Jak zbudować zaplecze SEO, które podniesie popularność Twojej strony, ranking i wyniki sprzedażowe ?
Zaplecze SEO jest jedną z lepszych strategii budowania świadomości marki Twojej strony internetowej. Dobrze zbudowane strony zapleczowe generują wartościowy ruch na stronie, oraz doskonale podwyższają ranking w wyszukiwarce strony docelowej / pozycjonowanej. Kolejna zaletą zaplecza seo jest kontrola procesu linkowania, rozbudowy i ewentualnych zmian.
Jakie znaczenie odgrywa hosting ?
Jeśli stawiamy na jakość stron zapleczowych, warto zróżnicować adresy IP oraz klasy C serwera. Obecnie na rynku jest wiele hostingów SEO mających wystarczającą różnorodność klas adresowych, co wspomoże zróżnicować geolokalizację stron zapleczowych. Mocne hostingi SEO, wyróżniają się już parametrami :
- 100 różnych adresów IP.
- 40 klas C i więcej.
- 10 i więcej geolokalizacji.
ale …,
Zdecydowanie zalecam zakup serwerów w różnych firmach. Co prawda niesie to za sobą większe koszty, ale jest to opcja dużo bardziej wartościowsza niż hostingi seo.
Wybór domeny dla strony zapleczowej , wskazówki :
– Kup domenę najlepiej z frazą kluczową odpowiadającą tematyce Twojej strony docelowej.
– Staraj się wybrać jak najkrótszą domenę.
– Unikaj cyfr 123 itd, oraz staraj się nie oddzielać domeny poprzez : ” – ” np: seo-bloczek.pl.
– Do stron zapleczowych staraj się unikać domen regionalnych, chyba że tworzysz strony zapleczowe dla usług lokalnych.
– Staraj się rejestrować domeny na różne osoby, w różnych przedziałach czasowych
Na jakim skrypcie stawiać strony zapleczowe?
Najpopularniejszy system CMS do budowy stron zapleczowych jest oczywiście WordPress, po jego zainstalowaniu na serwerze dopasuj unikalny wygląd w dziale : motywy oraz zainstaluj wtyczki wspomagające optymalizację. Jeśli nie wiesz jak zainstalować system na serwerze, zobacz wiele darmowych filmików instruktażowych na YouTube.com.
Optymalizacja skryptu zaplecza SEO
Stawianie stron zapleczowych na systemie wordpress to dziś standard. Skrypt zdobył ogromną popularność i umożliwia nam skorzystanie z wielu bezpłatnych wtyczek wspomagających optymalizację systemu. Najważniejsze wtyczki z których warto skorzystać:
- All in one seo pack lub Yoast seo ( optymalizacja meta tagów i wpisów )
- AMP ( przyspiesza ładowanie się stron na urządzeniach mobilnych )
- Google XML Sitemaps ( generuje mapę strony, przydatna przy wielu stronach lub wpisach)
- WP Super Cache ( poprawia szybkość strony )
Warto również pamiętać o aktualizowaniu wtyczek, jeśli takie aktualizacje są dostępne.
Strona zapleczowa ma być IDEALNA i czysta od spamu jak ” łza „, dlatego starannie podchodź do każdego artykułu , optymalizacji, reklamy produktu i linkowania.
Jak powinno wyglądać zaplecze SEO
Większość lubi ciąć koszty i używa bezpłatnych, często używanych szablonów, których tak naprawdę nie brakuje w sieci i nie ma nic w tym złego. Jeśli chcesz postawić na wysoką jakość i stworzyć zaplecze SEO którego zadaniem jest stanowcze podnoszenie sprzedaży oraz wzmocnienie strony docelowej, to bez wątpienia warto zróżnicować strony i kupić unikalny, ładny i nierozpraszający szablon strony.
Prostota to podstawa;
Czym prościej tym lepiej 🙂 Nie komplikuj strony zapleczowej, skup się na maksymalnej prostocie, między innymi:
- Prosty układ strony i artykułów,
- Całkowity brak nachalnych reklam,
- Niedrażniąca kolorystyka,
- Usuń wszystkie zbędne elementy.
Budowa treści do strony zapleczowej :
Treść będzie generowała ruch i budowę marki promowanego w artykule produktu- Twoim zadaniem jest skupić się na artykułach najwyższej jakości, artykułach eksperckich, które rozwiążą problemy innych użytkowników. To właśnie ta treść będzie generowała ruch na stronie i zyskiwała popularność strony zapleczowej.
Dzięki eksperckich artykułach zyskasz wielu użytkowników, którzy być może rozpoczną ” naturalne pozycjonowanie ” Twojej strony zapleczowej, tworząc łącza zwrotne na wielu stronach i komentarzach forum ( w zależności od jakości i gatunku treści). Efektem końcowym będzie zwiększenie sprzedaży Twojego produktu oraz wzmocnienie i budowa świadomości w śród wielu użytkowników reklamowanej marki.
Estetyka :
Estetyka artykułów jak i strony głównej jest bardzo ważna, zadbaj o optymalizację on-site, off-site :
– przejrzystość,
– optymalizację podstron i strony głównej,
– odpowiedni rozkład zdjęć produktów, video Vs Treść,
– wysokiej jakości zdjęć produktów.
Kilka ważnych zasad :
1. Budując strony zapleczowe wyszukiwarki nie mogą się zorientować, że te serwisy mają ze sobą cokolwiek wspólnego. Najlepiej jeśli każda domena będzie ustawiona na unikalnym adresie IP, a jeszcze lepiej jak strony będą na różnych serwerach o różnych geolokalizacjach.
2. Nie twórz kopi stron zapleczowych, każdy stworzony serwis w oczach wyszukiwarki i użytkowników ma być unikalny i niepowtarzalny.
3. Nie linkuj wszystkich stron między sobą.
4. Przy rejestracji domeny skorzystaj z prywatności : whois aby wyszukiwarki nie powiązały Cię jako jednego właściciela wszystkich stron. Lepszym sposobem jest rejestracja na różne osoby z widocznym whois.
5. Twórz tylko wysoko jakościowe strony dla użytkowników oparte o Content marketing.
Rodzaje zaplecza SEO:
Wszystko uzależnione jest od konkurencyjności Twoich fraz kluczowych, można zbudować wiele stron pojedynczych, lub wielowarstwowe zaplecza :
Jak na powyższym przykładzie strony w ” kole ” to wysoko rozbudowane strony, załóżmy że ilość artykułów na każdej z nich wynosi minimum 30, a poniższe strony w ” prostokącie ” to strony pojedyncze. Każdą stronę pojedynczą należy odpowiednio podlinkować z dobrych źródeł, aby zwiększyć jej siłę, popularność i autorytet.
Zaplecze SEO – Budowa link buildingu:
Oprócz wyczekiwania na linkowanie naturalne przez użytkowników, starajmy się podlinkować Twoją stronę zapleczową z wielu źródeł. Oto kilka z nich :
– katalogi,
– profile,
– linki z dokumentów .pdf,
– serwisy obywatelskie,
– komentarze z różnych forum,
– komentarze z blogów tematycznych,
– serwisy Q&A,
– pozostałe źródła.
Nie psuj swoich stron zapleczowych, dlatego umieszczaj link Tylko na najbardziej wartościowych stronach, o wysokim autorytecie i Trusk Rank-u.
Zaplecze SEO może zarabiać ?
Tak, jeśli jest dobrze prowadzone i stale aktualizowane. Dobry Content może przyciągnąć wielu nowych użytkowników, a wówczas; dlaczego koszt inwestycji w strony zapleczowe miał by się nie zwrócić ? Najlepsze formy na zarabianie :
1. Reklamy Adsense.
2. Raklamy Adtitle.
3. Programy partnerskie.
4. Reklamy banerowe.
5. Artykuły sponsorowane.
Najczęściej popełniane błędy przy budowie zaplecza SEO :
– słaba jakość artykułów,
– linkowanie z SWL,
– budowa linków zwrotnych z stron niskiej jakości, lub z farmy linków,
– słaba optymalizacja strony,
– mała ilość konkretnych informacji,
– mała ilość artykułów,
– brak przekonania internautów.
Jak 3 dobrze rozbudowane zaplecza seo podniosły ranking mojej strony :
Jakie są koszty budowy zaplecza SEO?
I tutaj zdania są podzielone, a mianowicie wszystko zależy od jakości i ilości eksperckich artykułów oraz link buildingu. Copywriter nie jest równy innemu copywriterowi, zalecam Ci zlecanie pisania tekstów tylko i wyłącznie copywriterowi o specjalizacji Twojej dziedziny. Przypuszczalne koszty, uzależnione głównie od branży :
– Treść niskiej jakości ( stanowczo odradzam ) 3 zł / 1000 znaków
– Treść średniej jakości ( odradzam ) 4,5-15 zł / 1000 znaków
– Treść specjalistyczna ( zalecam ) 15-55 zł / 1000 znaków
– Treść ekspercka ( najlepsza ) 25-150 zł / 1000 znaków
Jak sam wiesz ceny uzależnione są od jakości, z jaką chcesz wejść w rynek sprzedażowy. Mając na swojej stronie treści specjalistyczne lub, co lepsze eksperckie możesz stanowczo zwiększyć sprzedaż na stronie docelowej, nawet o 100% i wiele więcej, ale jeśli koncentrujesz się tylko na sprzedaży, to zdecydowanie lepszym wyborem będzie skoncentrowanie się na LandingPage.
Następne koszty to budowa profesjonalnego link buildingu i promocja strony w sieci. Koszty promocji w kanałach społecznościowych nie są najdroższe, ale też nie najtańsze, warto cały link bulding wzmocnić o marketing szeptany który odegra również dużą rolę.
Ile artykułów powinna zawierać dobra strona zaplecza SEO ?
Oczywiste, że czym więcej tym lepiej, ale żeby strona zaplecza sprzedawała, generowała ruch i była dochodowa to zalecam Ci przynajmniej na starcie od minimum 8-40 artykułów eksperckich lub specjalistycznych, o długości jednego artykułu minimum 8-16 tysięcy znaków. Nieunikniona jest co miesięczna rozbudowa o nowe artykuły, infografiki i zalety Twoich produktów w prezentacjach video.
Jeśli nie zależy Ci na sprzedaży z wykorzystaniem dobrego Content-u, a tylko na budowie drobnej strony zapleczowej, która będzie po części rozwiązywać problemy użytkowników, i jej zadaniem jest tylko podniesienie wyników w Google strony pozycjonowanej, to ilość artykułów nie powinna być mniejsza niż 7-20.
Czy zaplecze SEO wspiera marketing?
Mocne marketingowe treści o produkcie, lub serii produktów potrafią ściągnąć wartościowy ruch i szybko przełożyć się na wyniki sprzedażowe. Ściągnięcie wartościowego ruchu jest proporcjonalne do ilości artykułów.
Posiadając blog zapleczowy z mocnymi, eksperckimi treściami o ilości przekraczającej 50 artykułów i wiele więcej bardzo dobrze wspiera marketing sprzedażowy i doskonale przekłada się na pozycjonowanie podstron docelowych sklepu.
Wady tworzenia własnego zaplecza SEO
- Koszty tworzenia content-u dla zaplecz SEO ( jeśli nie zostaną one wykonane przez Ciebie, a przez specjalistów)
- Koszty link buldingu ( w początkowej fazie z stron tematycznych o wysokiej jakości)
- Czas ( indywidualne tworzenie zaplecz SEO bez odpowiedniej wiedzy jest czasochłonne)
Brak odpowiedniej wiedzy z tworzeniem stron zapleczowych może skutkować do wykonania mizernych stron, na których nie zdobędziesz ruchu ani nie zwiększysz sprzedaży. Co gorsza cały Twój poświęcony czas oraz pieniądze mogą zostać wyrzucone w błoto.
Zaplecze SEO tanio i szybko?
Czy warto budować wiele stron słabej jakości ? – NIE!, ponieważ : Prawidłowo stworzona strona zapleczowa oparta o doskonały Content to ta, która zmiecie konkurencji klientów z przed nosa! A jak się nie mylę, to jest to Twój priorytet na większy zysk i dobry link building!
Jak stworzyć te 3 strony zapleczowe, które wybiją Twoją stronę na orbitę? Poznaj najpotężniejsze strategie konstruowania i promocji stron zapleczowych. DARMOWE szkolenie VIDEO bezpośrednio na Twój adres e-mail.
Zobacz również :
– Link Building 38 sprawdzonych sposobów
– Liczy się Tylko 1 pozycja
– Marketing szeptany – Pokonaj konkurencję !
– Jak przyspieszyć szybkość strony internetowej ?
– nawigacja strony
– pozycjonowanie Long Tail daje rewelacyjne Efekty !
– fraza kluczowa w nazwie domeny
– Pozycjonowanie lokalne – Jak szybko zdobyć klientów ?
– optymalizacja produktów
– Lista portali ogłoszeniowych
Znalazłeś ten artykuł dzięki frazie :
– Zaplecze SEO
– budowa zaplecza SEO
– konstrukcja zaplecza SEO
– linkowanie zaplecza SEO
Hej, fajny wpis.
Szukam jakiegoś info odnośnie automatyzacji linkowania zaplecza. Jeśli mamy zaluzmy 20 stronek zapleczowych to dodanie ich ręcznie do samych katalogów zajmuje wieki. Isnieje może jakiś sofcik wspomagajacy takie podstawowe dzialania. ? Wolałbym wykorzystać ten czas bardziej kreatywnie: )
Witam,
tak, ale ręczny dobór jakościowych katalogów jest Najlepszy! Wszystkie automaty do katalogowania, precli mają bazę słabej jakości!
Softy wspomagające link building:
– publiker
– seo adder
– xneolinks
– k2 submiter
– scrapebox
– xrumer
– i więcej.
ewentualnie można skorzystać równierz z publikacji artykułów na stronach tematycznych, poprzez serwisy np : http://nextcontent.pl, http://linkolo.pl, http://www.screamingfrog.co.uk
Tak się zastanawiam ile czasu na to wszystko potrzeba? Jedna osoba jest w stanie wykonać przyzwoite zaplecze? Nawet pomijając pisanie tekstów wydaje się to nie możliwe.
Oczywiście, że jedna osoba jest w stanie wykonać przyzwoite zaplecze. Jeśli na starcie opublikujemy 40 eksperckich mocnych i długich artykułów, wówczas możemy liczyć na naturalnie wykonywany link building przez czytelników. Dodatkowe rozbudowywanie co Tydzień o nowe treści oraz filmy video rozwiązujące problemy danej grupy odbiorców zwiększą oglądalność i przepływ internautów na stronę docelową.
” Tak się zastanawiam ile czasu na to wszystko potrzeba? ”
Jeśli mamy przygotowane treści, ew. case study, filmy video itp. to pozostaje nam tylko instalacja skryptu, dopasowanie szablonu, optymalizacja strony oraz publikacja materiałów.
Warto również zainwestować mały budżet na promocję strony w mediach społecznościowych i serwisach / stronach niszowych. W dużej mierze przełoży się to na oglądalność i szybszy link building.
Jak już internauci rozpoczną naturalny link building możemy się spodziewać, że co miesiąc będzie dopływać coraz większa grupa odbiorców, która będzie zwiększała ilość łączy zwrotnych do strony. Czas w jakim strona będzie popularna uzależniony jest od Niszy, jeśli jest ona duża, to popularność możemy osiągnąć w czasie krótszym niż 5 miesięcy, w założeniu, że treść na stronie doskonale rozwiązuje problemy i jest na ” wagę złota ” ( warta dalszego polecenia ).
zastanawiam się czy podliczyłeś jakie to są koszty. 40 eksperckich artykułów, wg. wyceny którą podałeś w artykule to koszt w najtańszej opcji (8k znaków – 30pln/1k znaków) niemal 10 000 złotych.
Kto wyda 10 koła na zbudowanie jednej strony zapleczowej? Pewnie, można samemu je napisać, ale czas nie jest z gumy. Napisanie jednego takiego artykułu dla nie-copywritera to lekko 1-2 dni robocze. Napisanie takiego contentu dla przeciętnego właściciela małego sklepu internetowego to kwartał pracy nad samym contentem. A gdzie czas na pracę? A cały czas mówimy o tylko jednej stronie zapleczowej.
To wszystko ładnie brzmi i wydaje się nietrudne, ale jak się wszystko policzy to się okazuje, że takie na takie pozycjonowanie mogą sobie pozwolić jedynie firmy ogromnym budżetem, które zatrudniają cały zespół, który się tym zajmuje. W mojej ocenie w pojedynkę nie jest możliwe zbudowanie takiego zaplecza bez pokaźnego budżetu.
40 artykułów eksperckich to strona zapleczowa najwyższego pułapu która potrafi generować dużą sprzedaż, w zależności od ułożonej treści, bo nawet ta ekspercka czasami nie sprzedaje. Główną inwestycją w taką stronę jest cel sprzedażowy i zwiększenie potencjalnych klientów na stronie docelowej.
Jeśli doskonale znasz swoją branżę, to nic nie stoi na przeszkodzie pisaniu samemu mocnych i doskonałych artykułów.
A jak linkować ze strony zapleczowej do strony głównej? Link w stopce zapleczowej do naszej strony głównej + w artykułach na słowa kluczowe do odpowiednich podstron na stronie głównej? Głównie chodzi mi o to, czy na stronie zapleczowej link powinien się pojawić na każdej jej podstronie tzn. np. w menu, czy stopce.
Linkami z artykułów.
Tez sie tak zastanawiam, te „przynajmniej 40” artykułów eksperckich na dzien dobry, to troche sporo. Jesli naprawde maja byc eksperckie, trzeba znalezc kogos, kto cos takiego zrobi. Wiekszosc tzw. copyrighterow nie daje na to szans, produkuja mniej lub bardziej odbebniane teksty. Z kolei eksperci, ktorzy mogliby to zrobic, zaleznie od branzy na dodatek, to tez nie rosna na drzewach. Jeszcze z topikiem dot. programowania czy stron www, luz, ale np. naprawy skrzyn automatycznych – juz widze morze chetnych z takiej i podobnych dziedzin ekspertow do pisania.
Moze ktos ma jakis sensowny pomysl, bo poza umiejetnym linkowaniem ze stron zapleczowych te choc troche lepsze tresci sa najwiekszym problemem, o kosztach nie wspominajac.
W zależności od branży i tego ” co chcemy uzyskać w wyniku końcowym ” wystarczy 10 dobrych, długich artykułów. Głównym zadaniem strony zapleczowej jest Content, który ma przenosić klientów do zakupu promowanego produktu, a nie stanowić tylko dodatkowy link zwrotny. Mając dobry Content i dobrze rozwiniętą stronę zapleczową, możemy liczyć na jej popularność w sieci i dobry link bulding wykonany bezpłatnie przez odwiedzających internautów, co przełoży się na wysoką wartość i popularność strony dla wyszukiwarek.
Zgadzam się w pełni z autorem. Lepiej nie stawiać w ogóle zaplecza jeśli ma być ono marne.
Gdzie na takiej stronie zapleczowej umieścić link/linki do promowanego serwisu?
W treści, lub w przycisku akcji.
Dzięki. Jeszcze dwie kwestie.
Jeden link czy więcej? W każdym artykule czy nie?
1 link, jeśli pozostałe artykuły są dedykowane do innych produktów, wówczas w każdym artykule.
Wiem, ze to szacunki i nie można określić tego dokładnie.
Ale przyjmując, że :
– mamy nową stronę główną (pozycjowaną)
– budujemy dla niej np. 3-5 zaplecza (tak jak w instrukcji mocne artukuły, dobry content)
Pytanie brzmi, po jakim czasie zauważymy fizyczny wpływ pracy zaplecza na stronę główną ?
dzieki za info
Praktycznie po kilku dniach. Mocny i dobry Content szybko przyciągnie grupę odbiorców, która następnie trafi do oferowanego produktu. Doskonała wartość stron zapleczowych szybko podwyższy pozycję strony docelowej.
Z jednej strony mieszamy IP, nie linkujemy wszsytkich stron między sobą, żeby Google nie połapało się, że to zaplecze jednej firmy. A z drugiej podpinamy wszystkie te strony pod jedno konto Analitycsa czy Adsensa. Gdzie tu sens?
Nie ma sensu strzelać sobie w nogę. Dodatkowo jeśli domeny są zarejestrowane na tą samą osobę ….
Dlatego pozycjonowanie nie jest „tanie” ponieważ przy najtańszej opcji np. 10 domen, i kilku tekstów i hostingu seo to na dzień dobry mamy kilka tysięcy zł. Naprawdę warto tworzyć zaplecze tego typu ponieważ zawsze można umieścić formularz kontaktowy, z którego może być osoba zainteresowana usługą, czy rozwiązaniem danego problemu. Możemy jeszcze wkleić kod pixel facebook. Co potem pozwoli dojść do osoby na fb która szukała np. opinii na temat wycieczki. Zaproponować jej wycieczkę. 🙂