Reklama Adwords bywa czasami nieopłacalna, … ale niejednokrotnie bywa niesamowicie skuteczna! Skuteczność i zysk z reklamy uzależniony jest głównie od produktu lub usługi które oferujesz, oraz od wielu innych pozostałych, marketingowych czynników.

jak wygląda wyklikiwanie reklamy, krótki, zabawny i ciekawy case study

Kampania ” Tylko Połączenia ” ponieważ mój znajomy prowadzi firmę taksówkarską w małej, znanej wam wszystkim miejscowości „x” której nie chce podawać, tylko wspomnę że w sezonie letnim i zimowym panuje duży ruch turystyczny, a zazdrość konkurentów nie liczy granic, gdyż :

– firma „x” posiada kilka taksówek > konkurenci mają po jednej
– firma „x” utrzymuje stale 1 miejsce na mapce Google
– firma „x” ma stale 1 miejsce w wynikach organicznych

Bezkonkurencyjność mojego znajomego skłoniła konkurencję do walki Adwordsem, obecnie przed wynikami na mapie Google oraz wynikami organicznymi mamy zapełniony praktycznie cały ekran w telefonie reklamami Adwords konkurencyjnych firm ( szczególności w weekendy). Niestety znajomy nie mógł sobie pozwolić na utratę klientów, więc ruszyliśmy dodatkowo z kampanią Adwords ” Tylko połączenia „

Wynik był porażający :

Wiadomo że kampania ” Tylko Połączenia ” bezpośrednio po kliknięciu przekierunkowuje klienta do wykonania połączenia i jest ona z ominięciem strony www firmy „x”

Adwords klikalność

Ilość dziennych telefonów wynosiła 10-15 – pytanie brzmiało dlaczego?, skoro kampania jest tylko połączenia więc ile klików, tyle połączeń – w szczególności, że kampania dotyczy Taxi w małej miejscowości ” X”

Koszty kampanii Adwords w stosunku do skuteczności były nie małe …

adwords ilosc

Kontakt z obsługą Google Adwords

Zadałem tylko dwa pytania:

– Kampania stanowczo jest wyklikiwana przez konkurentów, dlaczego Google automatycznie nie zwraca środków za nadmierne kliki z tych samych numerów IP?

– Czy możemy otrzymać wykaz IP, które nadmiernie klikają w naszą reklamę?, gdyż jest to reklama tylko połączenia i nie mamy możliwości wglądu w adresy IP.

Oczywiście w odpowiedzi otrzymaliśmy informację, że sprawą zajmą się technicy Google, a jeśli chodzi o adresy IP to Google nie udostępnia takich informacji, gdyż są to dane poufne.

W późniejszym czasie wszystko zostało przeliczone i otrzymaliśmy zwrot za nieprawidłowe kliknięcia, za co dziękujemy obsłudze Adwords. 

Wystarczyło tylko 3 dni, żeby zdobyć ich adresy IP

Postanowiłem stworzyć kampanię standardową, z wejściem na stronę internetową w celu zdobycia wszystkich numerów IP internautów, którzy nadużywają cierpliwości mojego kolegi :), oto i wynik z trzech dni :

wyklikiwanie reklam adwords

Miałem już listę numerów IP, większość z nich klikało z telefonów, a jeden znakomity ” Pan konkurent ” potrafił w ciągu zaledwie 3 dni kliknąć 403 razy.

W trybie natychmiastowym wszystkie adresy IP zostały wykluczone w systemie Adwords dla prowadzonej kampanii. Jeśli ktoś nie wie jak wykluczyć IP: kliknij w aktualną kampanię, następnie przejdź do sekcji „Ustawienia” i znajdź na samym dole „Wykluczenia adresów IP”

wykluczenie adresow IP

Obecnie wykluczenie IP nie jest dostępne dla wszystkich kampanii :

Poniższe foto pochodzi z źródła : https://support.google.com/adwords/answer/2456098?hl=pl

adwords jak wykluczyc ip

Kolega za wszelką cenę chciał wiedzieć Kto do cholery wyklikuje moje reklamy ….

Mając adresy IP i potwierdzenia z Google, że sprawą zajmują się technicy ” czyli wnioskuje jest wyklikiwalność co potwierdził dalszy zwrot za nieprawidłową aktywność” możemy złożyć zawiadomienie na Policję, Prokuratory? Teoretycznie Tak, ale z drugiej strony prawo przecież nie zabrania klikania w reklamy! Z drugiej strony jest to ciągłe i świadome narażanie firmy „x” na straty.

Kolega był bardzo NIECIERPLIWY, który z konkurentów jest aż TAK nie życzliwy! Aby się o tym dowiedzieć odpowiedni konkurent musiał wykonać wejście na stronę www firmy ” x ” w określonym czasie, gdyż autorski skrypt statystyk pokazuje wszystkie sesje wraz z numerami IP i tylko wtedy mogliśmy się dowiedzieć na już ” kim jest tajemniczy internauta „.

Wyciągnięcie wilka z nory …

Zajeło to dosłownie chwilę, szybko wpadłem na pomysł, żeby założyć dodatkowe podstrony nie widoczne na stronie, a dostępne tylko dla osób które otrzymają link, zadaniem mojego kolegi było wysłanie tylko wiadomości SMS do każdego z konkurentów, oczywiście z innego numeru niż firmowy.

Jak wiadomo część konkurentów zazwyczaj nie lubi się między sobą, a w szczególności jak Ty się rozwijasz a oni stoją w miejscu, dlatego wystarczyło wysłać prostego SMS-a z aktywnym linkiem :

SmartSelectImage

Ciekawość nie zna granic, w chwili po wysłaniu sms-ów konkurenci byli już na stronie docelowej, a dla każdego konkurenta została stworzona oddzielna podstrona, np:

dla numeru 600 xxx xxx
http://firmax.pl/konkurencja

dla numeru 601 xxx xxx
http://firmax.pl/konkurencja1

itd… , Zabawnie proste, co nie?

Przedstawie Ci tylko rekordzistę, który w zaledwie 3 dni zrobił 403 klików. Widoczny poniżej jako ” konkurencja4″ :

taxi konkurencja

Rekordzista klików okazał się serdecznym znajomym mojego kolegi, który również jeździ na Taxi w miejscowości ” X”. Wynik końcowy jest taki, że jeśli nie chcesz stracić kolegi, nie klikaj w jego reklamy 🙂 Anonimowość w sieci lubi czasami być zerowa.

Jak odnieść Sukces, zdeklasować konkurencję oraz zdobyć 1 pozycję w wyszukiwarce internetowej ? Jeśli jesteś żądny skutecznej i sekretnej wiedzy, zostaw Mi swój e-mail.












Zobacz również:

Wywieranie wpływu, w sprzedaży internetowej!
Inponujący inbound marketing
Strategie marketingowe w e-biznesie
Jak zawładnąć umysłem czytelnika
Jak zwiększyć sprzedaż?
Jak zbudować dochodową społeczność niszową?

(Visited 1 359 times, 1 visits today)

19 Comments

  1. Zgred 29 stycznia 2017 at 08:54

    Bardzo fajnie opisany case. Na wiele fraz zwiazanych z seo wyklikiwanie to norma.

    Reply
  2. Rafał Tetzlaff 29 stycznia 2017 at 10:21

    Trafiłeś zarówno z tematem jak i branżą. Sam mam podobny problem dla klienta z południa polski, który też ma taxi bagażowe. Twój wpis podsunął mi pewien pomysł za co serdeczne dzięki 🙂

    Reply
  3. Mateusz 29 stycznia 2017 at 12:50

    W firmach pojawią się niebawem nowe stanowiska – śledczy seo 🙂

    Reply
    1. Łukasz Wudyka 29 stycznia 2017 at 15:03

      Przecież każdy SEOwiec to śledczy 😀 Sprawdzamy działania konkurencji codziennie albo co tydzień 🙂

      Reply
  4. Marta 29 stycznia 2017 at 13:14

    Ciekawe. Jak zbierałeś adresy IP ?

    Reply
    1. Rafał Śliwiok 29 stycznia 2017 at 13:41

      Znajomy posiada autorski system statystyk, który zapisuje wszystkie sesje wraz z adresami IP w bazie danych SQL. Unikalny, a zarazem bardzo precyzyjny system wykonała firma Netidea.pl

      Reply
  5. Kamil 29 stycznia 2017 at 15:12

    Więcej takich casów i wyjdzie na jaw jak bardzo AdWordsy są wyklikiwane przez konkurencję i jak dobrze z tym Google. Może wtedy coś z tym zrobią, bo te zwroty co są teraz to kpina.

    Reply
  6. MediaWIN 30 stycznia 2017 at 09:18

    Świetnie opisane case study. O takich przypadkach w ostatnim czasie coraz głośniej, może w końcu i w Google będą w stanie odpowiednio filtrować realne kliki od tych sztucznych. Z drugiej strony strony, sporo na tym zarabiają.

    Reply
  7. Karol 30 stycznia 2017 at 09:19

    Szok, a słyszy się że w Google Adwords już takie akcje nie mają miejsca.

    Reply
  8. Mariusz Kołacz 30 stycznia 2017 at 14:04

    W Polsce w końcu jesteśmy, takie rzeczy na porządku dziennym :[

    Reply
  9. aerograf 2 lutego 2017 at 15:31

    Rzeczywiście sprytne 🙂 ciekawe jaka była mina tego serdecznego kolegi z konkurencji 4 gdy ten się dowiedział o jego życzliwości. Na pewno była bezcenna 😉

    Reply
  10. Artur 8 lutego 2017 at 09:15

    Ciekawy case. Jest kilka takich specyficznych branż, gdzie próby wyklikiwania są normą. Mi Klient (również z branży Taxi) co miesiąc przesyła adresy IP, które sam wyłapuje w logach serwera.

    Reply
  11. Zastępczy 23 lutego 2017 at 09:15

    Wreszcie ktoś to napisał, dziwi mnie, że tak podstawowa kwestia w Adwords jak wyklikiwalność, jest tak mało poruszana. I równocześnie mocno irytuje, że niemal największa firma świata pozwala sobie na takie nieczyste chwyty. Cóż, pewnie właśnie dlatego jest taka wielka.

    Reply
  12. Henry1 21 kwietnia 2017 at 13:44

    Obawiam się, że chęć zysku zwycięży, chociaż…

    Reply
  13. drdree 17 czerwca 2017 at 14:16

    też kupiłem kampanie stosunkowo nie duże po 400 zł po chyba 2 dniach wyczerpał mi się limit – dobrze wiedzieć takie rzeczy . jak to mówią konkurencja nie śpi 🙂
    ps. Uważam ,że lepiej natrudzić się i spróbować samemu , no może z pomocą webmastera serwis czy sklep to może długi proces ale efektywniejszy.I tu także konkurencja może być „życzliwa” czyli linki obciążające stronę. choć google wprowadził narzędzie do zrzekania się black hat seo linków.

    Reply
  14. JanK 9 stycznia 2018 at 15:33

    Świetny case study także dla innych branż. Dzięki za ciekawą inspirację!

    Reply
  15. Michałek 12 stycznia 2018 at 16:54

    Ciekawe informacje, btw adwords musimy dobrze monitorować, inaczej inwestycja może być zbyt droga 😉

    Reply
  16. dolp 17 kwietnia 2018 at 17:15

    Polak jak to rodak. Jeśli sąsiad ma za dobrze to co by tu zrobić aby troszkę przeszkodzić. Wiem że sąsiad coś robi w jakimś internecie. Sprawdzę, patrze reklama płatna. No to klik razy X, aż budżet wyjdzie.

    Reply

Leave A Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *