykuł.

    Reply
  2. Sebastian 27 marca 2018 at 10:42

    Bardzo dobry wpis.
    Pozdrawiam 🙂

    Reply
  3. Kasia 10 kwietnia 2018 at 16:53

    Proste rady. Wystarczy się do nich zastosować

    Reply
  4. Eryk Grzeszkowiak 12 maja 2018 at 23:39

    Tak naprawdę dla zwykłego przedsiębiorcy temat jest nie do ruszenia. Jeśli właściciel jedno lub kilkuosobowej firmy ma na głowie wykonywanie usług, testowanie produktów i maszyn, spotykanie się z przedstawicielami handlowymi, uczestnictwo w targach i innych imprezach branżowych, obsługą reklamacji i wiele innych rzeczy, to jeśli nie zatrudni firmy lub speca, który będzie robił te wszystkie analizy i testy, to sam sobie nie poradzi.

    Reply
  5. Carl 30 maja 2018 at 11:26

    Interesujący wpis, pozdrawiam serdecznie 😉

    Reply

Leave A Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *